Oblíbili jste si na BUSportálu:Autobusy SOR - stále častější na našich silnicích
SOR LH 12 na nové lince Brezno - Plzeň. Foto BUSportál.

Rozhovor s hlavním technologem SOR neztratil nic na své aktuálnosti. Cestující v České republice stále častěji usedají do autobusů druhého největšího tuzemského výrobce SOR Libchavy. Trošku exoticky znějící zkratka má prozaický původ. (CZ+EN).
Rozhovor s hlavním technologem SOR neztratil nic na své aktuálnosti. Cestující v České republice stále častěji usedají do autobusů druhého největšího tuzemského výrobce SOR Libchavy. Trošku exoticky znějící zkratka má prozaický původ. (CZ+EN).
Do továrny v Libchavách jste se mohli v exkluzivní reportáži s BUSportálem podívat: Z předváděcího dne u druhého největšího výrobce autobusů v ČR SOR Libchavy.
"SOR je zkratka původní firmy před privatizací, "Sdružení opravárenství a rozvoje" - zabývala se vývojem, výrobou a opravami zemědělské techniky. Celý vývoj autobusů SOR je vlastní, začal v r.1993 autobusem délky 7,5m, v r.1997 výrobou autobusu 9,5m, v r. 2000 pak výrobou autobusů délky 10,5m a v r. 2003 představením autobusů délky 12m. Firma SOR je ryze česká firma bez zahraničního kapitálu, úspěšná licenční výroba autobusů probíhá v Maďarsku a v Polsku, kde nesou značku Credo a Solbus, " vysvětluje hlavní technolog firmy František Diblík.

BUS Portál mu položil několik otázek.
V SORu si tohoto materiálu považují, a tak si ho můžete na jejich stranách přečíst i v angličtině:

Interview: SOR buses – more and more frequent.

Oblíbili jste si na BUSportálu:Autobusy SOR - stále častější na našich silnicích
Český SOR LH 9,5 na BUSWORLD 2005 v Belgii. Foto BUSportál.