Libchavský výrobce autobusů doplnil sortiment o plně nízkopodlažní autobusy. Od rozhodnutí k realizaci prototypů podle společnosti SOR uběhl necelý půlrok. SOR se chystá také v budoucnu opět vyrábět nový osmimetrový autobus. Společnost momentálně investuje cca 100 miliónů korun do vybudování nové lakovny - investici si vynutil nárůst objemu zakázek.
Libchavský výrobce autobusů doplnil sortiment o plně nízkopodlažní autobusy. Od rozhodnutí k realizaci prototypů podle společnosti SOR uběhl necelý půlrok. SOR se chystá také v budoucnu opět vyrábět nový osmimetrový autobus. Společnost momentálně investuje cca 100 miliónů korun do vybudování nové lakovny - investici si vynutil nárůst objemu zakázek.
(Fotografie naleznete také v úvodním materiálu z AUTOTECU.)
Plně nízkopodlažní autobusy SOR NB 12 CITY a SOR NB18 CITY (18.75 m) pokračují ve vývojové řadě BN. Karosérie má sníženou výšku a zvětšené nízko položené válcové boční zasklení. Možnost použít čtvery a u kloubového patery dveře zaručuje rychlý nástup a výstup. Vybavení autobusu je zcela podle přání dopravce s variantami pro invalidní vozík, různé typy dveří ovládané elektricky i pneumaticky, zabudován může být kamerový systém.
Konstrukční změny jsou realizovány na podvozku - přední část tvoří náprava SOR včetně mechanizmu řízení spolu s tuhým plošinovým rámem z BN 12. Zadní část je nová - portálová zadní náprava VOITH-Graziano je osazena nízkoprofilovými pneumatikami snižujícími hmotnost i spotřebu paliva. Hnací agregát je umístěn v levém boku v zadním převisu. Hospodárný provoz zajišťuje šestiválec Iveco NEF a šestistupňová převodovka ZF. V zadní části je zajištěn obvyklý výhled zadním i posledním levým oknem za cenu zabrání dvou sedadel umístěním motoru.
CAN-BUS systém od VDO umožňuje komunikaci mezi elektronikou hlavních agregátů, řidič je navíc informován i o případných poruchách např. v el.síti i o tlaku v pneumatikách; display monitoruje i pohyb cestujících v dveřním prostoru. Vozidlo má diagnostický výstup.
Kloubový autobus využívá u nás maximální možné délky 18.75 m - to znamená kapacitu 175 cestujících. Kloubové spojení je originální konstrukce SOR. Motor je silnější Iveco Cursor 8.
Počítá se s variantami pro příměstský i meziměstský provoz. Autobusy nyní čekají náročné funkční zkoušky a zkušební provoz u vybraných dopravců a uvedení do sériového provozu v roce 2007.
BUSportál čerpal z podkladů společnosti SOR Libchavy.
Plně nízkopodlažní autobusy SOR NB 12 CITY a SOR NB18 CITY (18.75 m) pokračují ve vývojové řadě BN. Karosérie má sníženou výšku a zvětšené nízko položené válcové boční zasklení. Možnost použít čtvery a u kloubového patery dveře zaručuje rychlý nástup a výstup. Vybavení autobusu je zcela podle přání dopravce s variantami pro invalidní vozík, různé typy dveří ovládané elektricky i pneumaticky, zabudován může být kamerový systém.
Konstrukční změny jsou realizovány na podvozku - přední část tvoří náprava SOR včetně mechanizmu řízení spolu s tuhým plošinovým rámem z BN 12. Zadní část je nová - portálová zadní náprava VOITH-Graziano je osazena nízkoprofilovými pneumatikami snižujícími hmotnost i spotřebu paliva. Hnací agregát je umístěn v levém boku v zadním převisu. Hospodárný provoz zajišťuje šestiválec Iveco NEF a šestistupňová převodovka ZF. V zadní části je zajištěn obvyklý výhled zadním i posledním levým oknem za cenu zabrání dvou sedadel umístěním motoru.
CAN-BUS systém od VDO umožňuje komunikaci mezi elektronikou hlavních agregátů, řidič je navíc informován i o případných poruchách např. v el.síti i o tlaku v pneumatikách; display monitoruje i pohyb cestujících v dveřním prostoru. Vozidlo má diagnostický výstup.
Kloubový autobus využívá u nás maximální možné délky 18.75 m - to znamená kapacitu 175 cestujících. Kloubové spojení je originální konstrukce SOR. Motor je silnější Iveco Cursor 8.
Počítá se s variantami pro příměstský i meziměstský provoz. Autobusy nyní čekají náročné funkční zkoušky a zkušební provoz u vybraných dopravců a uvedení do sériového provozu v roce 2007.
BUSportál čerpal z podkladů společnosti SOR Libchavy.