Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál

Autokar **** s netypickou úpravou s dveřmi a zázemím v zadní části vozu je orientován na maximální komfort pro cestující.
Autokar **** s netypickou úpravou s dveřmi a zázemím v zadní části vozu je orientován na maximální komfort pro cestující.
Dvounápravový třináctimetrový autokar přivezl do Prahy na krátkou návštěvu testovací "pilot" Friedhelm Gierse. Cesta autokaru začalav Maďarsku, pokračovala přes Rakousko do Prahy, odtud pak do Polska, Španělska a Itálie. Tak trochu jiný autokar byl vyroben na přání francouzského zákazníka, který si přál maximální zavazadlový prostor bez přerušení. To je docíleno umístěním druhých dveří v zadní části, kde je logicky umístěna také toaleta. Čtyřhvězdičkové rozmístění sedadel je velmi vstřícné k cestujícím, samozřejmě za cenu nižší obsaditelnosti vozidla. O další možná sedadla samozřejmě interier přichází umístěním komfortní kuchyňky. Jedná se o skutečnou kuchyňku s ledničkou, mytím, úložnými prostorami ap. I když vybavení připomíná běžnou kuchyňku, je provedení autobusové "linky" daleko náročnější, zařízení musí vydržet dlouhodobé otřesy při cestování. Českým cestujícím by se jistě zájezd s takovým zázemím a pohodlím i pro dlouhonohé líbil, ale je otázka, zda by si za větší komfort při menší obsaditelnosti byli ochotni připlatit.
Autokar si redakce mohla vyzkoušet za volantem cestou ze servisního centra EvoBus přes Hostivici do Jenče s fotozastávkou a zpět po rychlostní komunikaci. Autokar plně obsazený plastovými cestujícími a naložený zavazadly - sáčky s pískem pružně a plynule řadil, trasa ovšem řidiči nic neulehčila. Délka a rozvor dvounápravového třináctimetrového vozu mají poztivní vliv na stabilitu a jízdní komfort vozu, ale je třeba maximální opatrnosti při manévrování. Zkusili jsme si tedy i po nesprávném najetí do odbočení z autobusové smyčky couvnout. Při zařazení zpátečky se automaticky objeví na monitoru záběr ze zadní kamery. S radou a instruktáží Friedholma Gierseho jsme všechny nástrahy odbočování nakonec zvládli. Na rychlém úseku jsme si otestovali i asistenta jízdního pruhu a aktivní tempomat, který rozvážně a plynule udržuje odstup od vozidla před autokarem. Při změně rychlosti dolů nejprve ubírá plyn, pak následují podpůrné brzdné systémy jako je retardér a úplně poslední je klasické brzdění. V autokaru Setra je tradičně příjemné být řidičem i cestujícím.
Dagmar Braunová

Dvounápravový vysokopodlažní autokar S 416 GT-HD/2 ComfortClass 400 je osazen šestiválcovým inline motorem OM 457 LA 315 kW (428 hp) EEV bez částicového filtru. Z bezpečnostních prvků je už obvyklé vybavení: Front Collision Guard (FCG), Electronic Stability Program (ESP), Brake Assist (BA), Proximity control (ART) s Active Brake Assist ABA, Lane Assistant (SPA). (Ochrana před čelním nárazem, elektronický stabilizační systém, brzdový asistent, asistent jízdního pruhu, tempomat s regulací odstupu ...) Převodovka je mechanická osmistupňová s řadícím automatem. Převodovky tohoto typu jsou u ostatních výrobců autobusů často dvanáctistupňové, osmistupňová převodovka GO 240-8 PowerShift byla vyvinuta speciálně pro autobusy. Netradiční umístění dveří v zadní části má za výsledek nerozdělený zavazadlový prostor 11.3 m3 a kontinuální prostor pro cestující. Vůz spojuje ekonomiku třídy ComfortClass s maximálním cestovním komfortem. Klimatizace a kamerové systémy jsou samozřejmostí. Sedadel Voyage Plus je v této konfiguraci pouze 42, zajímavostí je kožená část s designem "pštrosí kůže".
Z technické specifikace Setra S 416 GT-HD/2
Délka- šířka-výška 13,020 mm-2550 mm-3620 mm

Rozvor 6900 mm

Převis 2820 mm přední/3300 mm zadní

Poloměr otáčení 23,165 mm

Nádrž diesel 370 l

Nádrž AdBlue 59 l

Zavazadlový prostor 11.8 m3

Přípustná celková hmotnost 18 000 kg pro ČR 19000 kg (viz foto)

Motor OM 457 LA, 315 kW (428 hp), R6, EEV bez částicového filtru

Celkový zdvihový objem 11976 cm3

Převodovka osmirychlostní s řadícím automatem GO 240-8 PowerShift

Retardér Voith VR 115 E


Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
Zástupce značky Setra v ČR Jan Čížek © BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
Friedholm Gierse © BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál
Testovací Setra S 416 GT-HD/2 ComfortClass  se  zastavila v Praze
© BUSportál