Reklama
Reklama
Akce

Většina historických vozidel DSZO vznikala postupně od roku 2004 náročnou rekonstrukcí získaných vraků pod šikovnýma rukama vlastních pracovníků údržby. Během státních svátků 1. a 8. května přispějí k většímu lesku Zlína a Otrokovic a ke zvýšení jejich přitažlivosti pro domácí i návštěvníky.

Na květnové svátky vypraví Dopravní společnost Zlín – Otrokovice své historické skvosty na běžné linky s cestujícími po zimě poprvé. Lidé se jimi budou moci povozit za běžné jízdné. Historické trolejbusy a autobusy vypraví DSZO ve středu 1. a ve středu 8. května 2024 na linky s cestujícími. po zimě poprvé. Budou jezdit na linkách jako vložené spoje podle zvláštních jízdních řádů. Zastavovat budou na všech zastávkách příslušné linky. „ Cestující si budou moci na různých atraktivních místech vozidla vyfotografovat a také se jimi svézt, a to za běžných tarifních podmínek. Přeji našim zákazníkům příjemný zážitek a hezké vzpomínky na již uplynulé časy, “ řekl ředitel DSZO Josef Kocháň. Ve vozidlech budou platit jízdní doklady pro jednotlivou jízdu i časové kupony a také všechny slevy, pokud na ně mají cestující nárok. V historických vozidlech budou instalovány standardní označovače jízdenek. Ve vlečce cestujícím jízdenky označí nebo i prodá průvodčí. Na trasách se objeví vozy: Červený historický trolejbus Škoda 9 Tr s červeným vlekem Jelcz PO-1E bude jezdit po oba sváteční dny na lince č. 6 mezi zlínským sídlištěm Jižní Svahy a železniční stanicí v Otrokovicích. Odjezdy z konečné Jižní Svahy-Kocanda: 9:04; 11:04; 13:04; 15:04 a 16:52 do vozovny. Odjezdy od železniční stanice Otrokovice: 10:11; 12:11; 14:11; 16:11. Žlutý trolejbus typu Škoda 14 Tr ev. č. 170 bude zařazen po oba svátky na lince 9 (Baťova nemocnice – Jižní Svahy-Středová). Odjezdy ze zastávky Baťova nemocnice: 8:20; 9:20; 10:20; 11:20; 12:20; 13:20; 14:20; 15:20; 16:20; 17:20. Odjezdy z konečné Jižní Svahy-Středová: 9:00 a každou celou hodinu až do 18:00. Modrý historický autobus Škoda 706 RTO s modrým vlekem Karosa B 40 vyjede na Prvního máje do Otrokovic, kde bude jezdit na lince č. 55 (Otrokovice-železniční stanice – Štěrkoviště) v hodinovém intervalu. Odjezdy od železniční stanice: 9:08 a každou hodinu až do 17:08. Odjezdy z konečné Štěrkoviště: 9:24 a každou hodinu až do 17:24. Ve středu 8. května bude jezdit tento autobus na lince č. 4, případně 5, mezi konečnou Podhoří a zastávkou Lešná-ZOO. Odjezdy z Podhoří: 9:05; 10:25; 11:45; 13:05; 14:25; 15:45; 17:05. Odjezdy z Lešná-ZOO: 9:36; 10:56; 12:13; 13:36; 14:56; 16:16; 17:36. Červeno-krémový historický autobus ŠM 11 bude vypraven 1. května na linku č. 4 (5) mezi konečnou Podhoří a zastávkou Lešná-ZOO a dne 8. května na linku č. 55 v Otrokovicích. Pro spoje historické linky budou platit stejné jízdní řády jako v předchozím případě u autobusu Škoda 706 RTO. „ V případě nenadálé poruchy historického vozidla by byly tyto spoje na dotčené lince zrušeny bez náhrady. Upozorňujeme rovněž, že historická vozidla nejsou bezbariérová a neumožňují přepravu cestujících na invalidních vozících, “ uvedl vedoucí dispečer DSZO Jan Tesař.

person rebus  date_range 30.04.2024

Magazín Transport a Logistika CZ organizuje v České republice letošní ročník soutěže o nejlepší autobus roku. Hlavním partnerem Bus Euro Test 2024 je Arriva prostřednictvím ČSAD MHD Kladno.

