Veřejnou silniční  dopravu čeká nelehký rok. Nejkomplikovanější situace

je patrně ve Středočeském kraji. Z prosincové valné hromady ADSSS. Aktualizováno 3.1.2012.
je patrně ve Středočeském kraji. Z prosincové valné hromady ADSSS. Aktualizováno 3.1.2012.
Středočeská doprava se dostává do více a více komplikací. Jak připomenul prezident ADSSS František Neterda, komplexně jsou dopravci v oblasti celé republiky v zisku asi 86 mil Kč, z toho ve Středočeském kraji se jedná o ztrátu okolo 52 mil Kč.
(Jedná se o informaci ze statistických výkazů Ministerstva dopravy za 3 čtvrtletí roku 2011, a to v oblasti vnitrostátní linkové dopravy ve veřejném zájmu.)
To znamená, že veřejnou dopravu v regionu dotují sami dopravci, což je dlouhodobě nepředstavitelné. Kromě změny DPH, trvale nepříznivých tendencí v nákladových cenách včetně PHM také nadále nebude kompenzována vyšší odměna řidičů za čekání. Dotační titul na pořízení autobusů na MD je přes notifikaci v EU nadále bez jakýchkoli přidělených státních prostředků (v minulosti se jednalo o stovky milionů Kč ročně). Zástupci Ministerstva dopravy vysvětlili podrobnosti k Cenovému výměru (vydává Ministerstvo financí) včetně omezení kompenzací slev pro důchodce.

Na VH přišli i zástupci Středočeského kraje, kteří ovšem žádné pozitivní informace dopravcům nepřinesli. Nedořešena je situace roku 2011 a výhled do roku 2012 nevypadá lépe. Kraj avizoval osobní jednání s každým dopravcem na začátku roku 2012. Nejasná je nadále situace okolo výběrových řízení v kraji, zatím nejsou stanovena kritéria (kraj uvažuje zahrnout do soutěže i výši jízdného!).


Veřejnou silniční  dopravu čeká nelehký rok. Nejkomplikovanější situace
Veřejnou silniční  dopravu čeká nelehký rok. Nejkomplikovanější situace
Veřejnou silniční  dopravu čeká nelehký rok. Nejkomplikovanější situace
Veřejnou silniční  dopravu čeká nelehký rok. Nejkomplikovanější situace