Midibusy Stratos na CNG řeší dopravní obslužnost historického  centra Tábora

Vozidla byla zakoupena a financována za přispění EU
Reklama
Vozidla byla zakoupena a financována za přispění EU
Midibus (tehdy ještě ne ve stylovém polepu) postřehla redakce BUSportálu v provozu poprvé loni na jaře.

Na vnitroměstské lince jsou nasazena celkem tři vozidla STRATOS LF 33 postavená na podvozku IVECO Daily v provedení CNG. Dvě jsou nasazována na vnitroměstském směru 6 – linky 60 a 61 (0 a 1 jsou varianty konečných – stejný systém jako u ostatních směrů a linek) a třetí je záloha, ale jezdí také a je nasazován na málo vytížených spojích. Kromě linek 60 a 61 se midibusy objevují i na linkách 40, 20, 21 a 30, kdy obsaditelnost do třiceti osob je vyhovující. Tyto midibusy jsou na těchto spojích podstatně ekonomičtější než velké autobusy. Spotřeba se pohybuje podle nasazení mezi 18 – 20 kg CNG / 100 km .
Midibusy jsou vedené jako celonízkopodlažní, první polovina úplně nízkopodlažní, včetně sedadel, pak postupný šikmý přechod přes zadní nápravu, sedačky na vyvýšených místech a v zadní části zase nízkopodlažní místo pro vozík - kočárek s výklopnou plošinou.
Vozidla byla zakoupena a financována za přispění EU v rámci projektu „Dodávka 5 ks autobusů pro využití v městské hromadné dopravě“. Mimo těchto 3 malých vozů byl součástí projektu i jeden kloubový a jeden 12m autobus, oba samozřejmě nízkopodlažní. Projekt 25. února 2010 schválil ROP JIHOZÁPAD České Budějovice a v návaznosti na to byla uzavřena Smlouva o podmínkách poskytnutí dotace z Regionálního operačního programu NUTS II Jihozápad podepsaná dne 28. května 2010 Miladou Emmerovou předsedkyní regionální rady ROP JIHOZÁPAD. Z této smlouvy vyplývá, že na autobusy je poskytnuta dotace ve výši 38 % z celkové ceny. Zbytek ceny je hrazen městem Tábor (partner projektu) a také jako součást plánované obnovy na základě podepsané Smlouvy o závazku veřejné služby se SMOOT (Sdružení měst a obcí okresu Tábor – členy je Tábor, Sezimovo Ústí, Planá nad Lužnicí a další obce, kam MHD zajíždí).
Za informace a fotografie děkujeme COMETT Plus a městu Tábor

Podrobnosti k MHD v Táboře naleznete také v prezentaci
„Aplikace autobusové dopravy s vysokou úrovní služeb ve středně velkých městech, konkrétně v Táborské aglomeraci“
v rámci „Národního workshopu k evropskému projektu COST TU0603 Buses with a High Level of Service“
2010: Na návštěvě ve společnosti COMETT Plus v Táboře
2010: Táborský dopravce COMETT PLUS pokračuje v investicích do CNG vozidel

Midibusy Stratos na CNG řeší dopravní obslužnost historického  centra Tábora
Midibusy Stratos na CNG řeší dopravní obslužnost historického  centra Tábora
Midibusy Stratos na CNG řeší dopravní obslužnost historického  centra Tábora
Foto BUSportál - jaro 2011