Šéfredaktor Michal Štengl je členem poroty, která Bus of the Year 2025 vybere po testech na letišti v Panenském Týnci a na silnicích v okolí Kladna od 6. do 10. května. O titul se budou ucházet autobusy Ebusco 3.0 18 m, Mercedes-Benz eCitaro Hydrogen, Solaris Urbino 18m Hydrogen, VDL Citea a MAN Lion´s City E LE. Právě poslední jmenovaný model získal od roku 2020, kdy začala v polském závodě MAN ve Starachovicích jeho sériová výroba, několik ocenění včetně Bus of the Year.

person rebus  date_range 29.04.2024

Depozitář historických vozidel v Řečkovicích otevřel i v roce 2024 své brány veřejnosti. Stalo se tak v sobotu 27. a v neděli 28. dubna v době od 9:00 do 17:00 hodin. Reportáž pochází z prvního dne konané akce.

Na co vše se návštěvníci mohli těšit? Nejčastěji šlo o autobusy z muzejních sbírek. Vystaven byl Ikarus 553, dále Irisbus Citybus, Karosa B931, Karosa C744, Karosa B732, Karosa B732 Legobus, Karosa ŠM11, Karosa ŠL11, Praga RND, Škoda 21AB, Škoda 706 RO, SOR NB 12 a Ikarus 280.08. Ikarus byl pouze statický exponát, nejezdil. Některé exponáty, například RTO nebo Ikarus 412, či trolejbusy, tentokrát chyběly. Kromě autobusů byla vystavená vojenská technika nebo různé osobní automobily. Oblíbeným lákadlem byly okružní jízdy po okolí. Do areálu zavítala Karosa ŠL11.1307 Turist společnosti BusLine, která byla jak vystaveným exponátem, tak taky součástí nabídky vozidel na okružní jízdy. Členové Tatra Historik Klub ČR z Kolína letos přivezli cisternový automobil Tatra 111C . Mimo výše zmíněných autobusů byly vystavené ještě autobusy Karosa HD12 a Karosa LC735.20, obě od soukromých majitelů a jako statické exponáty. Okružní jízdy byly zabezpečovány autobusy v době od 10 do 16:30 hodin (interval mezi jednotlivými jízdami byl 30 minut). Jízda začínala v areálu, kde také po návratu i končila. Trasa vedla ulicemi Terezy Novákové – Vážného – Hapalova – Maříkova – Řečkovická – Příjezdová – Mácova – Černohorská – Žilkova. Kdo měl zájem se povozit v některém z autobusů, musel si vybrat přímo v areálu vůz na absolvování jízdy a konkrétní dobu. Cena jízdenky činila 50 Kč. Kromě běžných vystavených exponátů předvedli v sobotu ukázky členové HZS Jihomoravského kraje, kteří jsou každoročně na akci přítomní se svou technikou. Na akci představili svou nejmodernější techniku (vozy Scania, MAN a VW), samozřejmě i tu historickou a používané vybavení. Pro návštěvníky byla vystavená expozice vývoje dýchací techniky, která je součástí hasičské výstroje. Pro děti a dospělé byl k dispozici preventivní stánek HZS JMK, kde si zájemci mohli otestovat své znalosti tísňových linek nebo se poradit, jak zabezpečit domácnost proti vzniku požáru. Kdo chtěl, tak si mohl vyzkoušet zásahový hasičský oděv nebo uhasit požár makety hořícího domečku. Velkým tahákem byly i dynamické ukázky, které začínaly v 11 a 14 hodin (zadní část areálu). Tento rok se návštěvníci mohli podívat na činnost hasičů při řešení dopravní nehody s vyproštěním zraněné osoby z havarovaného vozidla. Profesionální hasiči představili postup hašení hořícího vozidla pomocí hasící plachty. Druhou ukázku hasiči připravili pro kuchaře a kuchařky, jejím cílem bylo přiblížit, jak mají správně postupovat, pokud se jim vznítí olej na pánvi nebo ve fritéze. Hasiči také prezentovali speciální hasící zařízení Cobra. Zařízení umí proříznout různě silné stěny, střechy nebo i pláště budov. Pro řezání a hašení se používá hydraulicky ovládaná proudnice se systémem založeným na vodním proudu, do kterého je přimícháno abrazivo. Expozice armády nabídla výstavu současné i historické techniky – tanky, osobní a nákladní automobily. V areálu byla vystavená i vozidla, která dříve sloužila například u SSHR, technických služeb nebo u správy silnic. Nesmí být opomenuta výstava několika motocyklů a auta, které přivezl Klub policejní historie Brno. Celkově akce byla díky příznivému počasí o víkendu vhodným lákadlem pro malé i velké. Návštěvnost v první den byla vysoká. U dalšího ročníku na viděnou.

