Elektrobus Siemens/Rampini se představí po Brnu a Pardubicích také v Praze
Vídeň Foto Wiener Linien

DPP počítá s jeho zkušebním provozem na lince č. 216 ve dnech 22. až 26. ledna 2014.
DPP počítá s jeho zkušebním provozem na lince č. 216 ve dnech 22. až 26. ledna 2014.
21.1.2014: Vídeňský elektrobus na návštěvě v Praze - Úvodní záběry a "déjà vu" na Malé Straně. Jízdní řády zejména pro přátele veřejné dopravy. Autobus bude jezdit na lince č. 216 ve dnech 22. až 26. ledna 2014 mimo běžné spoje zdarma.
Dopravní podnik si tento elektrobus vypůjčil pro zkušební provoz od vídeňského dopravního podniku, který v minulém roce pořídil celkem 12 takovýchto vozů. DPP počítá s jeho zkušebním provozem na lince č. 216 ve dnech 22. až 26. ledna 2014. Aktivity DPP mohou souviset i s opětovnou snahou o nalezení vhodného vozu pro linky v historickém jádře, první pokus na lince 292 s elektrobusem Bredamanarini Zeus se nepovedl.
Konec elektrobusů v Praze - zatím? Minibusy Zeus se vrátily do Itálie
To, čím boduje řešení Siemens a co velice ocenili v Brně, je možnost nabíjení z trakčního vedení, což zatím nikdo další pokud jsme se dozvěděli (Škoda, SOR, Solaris, Volvo ...) nemá. Jakkoli dobíjení svrchním pantografem se objevuje - jedná se zatím jen o mutaci klasického dobíjení do zásuvky v nabíječce. Vzhledem k tomu, že měst s elektrickou závislou trakcí je v ČR mnoho i díky trolejbusovým sítím, je momentálně řešení Siemens velikou konkurenční výhodou. Viz dobíjení v Brně a Pardubicích. Posledním snímkem je opět karoserie Rampini, ale s řešením Bombardier - indukční nabíjení z vozovky. Připojit pantograf na stávající vedení a použít již existujících měníren vypadá praktičtěji a je určitě levné. Třeba to inspiruje i mariolázeňské, aby se ubírali cestou kombinace závislé a nezávislé elektrické trakce a nestrhali všechny dráty. K domácí produkci - elektrobusy SOR mohou nabídnout narozdíl od italských karosérií opravdové zkušenosti se zimním provozem (i když Siemensy si ve Vídni loni asi také dost užily) a horským terénem - elektrobus slouží v Tatrách jako skibus. Malokapacitní elektrobusy na bázi Daily pak nabízí i SKD Stratos a slovenské Rošero-P. Klasický 12 m elektrobus pak vyrobila i Škoda Electric v karosérii Solaris Urbino.

Napájecí bod je v podobě krátkého vývodu z tramvajové měnírny na Bořislavce.
Dagmar Braunová
UITP 2013: Siemens-Rampini-Bombardier-Primove-Viseon a elektromobilita

Elektrobus Siemens/Rampini se představí po Brnu a Pardubicích také v Praze
Rampini - Bombardier © BUSportál
Elektrobus Siemens/Rampini se představí po Brnu a Pardubicích také v Praze
Brno © Jan Spousta
Elektrobus Siemens/Rampini se představí po Brnu a Pardubicích také v Praze
Elektrobus Siemens/Rampini se představí po Brnu a Pardubicích také v Praze
Pardubice. Foto DPMP