Československý Dopravák rozšiřuje razantně svou odbytovou základnu
Československý Dopravák 2010 a 2011 v současném designu

Právě vychází letošní třetí číslo. Časopis vychází jako tištěný s mezietapou vydávání na CD bezmála 10 let.
Právě vychází letošní třetí číslo. Časopis vychází jako tištěný s mezietapou vydávání na CD bezmála 10 let.
Letos je tomu už pět let, co začal celorepublikově vycházet v tištěné podobě časopis Československý Dopravák. Za dobu své existence se z něj stalo největší periodikum věnující se tematice městské, příměstské a autobusové zájezdové dopravě v České republice a na Slovensku. Nyní, s příchodem letošního třetího čísla, které se na pultech prodejců objeví postupně od 18. 8. 2011, se výrazně rozšiřuje odbytová základna časopisu. K stávajícím 17 prodejnám v České a Slovenské republice totiž přibývá 20 nových, kterými jsou ČD Centra ve vybraných železničních stanicích. Nově si tak mohou zakoupit časopis na prodejně čtenáři třeba z Mostu, Opavy, Pardubic, Hradce Králové, Jihlavy, Tábora či Chebu. Časopis Československý Dopravák, s nímž dlouhodobě k oboustranné spokojenosti spolupracuje i BUSportál, tak nyní nabízí vůbec největší prodejní síť ve své kategorii.

"Časopis byl založen už v roce 2002, tehdy jako občasník sdružení přátel dopravy v Ostravě. Z tištěné podoby přešel později na CD a začal se věnovat dopravě také v dalších částech republiky. V roce 2006 se časopis vrátil opět na papír, avšak tentokrát již v podstatně vylepšené formě. Typický design v kombinaci oranžové a modré barvy mu vydržel až do roku 2010, kdy přišla další inovace, s níž se mohou čtenáři setkávat dodnes, " vysvětluje Libor Hinčica z redakce časopisu Československý Dopravák

Celkem 5x ročně se k čtenářům dostává více než 50 stránek textu doplněného o obrázky, tabulky, nákresy vozidel, plánky či grafy. Ve spolupráci s předními znalci dopravy, se společnostmi vyrábějícími či kooperujícími na výrobě vozidel a komponentů a s provozovateli dopravy se autorský kolektiv snaží přinést čtenářům vždy ucelený popis dané problematiky. Například podklady k některým připravovaným textům, zejména k těm, které se věnují historickým tématům, se shromažďují mnohdy i přes rok.

Rozsáhlé články jsou pro časopis typické a mají jej odlišit od nejrůznějších internetových stránek, které přinášejí informace takřka okamžitě, avšak zpravidla ne tak detailně, tak jak to návštěvníci webových portálů vyžadují. Úloha tištěného periodika by měla čtenářům přinést ty údaje, které z jiných zdrojů ještě nevyčetli, a přinést komplexní přehled k určenému tématu, přehled, na němž se může dále stavět a který má trvalý charakter. I redakce BUSportálu velice oceňuje informační hodnotu materiálů a časopis uschovává jako cenný archiv, ke kterému se lze trvale vracet a ze kterého je možno i po dohodě čerpat - naposledy při velmi sledovaném tématu autokaru Karosa GT11.

Aktuální třetí číslo časopisu přináší články o připravované stavbě tramvajové trati na sídliště Nové Sady v Olomouci, o třetí generaci autobusu Mercedes-Benz Citaro, o nových trolejbusech Škoda 31 Tr v Hradci Králové či o autobusech Iveco Citelis v Opavě.
Dagmar Braunová ve spolupráci s redakcí časopisu Československý Dopravák

Do čísla 4/2011 je připravován článek o zkušebních trolejbusových tratích, které vznikly na území bývalého Československa. Na snímku vidíme prototyp trolejbusu Tatra 86 na improvizované zkušební dráze v areálu Tatry Kopřivnice. Jako příklad doby práce pro vytvoření takového článku můžeme uvést, že tvorba tohoto příspěvku probíhá už od konce roku 2010 a bylo do něj různou formou zapojeno už přes 30 lidí. Přesto ještě dnes není článek zcela dokončený.

Československý Dopravák rozšiřuje razantně svou odbytovou základnu
© Československý Dopravák
Československý Dopravák rozšiřuje razantně svou odbytovou základnu
BUSportál a Československý Dopravák jsou často současně mediálními partnery významných akcí s dopravní tématikou
Československý Dopravák rozšiřuje razantně svou odbytovou základnu
Titulní strana čísla 3/2011