person ertl  date_range 28.04.2024

ČSAD autobusy Plzeň ve spolupráci se Správou Národního parku Šumava a CHKO Šumava zahájily předprodej jízdenek programu Dostupné Šumavy. Ta umožňuje seniorům a lidem s omezenou pohyblivostí navštívit formou autobusového zájezdu zajímavá místa na Šumavě, kam se ostatní návštěvníci mohou dostat pouze pěšky nebo na kole.

Zájezdy začínají až v květnu, předprodej jízdenek na jarní termíny (květen, červen) je již spuštěn. Koupit je můžete v kamenných kanceláří AMSBus (např. pokladny Centrálního autobusového nádraží (CAN) v Plzni, Husova ul.; Sušice turistické středisko, Vimperk AN) nebo přes internet v e-shopu . Podzimní termíny (září, říjen) půjdou do prodeje od pondělí 5. srpna. Letos jsou na trase: Rokyta - informační středisko, geologická expozice a geobod; Tříjezerní slať - vrchovištní rašeliniště; Poledník (pouze podzim) - rozhledna, výstavka; Březník - Luzenské údolí, hájenka; Kvilda - informační středisko Správy NP Šumava; Bučina - infopavilon NP Šumava a NP Bavorský les; Knížecí Pláně- zaniklá vesnice (Historické album); Chalupská slať (pouze jaro) - Svinná Lada, Jezerní slať - povalový chodník, vyhlídka. K dispozici bude informační telefonní linka 602 533 691 (pracovní dny 8 - 14 hodin), kde lze se například také hlásit požadavek o přepravu invalidního vozíku nebo tímto prostřednictvím mohou kontatktovat dopravce ty skupiny, které mají zájem o celý autobus. V úterý a čtvrtek je možné vyjet na výlet již v Plzni, dále v Přešticích, Klatovech, Kolinci či Sušici. Ve středu pak v Nepomuku, Horažďovicích, Strakonicích, Volyni nebo Vimperku.

person rebus  date_range 15.04.2024

Hlavní program k výročí zahájení pravidelných trolejbusových linek proběhne v sobotu 18. května, výstava fotografií „Hradec Králové trolejbusový“ začíná v hale Terminálu hromadné dopravy už v sobotu 13. dubna.

