V roce 2012 se ve Škoda Electric vyrobilo, odzkoušelo a expedovalo 80 trolejbusů
Mozaika je složená z vozů příslušných typů a dopravců (jeden je nepřesný a jeden navíc :-) ze záběrů minulých let s využitím fotografií Zdeňka Kresy, Lukáše Kučery a Martina Jandy.

Ve Škodě Electric vyrobili trolejbusy v těchto karosériích: 32 Solaris Urbino, 24 SOR NB City, 19 BredaMenarinibus Avancity a 5 Irisbus Citelis.
Ve Škodě Electric vyrobili trolejbusy v těchto karosériích: 32 Solaris Urbino, 24 SOR NB City, 19 BredaMenarinibus Avancity a 5 Irisbus Citelis.
Níže uvádíme tabulku vozidel, kde konečným dodavatelem byla ŠKODA ELECTRIC. Dále se Škoda Electric podílela jako subdodavatel - takto bylo vyrobeno devatenáct trolejbusů pro BredaMenarinibus (Řím) a šestnáct pro Solaris (šest do Cagliari a deset do Lublinu). Celkově se tedy v Plzni v roce 2012 vyrobilo, odzkoušelo a vyexpedovalo 80 trolejbusů.
Statistika karosérií je tedy: 32 Solaris Urbino, 24 SOR NB City, 19 BredaMenarinibus Avancity a 5 Irisbus Citelis. Když vyhodnotíme První registrace autobusů v ČR5 v roce 2012 a statistiku trolejbusů, pak Solaris si zvedá počet na 59 + 16 = 75 karosérií, SOR na 228 +12 = 240 karosérií a Irisbus Iveco na 205 + 5 = 210 dodaných karosérií do českých měst.
Informace na vyžádání BUSportálu tradičně ochotně poskytla Škoda Electric. Děkujeme.
Dagmar Braunová
Přehled trolejbusů vyrobených v roce 2011 ve Škoda Electric
Škoda Electric: Dodávky trolejbusů v roce 2010
Statistika trolejbusů dodaných Škodou Electric v roce 2009

V roce 2012 se ve Škoda Electric vyrobilo, odzkoušelo a expedovalo 80 trolejbusů
Zdroj ŠEL. DG - dieselgenerátor