a Dopravní podnik je pro Prahu příliš drahý. Napsaly Hospodářské noviny 10.1.2012, aktualizováno 12.1. odkazem.
a Dopravní podnik je pro Prahu příliš drahý. Napsaly Hospodářské noviny 10.1.2012, aktualizováno 12.1. odkazem.
12.1.2012 podrobněji: na zpravy.ihned.cz
V plném znění v dnešních HN.
Praha couvá z miliardové zakázky na autobusy
Analýza pražského dopravního podniku říká, že firma nakupovala autobusy zbytečně draho. Pražský dopravní podnik bude muset významně sáhnout do naplánovaných nákupů. Podle zjištění HN se úsporná opatření, která chystá vedení hlavního města, dotknou dokončení velké zakázky na odběr víc než sedmi stovek autobusů od společnosti SOR Libchavy, kterou spoluvlastní holdingy J&T a PPF. Zakázka má celkovou hodnotu zhruba 4,5 miliardy korun. Dopravní podnik zatím odebral necelou polovinu ze 720 krátkých i kloubových autobusů uvedených v rámcové smlouvě.

Dopravce, plně vlastněný hlavním městem, už ale zřejmě další kupní smlouvy s dodavatelem nepodepíše. A politici dokonce uvažují o zrušení celého tendru.
Dopravní podnik je pro Prahu příliš drahý
Vedení hlavního města má v rukou důkazy toho, že jeho největší firma - dopravní podnik - funguje výrazně nehospodárně a musí v ní dojít k zásadním změnám. Závěry analýzy společnosti Boston Venture Central Europe objednané na konci loňského roku poukazují na to, co městská rada v čele s primátorem Bohuslavem Svobodou dlouho tušila. Hlavní město podle autorů zprávy nemůže dál provozovat hromadnou dopravu v současném rozsahu a musí také omezit investice do vozového parku. Letos bude stát dopravní podnik městskou kasu víc než deset miliard korun, což je bezmála čtvrtina pražského rozpočtu.