Projekt výstavby trolejbusových tratí v Hradci Králové vznikl v roce 1947, počátkem druhého čtvrtletí 1948 začala výstavba tratí a již po roce, v neděli 2. května 1949, zahájila se dvěma vozy v půlhodinovém intervalu provoz linka označená jako č. 2. Jezdila od Hlavního nádraží přes Korunu dnešní Gočárovou třídou, dále na Ulrichovo náměstí, Pražský most a do Mostecké ulice, odtud k Fortně, přes Moravský most a po Brněnské na tehdy poměrně dost vzdálený Nový Hradec Králové. Ještě v témže roce, a to 28. října, byla uvedena do provozu i linka č. 0 na Slezské Předměstí. Vozový park tehdy tvořily čtyři trolejbusy Vetra–ČKD. Dopravní podnik na sobotu 18. května 2024 připravuje pestrý program. Na mimořádní okružní jízdy vyšle historické vozy Škoda 8Tr9 – ev. číslo 136 z roku 1960, Škoda 9TrHT26 – ev. číslo 353 z roku 1979 (nebo Škoda 9TrHT28 – ev. číslo 358 z roku 1980), Škoda 14Tr08/6 - ev. číslo 311 „původně hradecký vůz“ - rok výroby 1989, kloubový Škoda 200Tr Sanos 01 - ev. číslo 329 z roku 1987 (v Hradci Králové tento typ trolejbusu nikdy nejezdil) - vše z Dopravního podniku města Pardubic a Pardubického spolku historie železniční dopravy. Doplní je hradecká KAROSA B 732.1654 (rok výroby 1993) – ev. číslo 202 a další vozy. Dějištěm oslav bude moderní Terminál hromadné dopravy a jeho okolí. Právě v jeho hale se již v sobotu 13. dubna v 10 hodin uskuteční vernisáž výstavy fotografií „Hradec Králové trolejbusový“ mapující historii nejen královéhradecké trolejbusové dopravy. Prohlédnout si ji můžete až do 19. května. Před pěti lety přišlo na oslavy 70. let trolejbusů v Hradci přes 5 tisíc lidí .

person rebus  date_range 12.04.2024

Na sobotu 13. 4. 2024 připravila redakce Československého Dopraváka akci pro všechny fanoušky malých autobusů SOR. Hlavním dějištěm bude pražský terminál Palmovka.

V Praze bude v rámci této akce veřejnosti poprvé představen autobus SOR CN 9,5, který byl jedním z 17 vozů SOR sloužících na Faerských ostrovech. Toto vozidlo se v loňském roce podařilo Československému Dopraváku získat a přivézt do České republiky. Kromě exportního provedení vozu SOR CN 9,5 se v Praze představí i další malé autobusy značky SOR, která letos slaví 30. výročí od dodání svého prvního vozu zákazníkovi. Konkrétně se akce dále zúčastní SOR BN 8,5 Dopravního podniku hlavního města Prahy; SOR BN 9,5 dopravce ČSAD Střední Čechy; SOR CN 8,5 dopravce Arriva City či SOR B 9,5 soukromé osoby (dříve provozovaný Plzeňskými městskými dopravními podniky). Nejmenší délkovou kategorii bude reprezentovat vůz SOR C 7,5 patřící nyní subjektu Léčebné lázně Lázně Kynžvart v Karlovarském kraji. Událost nabídne nejen možnost prohlídky a focení jednotlivých autobusů, ale také jízdy na speciální okružní trase, která bude obsluhována od 10:00 do 18:00. Počáteční i koncovou stanicí bude terminál Palmovka, kde všechny autobusy během dne také několikrát společně zapózují. Pro největší fanoušky „SORečků“ je připravena i večerní fotojízda. Veškeré podrobnosti na odkazech níže: Podrobnosti o akci ; dodatečné info o účasti vozu SOR C 7,5 , Facebooková událost .

person zdkre  date_range 05.04.2024

V sobotu 20. dubna se uskuteční na vlakové stanici a autobusovém terminálu v Benešově u Prahy Regionální den Pražské integrované dopravy. Téměř po celý den od 10 do 17 hodin se můžete svézt historickými autobusy, speciálními vlaky a využít bohatý doprovodný program.

