V ostravské MHD proběhne přes 55% plateb za jízdné elektronicky
Od 1. července změnil DPO na základě připomínek cestujících úvodní obrazovku platebních terminálů ve vozidlech. Nabídka je jednodušší, místo pro přiložení karty je přehledněji označeno a nově se terminál automaticky sám přepne zpět z angličtiny do češtiny. Validátory dodává Mikroelektronika.

Ostravský dopravní podnik jako první u nás zavedl před třemi lety platby bezkontaktní platební kartou bez tisku jízdenky. Od 1. ledna 2020 papírové jízdenky úplně ruší.
Reklama
Ostravský dopravní podnik jako první u nás zavedl před třemi lety platby bezkontaktní platební kartou bez tisku jízdenky. Od 1. ledna 2020 papírové jízdenky úplně ruší.
Možnost platit za jízdné bezkontaktními platebními kartami ve svých vozidlech zavedl Dopravní podnik Ostrava (DPO) 30. června 2016. Využívání této služby cestujícími od té doby nepřetržitě roste: z půl milionu plateb ve druhém pololetí roku 2016 na téměř 2,5 milionů plateb v prvním pololetí roku 2019. Rekord v počtu plateb padl v průběhu letošních Colours of Ostrava.

Systém jednoduchého přiložení platební karty ke čtecímu zařízení bez tisku papírové jízdenky přímo ve vozidlech MHD zavedl DPO jako první v České republice 30. června 2016. Z tržeb ve výši 9 milionů korun v prvních šesti měsících po spuštění eviduje DPO aktuálně nárůst na téměř 43 milionů za první pololetí roku 2019. „Rekordy v počtech plateb bankovní kartou už tradičně padají během Colours of Ostrava. Letos jsme v pátek 20. 7., tedy v třetí den konání festivalu, zaznamenali téměř 29 tisíc plateb, čímž padl dosavadní rekord z loňských Colours, kdy to bylo přes 22 tisíc plateb za jediný den,“ říká předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.

V listopadu 2018 navíc počty prodaných elektronických jízdenek předběhly počty prodaných jízdenek papírových a tento trend trvá. „Aktuálně je to přes 55 % ve prospěch elektronických jízdenek. I proto jsme se rozhodli k 31. 12. 2019 prodej papírových jízdenek jako první dopravní podnik v Česku úplně zrušit. Slibujeme si od toho zjednodušení celého systému prodeje jízdenek a hlavně výraznou úsporu v nákladech,“ dodává Daniel Morys.

Stejný systém zavádí Dopravní podnik města Ústí nad Labem a připravuje se v Brně.

DPO