Záběry z konečné fáze rekonstrukce vleku DM 4 Ladislava Tetery

Vlek DM 4 byl rozšířeným poválečným vlekem ve službách ČSD.
Vlek DM 4 byl rozšířeným poválečným vlekem ve službách ČSD.
Jak uvádí Martin Harák v Encyklopedii československých autobusů a trolejbusů II, typ DM 4 se stal rozšířeným poválečným vlekem ve službách ČSD: Jen v letech 1947 až 1948 jich bylo ČSD dodáno 90 - část karosovala firma J.K.Sedláček v Jihlavě. Zajímavá je souvislost s vlečným vozem PRK 4, který byl jako prototyp vyroben v roce 1943 a následně provozován a v roce 1945 měla začít sériová výroba. Po různých peripetiích byl však namísto PRK 4 vyráběn DM 4, vycházející právě z PRK 4.

Designově je vlek podobný vleku D 4, je tu však mnoho rozdílů. Z těch na první pohled patrných je to žebříček a ohrádka na zavazadla na střeše u DM 4, vlek byl tedy určen na delší cestování, což odpovídá určení pro ČSD. Umístění dveří u DM 4 je více ve středu a z toho vychází i dispozice oken a rozměry sedadel. Délky vleků jsou velmi podobné. D 4 byl používán i za trolejbusy.
2010: Práce na renovaci přívěsu DM4 postupují

Nově rekonstruovaný vlečný vůz Karosa D 4 ČSAD autobusy Plzeň

Záběry z konečné fáze rekonstrukce vleku DM 4 Ladislava Tetery
Záběry z konečné fáze rekonstrukce vleku DM 4 Ladislava Tetery
Záběry z konečné fáze rekonstrukce vleku DM 4 Ladislava Tetery
Záběry z konečné fáze rekonstrukce vleku DM 4 Ladislava Tetery
Záběry z konečné fáze rekonstrukce vleku DM 4 Ladislava Tetery
Záběry z konečné fáze rekonstrukce vleku DM 4 Ladislava Tetery