Jízdy zvláštními vlaky: Historická elektrická jednotka řady EM 475.1 (Žabotlam) – jízdy zvláštními vlaky na trati Praha – Benešov u Prahy a zpět Historický motorový vůz M 131.1 (Hurvínek) a M 240.1 (Singrovka) – jízdy zvláštními vlaky na trati Benešov u Prahy – Senohraby a zpět Nasazení nové motorové jednotky RegioFox (847) v barvách PID na vybraných pravidelných spojích linky S99 Benešov u Prahy – Vlašim a zpět Nasazení motorové jednotky RegioNova (814.2) v barvách PID na vybraných pravidelných spojích linky S98 Benešov u Prahy – Sedlčany a zpět Ve všech těchto vlacích platí tarif PID, ČD a OneTicket. Jízdy historickými autobusy na 5 linkách po zajímavých místech v okolí s odjezdy od autobusového terminálu v Benešově : Škoda 706 RTO Karosa C 734 Karosa B 961 Ikarus 280 Historické autobusy budou vozit návštěvníky akce zdarma. Více informací na webu PID .

person rebus  date_range 04.04.2024

Institut Jana Pernera, Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice a Ministerstvo dopravy pořádají 13. a 14. května 2024 již 31. ročník odborné konference o aktuálních problémech ve veřejné dopravě INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY. Již tradičně patří úvod zástupcům odboru veřejné dopravy ministerstva, slovo budou mít organizátoři IDS, krajské úřady a příležitost bude i pro kulturní zážitek.

Tradiční semináře o integrovaných dopravních systémech a dopravní obslužnosti začaly už v roce 1993. Ani po více než třiceti letech se témata současné konference prakticky nemění. Kromě získávání nových informací o legislativě, financování, možnostech využití fondů EU nebo dopravní telematice je také příležitost pro diskuzi a výměnu zkušeností. Letos podruhé se sejdou účastníci na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice, Studentská 95, Pardubice. Program konference s přihláškou : Začátek 13. května od 12 hodin úvodním slovem JUDr. Ondřej Michalčík a Ing. František Vichta, Ministerstvo dopravy, Odbor veřejné dopravy Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa Doc. Dr. Ing. Roman Štěrba, Správa železnic, Úsek generálního ředitele Moderní železnice pro udržitelnou mobilitu Mgr. Lenka Chroncová, CENDIS Systém jednotného tarifu (OneTicket) Ing. Karel Zvěřina, České dráhy, Odbor cenotvorby osobní dopravy České dráhy a jejich zapojení v IDS Ing. Miloš Kubalík , Bratislavská integrovaná doprava Aktuálny stav v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji (IDS BK) Ing. Richard Staškovan, Integrovaná doprava Žilinského kraja, jednatel Integrovaná doprava Žilinského kraja Ing. Pavel Winter, Pražská integrovaná doprava Integrace dopravy vrací život regionům Ing. Jiří Horský, KORDIS JMK, ředitel Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje Ing. Otto Pospíšil, Ph.D., KORID LK, jednatel Integrovaný dopravní systém Libereckého kraje – novinky a aktuální témata Ing. Petr Rožek, Ph.D., Svaz spedice a logistiky Vliv ekologických opatření na osobní i nákladní dopravu Mgr. Šárka Rusnáková, Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická Pernštejnové v Pardubicích a okolí Od 18 hodin návštěva Automatických mlýnů. Národní kulturní památka Winternitzovy automatické mlýny je jednou ze staveb architekta Josefa Gočára. Monumentální mlýnskou budovu na břehu Chrudimky v centru Pardubic navrhl architekt Gočár roku 1909 pro podnikatele bratry Winternitzovy. V roce 1924 byl komplex rozšířen o obilné silo. Automatické mlýny fungovaly nepřetržitě více než 100 let, a to do roku 2013. Od roku 2016 prochází mlýnský brownfield díky iniciativě Mariany a Lukáše Smetanových a jejich rodinné Nadace Automatické mlýny, proměnou na moderní kulturně-společenskou městskou čtvrť. Druhý den 14. května konference začíná v 8:55 hodin Ing. Radek Šindel, Siemens Mobility, vedoucí projektů Možnosti využití 25kV BEMU na české železnici Ing. Milan Podolák, Ph.D., CHAPS Sledování NAD Českých drah – požadavek objednatelů JUDr. Daniel Jadrníček, Fiala, Tejkal a partneři, advokátní kancelář Aktuální problémy při uzavírání smluv na zajištění dopravní obslužnosti Ing. Viliam Lábsky, KOVED Integrovaná doprava Zlínského kraje Ing. Martin Večeřa, KODIS Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje Ing. Radek Kozlík, Krajský úřad Ústeckého kraje, Odbor dopravy a silničního hospodářství Aktuální stav a vývojové trendy Dopravy Ústeckého kraje Ing. Kateřina Suchánková, MBA, KIDSOK, ředitelka Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje Petr Moravec, OREDO Doprava východních Čech Přibližně ve 12 hodin závěr konference obědem Účastnický poplatek činí 2 541 Kč. Přihlášky na konferenci zašlete e-mailem na milena.foglarova@perner.cz Ubytování není součástí a zajišťuje si každý samostatně. Více na www.perner.cz . Závěry z konference 2023 .

