Drážďany spouštějí pilotní projekt přestaveb autobusů na tram-busy
Foto A. Pril

Autobusy vybavené pantografem využívají elektrický pohon i původní diesel dle potřeby.
Autobusy vybavené pantografem využívají elektrický pohon i původní diesel dle potřeby.
Pro jistotu upozorňujeme, že tento příspěvek vyšel 1. dubna, proto ho neberte vážně. Pokud se v budoucnosti něco takového bude realizovat, proč ne...
1. apríl - Cestující v Drážďanech měli unikátní možnost zkušebně se svézt přestaveným vozidlem Mercedes-Benz. Autobus je dovybaven elektrovýzbrojí tak, aby, pokud jede v dráze tramvaje, mohl fungovat jako elektricky poháněné vozidlo. Horní část vozu má výsuvný pantograf, pod vozem jsou sběrače kontaktující koleje a naváděcí systém, který zajišťuje, aby se vůz držel přesně v kolejišti. Je opravdu velká škoda, že se našemu drážďanskému spolupracovníkovi A. Prilovi nepodařilo vyfotografovat zadní část vozidla, kde je připojen roztomilý vlek s částí elektrovýzbroje a polepem s názorným technickým řešením. Pokud se prototyp osvědčí, budou podobně upravena další vozidla. O řešení, které je možno aplikovat na jakýkoli autobus minimálně 12 m dlouhý, se zajímají i další evropská města včetně Prahy.