Test autobusu Irisbus Crossway LE v německém časopise "busblickpunkt"
Aktuálně z Vysokého Mýta - Crossway LE (nahoře vůz pro SAD Zvolen) © BUSportál

Ein Erfolgstyp als Geheimtipp - Úspěšný typ jako tajný tip
Ein Erfolgstyp als Geheimtipp - Úspěšný typ jako tajný tip
Původní německý text naleznete na www.busnetz.de, kde je i odkaz na kompletní pdf. Z překladu jsem vybrali:
Úspěšný typ jako tajný tip
Jeden z nejúspěšnějších autobusů v Evropě v Německu zaostává za výrobky etablovaných značek. Není to způsobeno kvalitou. Autobus Crossway (včetně LE varianty) společnosti Irisbus náleží zatím s již více než 10000 prodanými jednotkami k nejúspěšnějším autobusům v Evropě. Jubilejní exemplář sjel z pásu českého výrobního závodu ve Vysokém Mýtě letos.
Jubileum ve Vysokém Mýtě. 10000. autobus typu Crossway předán zákazníkovi
Na trhu je od roku 2006, se 34 procenty obchodního podílu v segmentu dálkové vnitrostátní dopravy si získal respekt u EvoBusu i MAN. V Německu zatím na sebe úspěšně upozornil. Ten, kdo autobusy Crossway provozuje, jako je tomu v případě RBA Augsburg (Regionální autobusová doprava Augsburg), nedá na jeho spolehlivost a jeho nízkou spotřebu dopustit.

Crossway LE sdílí technickou platformu s vysokopodlažním autokarem Arway, jako Low-Entry (částečně nízkopodlažní) je variantou pro městský a vnitrostátní provoz. Inteligentní stavebnicový produkt s přední nápravou nízkopodlažního autobusu Citelis vychází vstříc svým cestujícím maximální výškou vstupu 320 mm, avšak nepotřebuje komplikované řešení pohonu s motorem na ležato a portálovou nápravou.

Nadčasová elegance bez radikálních linek hovoří pro dlouhou životnost autobusu, karoserie je lakovaná metodou KTL (katodové ponorné lakování). Prostor pro cestující je moderní a střízlivý. Pro dálkové trasy jsou k dispozici sedadla s loketními opěrami, na přání rovněž s nastavitelnými zadními opěradly a s bezpečnostními pásy. Sedí se pohodlně, ruchová kulisa překvapivě připomíná autokar. Klimatizace Spheros funguje nenápadně, bez šumu a průvanu. Na silnici sbírá Crossway LE kladné body; čím je silnice horší, tím kladných bodů přibývá.

Autor ve shrnutí uvádí, že s autobusem Crossway LE je možno se ukázat, nelze mu upřít eleganci. Za příznivou cenu se nabízí v případě Irisbusu linkový všeuměl, který se může měřit s nejdražšími konkurenty. V každodenním provozu patří mezi jeho přednosti robustní konstrukční řešení, jako jsou sedadla odolná vůči vandalismu nebo interiér nenáročný na údržbu, aniž by se opomíjel vzhled a pohodlí. Ve prospěch Irisbusu hovoří pozinkovaná karoserie se základním nátěrem KTL, mnozí konkurenti nabízejí méně. Spotřeba paliva šetří náklady, podvozek rozmazluje cestující. Servis zajišťují četné dílenské provozovny Iveco.

Více (DE): Sept_2011_bustest_LOW.pdf

Test autobusu Irisbus Crossway LE v německém časopise "busblickpunkt"
Z června 2011 - Crosswaye LE ve výrobě © BUSportál
Test autobusu Irisbus Crossway LE v německém časopise "busblickpunkt"
Test autobusu Irisbus Crossway LE v německém časopise "busblickpunkt"