person rebus  date_range 28.03.2024

Po 35 letech služby skončil pravidelný provoz trolejbusů Škoda 15 Tr a 15 TrM v ulicích města Ústí Nad Labem. Fotoreportáž z poslední rozlučkové jízdy 24. března 2024.

Dopravní podnik města Ústí nad Labem připravil na neděli 24. března 2024 poslední speciální jízdu s trolejbusy Škoda 15 Tr. Touto akcí vyvrcholil „rozlučkový“ týden, během kterého se poslední dva zbývající vozy (15 Tr č. 564 a 567) objevovaly na pravidelných linkách, a to opatřené decentní smuteční výzdobou. Bez ohlédnutí na tento speciální týden lze za poslední den 15 Tr v klasickém pravidelném ústeckém provozu považovat 28. únor 2024. V tento den éru 15 Tr uzavřel vůz 564, jež byl nasazen na linku 53. Pod trolejemi patnáctky vystřídaly nové bateriové trolejbusy Škoda 27 Tr. Po jejich dodávce už může být vozový park ústeckých trolejbusů kompletně nízkopodlažní. Bývalé trolejbusy Škoda 15 Tr by měly zamířit zejména na šrotiště. Vybrané vozy od zkázy zachrání uchování pro muzejní účely dopravního podniku v Ústí nad Labem či v Hradci Králové (druhý jmenovaný zakoupil své dřívější vozy provozované v Ústí jako č. 576 a 577). Provoz trolejbusů typu Škoda 15 Tr byl v severočeské metropoli zahájen v roce 1989, přičemž za více než tři dekády se zde vystřídalo 76, resp. 77 reprezentantů typů 15 Tr a 15 TrM (rozdíl způsobuje generální oprava vozu č. 543 v Szegedu, při které byl neplánovaně využit rám původně českobudějovického vozu 15 Tr č. 38 spolu s výzbrojí 543; výsledný vůz byl označen jako 572). Bezmála osm desítek kloubových trolejbusů 15 Tr(M) učinilo ústecký dopravní podnik největším provozovatelem vozidel daného typu. Jak dopravní podnik spočítal, za celou službu najely všechny zdejší „patnáctky“ dohromady přes 88 milionů kilometrů, přičemž většina vozů překonala hranici milionu ujetých kilometrů. Odolné trolejbusy opatřené dvěma motory byly do kopcovitého Ústí mimořádně vhodné, nicméně jejich provozování až do současnosti dokazuje spíše dřívější nedostatek finančních prostředků pro průběžný nákup nových vozidel. Dopravce tak byl nucen „patnáctky“ generálkovat, nebo přistupovat k nákupu ojetých trolejbusů z jiných provozů (Hradec Králové, Plzeň). Na neděli 24. března 2024 dopravce připravil rozlučkovou jízdu s posledními dvěma vozy (č. 564 a 567). Kapacita 44 míst byla hned po spuštění rezervací rychle obsazena. Jízda započala v 15 hodin v trolejbusové vozovně Všebořice. Po společném pózování v areálu vozovny s jedním z nových bateriových vozů Škoda 27 Tr se obě patnáctky vydaly na jízdu městem, při které projely značnou část rozsáhlé ústecké sítě. Oba trolejbusy plné dopravních fanoušků, doprovázené (nebo spíše předjížděné) několika auty s dalšími fotografy, se postupně ukázaly na Mírové, v Mojžíři, Pod Vyhlídkou, ve Starých Předlicích, Doběticích či na Severní Terase. Následně se vozy vrátily zpět do vozovny Všebořice. Před závěrečným vjezdem do jejího areálu trolejbusy naposledy zapózovaly fotografům a přesně v 18:44 projely bránou vozovny, čímž se symbolicky uzavřela éra vypravování ústeckých 15 Tr jako běžných provozních vozů. Posledním tuzemským městem, ve kterém vozy Škoda 15 Tr nadále běžně slouží na linkách se tak stávají České Budějovice. Zajímavá fakta o trolejbusech Škoda 15 Tr v Ústí nad Labem: První trolejbus Škoda 15Tr byl nasazen do provozu 10. ledna 1989; Dopravní podnik města Ústí nad Labem celkem provozoval 76, resp. 77 vozidel; 7 trolejbusů bylo získáno od Dopravního podniku města Hradce Králové; 3 vozidla pocházela z Plzeňských dopravních podniků; trolejbusy v barvách DPMUL celkem ujely 88 237 997 kilometrů, což odpovídá 116 cestám na Měsíc a zpět většina vozidel ujela více než 1 000 000 kilometrů; rekordmanem ve flotile byl trolejbus s počtem 1 881 262 ujetých kilometrů. Text a foto: Zdeněk Kresa, www.plzensketrolejbusy.cz. S využitím TZ DPMÚL.

