I ze snímků je patrné, že venku je opravdu velká zima.
Druhý největší český výrobce autobusů SOR Libchavy dodal 30 těchto speciálů na Sibiř. 15 bylo v letošním roce a dalších deset Arktiků se právě zadalo do výroby. Autobusy jsou určeny převážně pro naftařské společnosti v oblastech Langepas, Nižněvartovsk, Urengoj a Nadym.
Druhý největší český výrobce autobusů SOR Libchavy dodal 30 těchto speciálů na Sibiř. 15 bylo v letošním roce a dalších deset Arktiků se právě zadalo do výroby. Autobusy jsou určeny převážně pro naftařské společnosti v oblastech Langepas, Nižněvartovsk, Urengoj a Nadym.
Na BUSportálu jste si mohli přečíst:
Oblíbili jste si na BUSportálu:Autobusy SOR - stále častější na našich silnicích
Zajímavost z Maďarska: CREDO, licenční autobusy SOR.
Zakázka 100 autobusů pro SOR Libchavy od SAD Bratislava
Nové autobusy SOR pro CONNEX. (Pro celou skupinu Connex ČR to má být letos 82 autobusů SOR a 10 Karos).
První dodávky autobusů do oblasti Západní Sibiře se uskutečnily v roce 2003. Autobusy v provedení ARKTIK začaly pracovat v oblasti s nízkými provozními teplotami u naftařské společnosti v Langepasu. Ihned v prvních měsících se osvědčila konstrukce karoserie a její tepelně izolační vlastnosti. Provoz autobusů probíhal při -30°C.
Oblíbili jste si na BUSportálu:Autobusy SOR - stále častější na našich silnicích
Zajímavost z Maďarska: CREDO, licenční autobusy SOR.
Zakázka 100 autobusů pro SOR Libchavy od SAD Bratislava
Nové autobusy SOR pro CONNEX. (Pro celou skupinu Connex ČR to má být letos 82 autobusů SOR a 10 Karos).
První dodávky autobusů do oblasti Západní Sibiře se uskutečnily v roce 2003. Autobusy v provedení ARKTIK začaly pracovat v oblasti s nízkými provozními teplotami u naftařské společnosti v Langepasu. Ihned v prvních měsících se osvědčila konstrukce karoserie a její tepelně izolační vlastnosti. Provoz autobusů probíhal při -30°C.
"Po úspěšných zimních zkouškách se nám podařilo získat speciální zakázku pro provoz ve velmi těžkých podmínkách pravidelné dálkové přepravy pracovníků na naftová naleziště společnosti BASHNEFT do vzdálenosti 400 km po dočasných komunikacích s panelovým povrchem. Záměrem uvedené zakázky byla zkouška pevnosti všech konstrukcí za provozní nízké teploty v zimních měsících a při nadměrné prašnosti v létě a zkouška nového typu motoru IVECO EURO 3 s ohřevem řídící jednotky.
Do roku 2006 najezdily autobusy v uvedených podmínkách přes 200 000 km. Největší zatěžkávací zkoušky byly pro provoz našich autobusů v lednu 2006, kdy se teploty i za denního světla nezvedaly nad -50°C a minimální dosahovaly až -60°C. I při tak nízkých teplotách dokázaly autobusy SOR v provedení ARKTIK bez problému pokračovat v denním provozu a plnit všechny úkoly obsluhy naleziště. V interiéru autobusu dokonce bylo možné dlouhodobě udržet teplotu kolem +20°C. Podobný režim mělo i dalších dvanáct autobusů. Průměrná roční spotřeba při plném zatížení v meziměstském provozu nepřesahovala 21 l/100 km. Další autobusy jsou dále v provozu v okolí Moskvy a Nižním Novgorodu. "informuje Jindřich Chudý ze společnosti SOR Libchavy.