Foto MAN Truck & Bus
Kromě světové premiéry MAN Lion’s Intercity ohlásil comeback NEOPLAN Skyliner v Euro 6 a představil se NEOPLAN Tourliner s VIP konfigurací sedadel 2+1. Inovace v technice i designu. Končí model Starliner.
Kromě světové premiéry MAN Lion’s Intercity ohlásil comeback NEOPLAN Skyliner v Euro 6 a představil se NEOPLAN Tourliner s VIP konfigurací sedadel 2+1. Inovace v technice i designu. Končí model Starliner.
Ve výrobním závodě v Ankaře, největší autobusové továrně MAN, se vyrábí městské, zájezdové a linkové autobusy značek MAN a NEOPLAN. Nejmladším členem produktové rodiny se stal MAN Lion’s Intercity koncipovaný pro evropský tržní segment standardních linkových autobusů.
Autobusy MAN výrobních řad Lion’s Coach, Lion’s Regio a Lion’s Intercity obdrží od jara 2015 novou, výraznou čelní masku s lesklým černým krytem pro jasnou identifikaci značky.
Za novou maskou se bude v budoucnu ukrývat zdokonalený asistent nouzového brzdění EBA, který bude ve své druhé generaci k dostání od května 2015. Již před zákonným zavedením vybaví MAN tímto důležitým bezpečnostním doplňkem všechny autobusy NEOPLAN a dále MAN Lion´s Coach, Lion´s Regio a od roku 2016 Lion´s Intercity. MAN kombinuje radarem podporovaný tempomat s regulací odstupu ACC s kamerou asistenčního systému pro jízdu v pruzích LGS, který bude ve své druhé generaci dostupný rovněž od května 2015.
Model NEOPLAN Tourliner se hodí se jak na krátké, tak na delší zájezdy. V provedení Tourliner 2+1 jde o pětihvězdičkový autokar s VIP sedadly pro 32 cestujících. Řady sedadel na levé straně jsou osazeny po jednom sedadle, na pravé straně potom klasickými dvousedadly. V Evropě nabízel MAN tuto konfiguraci pouze u Starlineru, který však v budoucnu již nebude v nabídce. (BUSportál: Toto řešení je odpovědí na pocit redakce BUSportálu, že si Starliner a Cityliner ve svém segmentu konkurují v rámci značky)
MAN pokračuje ve čtyřicetileté historii úspěchu autobusu NEOPLAN Skyliner. Od poloviny roku 2015 bude prémiový patrový autokar dostupný v Euro 6. Oceňovaný „Sharp Cut Design“ (ostře řezaný) garantuje špičkové aerodynamické vlastnosti (cw = 0,41).
V nabídce zůstává autokar NEOPLAN Cityliner s certifikovanou spotřebou dle TÜV 19,8 l /100 km a NEOPLAN Jetliner, kombinující komfort zájezdového autobusu NEOPLAN s kvalitami hospodárného linkového autobusu ve středopodlažním segmentu.
MAN Lion’s Regio se nachází stejně jako Lion’s Intercity v produktovém segmentu linkových autobusů. Zatímco pro Lion´s Intercity výrobce předpokládá nasazení v linkové či příměstské dopravě nebo jako školní autobus, Lion´s Regio poskytuje rozmanité možnosti vnitřní výbavy – pro zájezdové využití nebo pro víkendové výlety.
MAN Lion’s Coach je klasický vysokopodlažní autokar s objemem odkládacích prostorů od 10 do 11,5 m3. Díky velkému množství výbavy uplatňuje své přednosti zejména v dálkové dopravě.
Z TZ MAN Truck & Bus Czech Republic
Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně
Všechny zájezdové autobusy značek MAN a NEOPLAN mohou být na přání vybaveny GPS-řízeným tempomatem MAN EfficientCruise. Tempomat zohledňuje polohu vozidla a s profil trati na základě 3D mapových dat uložených na palubě autobusu. Systém v předstihu reguluje rychlost ve stoupáních či klesáních s využitím setrvačnosti vozidla k úspoře paliva.Autobusy MAN výrobních řad Lion’s Coach, Lion’s Regio a Lion’s Intercity obdrží od jara 2015 novou, výraznou čelní masku s lesklým černým krytem pro jasnou identifikaci značky.
Za novou maskou se bude v budoucnu ukrývat zdokonalený asistent nouzového brzdění EBA, který bude ve své druhé generaci k dostání od května 2015. Již před zákonným zavedením vybaví MAN tímto důležitým bezpečnostním doplňkem všechny autobusy NEOPLAN a dále MAN Lion´s Coach, Lion´s Regio a od roku 2016 Lion´s Intercity. MAN kombinuje radarem podporovaný tempomat s regulací odstupu ACC s kamerou asistenčního systému pro jízdu v pruzích LGS, který bude ve své druhé generaci dostupný rovněž od května 2015.
Model NEOPLAN Tourliner se hodí se jak na krátké, tak na delší zájezdy. V provedení Tourliner 2+1 jde o pětihvězdičkový autokar s VIP sedadly pro 32 cestujících. Řady sedadel na levé straně jsou osazeny po jednom sedadle, na pravé straně potom klasickými dvousedadly. V Evropě nabízel MAN tuto konfiguraci pouze u Starlineru, který však v budoucnu již nebude v nabídce. (BUSportál: Toto řešení je odpovědí na pocit redakce BUSportálu, že si Starliner a Cityliner ve svém segmentu konkurují v rámci značky)
MAN pokračuje ve čtyřicetileté historii úspěchu autobusu NEOPLAN Skyliner. Od poloviny roku 2015 bude prémiový patrový autokar dostupný v Euro 6. Oceňovaný „Sharp Cut Design“ (ostře řezaný) garantuje špičkové aerodynamické vlastnosti (cw = 0,41).
V nabídce zůstává autokar NEOPLAN Cityliner s certifikovanou spotřebou dle TÜV 19,8 l /100 km a NEOPLAN Jetliner, kombinující komfort zájezdového autobusu NEOPLAN s kvalitami hospodárného linkového autobusu ve středopodlažním segmentu.
MAN Lion’s Regio se nachází stejně jako Lion’s Intercity v produktovém segmentu linkových autobusů. Zatímco pro Lion´s Intercity výrobce předpokládá nasazení v linkové či příměstské dopravě nebo jako školní autobus, Lion´s Regio poskytuje rozmanité možnosti vnitřní výbavy – pro zájezdové využití nebo pro víkendové výlety.
MAN Lion’s Coach je klasický vysokopodlažní autokar s objemem odkládacích prostorů od 10 do 11,5 m3. Díky velkému množství výbavy uplatňuje své přednosti zejména v dálkové dopravě.
Továrna v Ankaře je hlavním výrobním závodem pro zájezdové a linkové autobusy MAN a NEOPLAN. Hlavní produkční středisko pro městské autobusy MAN je v Polsku. Kromě hybridního autobusu je ale možné všechny typy řady MAN Lion´s City vyrobit i v Ankaře. Výrobní závody vytvořeny jako flexibilní a mohou i jiné výrobní řady vyrábět dle MAN efektivně a ve shodné kvalitě.Se svým portfoliem městských autobusů MAN Lion´s City výrobce pokrývá nejrůznější potřeby měst na řešení dopravy. To zahrnuje kromě aspektu přepravní kapacity, a tedy délky a konceptu vozidel (počet dveří, uspořádání vnitřního prostoru, LF, LE) rovněž druh pohonu. Ve flotile lokálního provozovatele autobusové dopravy v Ankaře EGO je zastoupení MAN 77 %, z toho většina na CNG.
Z TZ MAN Truck & Bus Czech Republic
Z výrobního závodu v Ankaře. Foto MAN Truck & Bus
Z výrobního závodu v Ankaře. Foto MAN Truck & Bus
Neoplan Skyliner. Foto MAN Truck & Bus
Neoplan Skyliner. Foto MAN Truck & Bus
Neoplan Skyliner. Foto MAN Truck & Bus
Neoplan Tourliner. Foto MAN Truck & Bus
Neoplan Tourliner 2+1. Foto MAN Truck & Bus