person zdkre  date_range 25.03.2024

V Brně se 19. a 20. března 2024 konají jako doprovodný program veletrhu AMPER dvě konference o elektromobilitě. Smart city v praxi a Efektivní elektromobilita v organizacích. Po registraci je vstup zdarma.

„ Smart city v praxi “ je zaměřena především na zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří rozhodují o konkrétních řešeních od dodavatele pro definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart city v daném městě realizován. Připravovaný program konference, která proběhne 19. března 2024 od 9 hodin na výstavišti v Brně v Pavilonu E (sál E3), zahrnuje průřezové problémy: co obnáší strategie smart city, ekonomika a rozvoj měst, prezentace moderních technologií pro smart city a praktické zkušenosti z jejich aplikací, a také příklady dobré praxe ve městech a obcích. Tento program se odvine od tří technických pilířů smart city, což jsou inteligentní městská energetika a služby (např. EPC, komunitní energetika, obnovitelné zdroje), inteligentní městská mobilita (např. nákladní a užitkové elektromobily, veřejná nabíjecí infrastruktura), informační a komunikační technologie (např. informační systémy pro správu měst a obcí a pro komunální služby, senzorické systémy), to vše zarámováno v zelené infrastruktuře měst a obcí. Připravovaný program a registrace. Konference " Efektivní elektromobilita v organizacích " prezentuje elektromobily jako dopravní prostředek pro organizace soukromého a veřejného sektoru. Je určena odborné veřejnosti z řad průmyslu, municipalit, městských služeb a ostatních organizací, správcům jejich vozového parku, příp. školám a dalším zájemcům o tuto problematiku. 4. ročník se bude konat 20. března od 10 hodin na výstavišti v Brně v Kongresovém centru, sál Špilberk. Obsah bude zaměřen na aktuální novinky v oblasti elektrických vozidel a dopravních systémů pro města a průmysl, správy vozového parku, nabíjecí infrastruktury, softwarové/informační podpory a autonomní mobility a také na ekonomiku a financování elektromobility v organizacích. Připravovaný program a registrace. Konference pořádá portál Smartcityvpraxi pod odbornou garancí Ing. Jakuba Slavíka, MBA. Po registraci je vstup na obě akce zdarma.

person rebus  date_range 29.02.2024
Reklama
Reklama
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací