Tradiční přehled dodávek trolejbusů ze Škody Electric v roce 2013

45 trolejbusů bylo určeno pro šest domácích a pět zahraničních dopravců.
45 trolejbusů bylo určeno pro šest domácích a pět zahraničních dopravců.
V roce 2013 byly využity různé karosérie: 19 trolejbusů bylo v karosériích Solaris Urbino, 12 Iveco Citelis, 10 v SOR NB City a 3 Ikarus. 33 trolejbusů bylo standardních dvanáctimetrových, 12 kloubových osmnáctimetrových. V roce 2013 nebyl dodán žádný třínápravový patnáctimetr. Škoda Electric vyrobila také jeden elektrobus PERUN (v karosérii Solaris). Ten se patrně ještě bude testovat.
Přehled podle měst:
  • Pardubice: 4 Škoda 26 Tr Solaris
  • Zlín: 1 Škoda 24 Tr Citelis, 2 Škoda 25 Tr Citelis, 1 Škoda 26 Tr Solaris a 2 Škoda 27 Tr Solaris
  • Teplice: 3 Škoda 30 Tr SOR
  • České Budějovice: 2 Škoda 27 Tr Solaris
  • Hradec Králové: 2 Škoda 31 Tr SOR
  • Plzeň: 2 Škoda 26 Tr Solaris
  • Žilina: 1 Škoda 31 Tr SOR a 4 Škoda 30 Tr SOR
  • Urgenč (Uzbekistán): 9 Škoda 24 Tr Citelis
  • Baia Mare (Rumunsko): 8 Trollino 12 m
  • Landskrona (Švédsko): 1 Trollino 12 m
  • Szeged (Maďarsko): 3 Škoda- Ikarus 18 m
Děkujeme Škodě Electric za informace.
Podle statistiky výroba v roce 2013 nebyla nijak závratná, byl to ovšem rok příprav na intenzivní výrobu v roce 2014. Mnoho vozidel pro čtenáře zachytil i BUSportál. Trolejbus nadále považujeme za silniční vozidlo, které by si už kvůli autonomnímu provozu na dieselagregát či baterie opravdu zasloužilo registrační značku. Tím by mu odpadlo i spousta legislativních komplikací, nemusel by mít nad sebou virtuální dráty bez možnosti se odchýlit z trasy a možná by mohly trolejbusy i zlevnit. Zatím to pořád někomu vyhovuje považovat trolejbus za tramvaj.
Dagmar Braunová

V roce 2012 se ve Škoda Electric vyrobilo, odzkoušelo a expedovalo 80 trolejbusů
Přehled trolejbusů vyrobených v roce 2011 ve Škoda Electric
Škoda Electric: Dodávky trolejbusů v roce 2010

Jako nejzajímavější trolejbus roku 2013 jsme vybrali Trollino pro Landskronu (věcně je to stejné vozidlo jako Škoda 26 Tr Solaris, smlouvu na dodávku ale uzavíral Solaris). Jednak je to po letech první trolejbus s možností jízdy bez vedení pomocí baterie (předběhl "Szeged") a také je to snad jediná situace , kdy jsme zachytili trolejbus před hlavním vchodem do "kostela" v ŠEL v Doudlevcích. Trolejbus ve Švédsku pojmenovali Elvis.

Tradiční přehled dodávek trolejbusů ze Škody Electric v roce 2013
© BUSportál