BMC: Hawk, Midilux a Alyos - fotografie z prezentace v Loděnici
Z prezentace autobusů BMC: Malokapacitní LE autobus Hawk © BUSportál

a informace o tureckém výrobci a jeho aktivitách v České republice.
a informace o tureckém výrobci a jeho aktivitách v České republice.
Dovoz tureckých autobusů BMC je iniciativou stejné investiční skupiny, která se snaží realizovat v ČR také prodeje čínských autobusů Yutong. Nabídka z Turecka by měla rozšířit nabízený sortiment vozidel. Společné by měly být i poprodejní služby včetně servisu. Pro tento účel byla v ČR založena společnost BUSTRADE s.r.o. Smlouva mezi BMC a BUSTRADE byla podepsána právě 15.3.2011 v Loděnici v rámci prezentace médiím. BUSportál zajímalo faktické naplnění potřeb servisu a dodávek náhradních dílů. Není asi už žádným tajemstvím, že je už delší dobu rozjednána spolupráce s velkými dopravci - jedná se jak o skupinu Invest, tak o BusLine. Pokud by se tito dopravci na projektu účastnili, jednalo by se o rovnoměrné rozložení v rámci ČR. Jasno by mělo být do 2 měsíců. Turečtí zástupci deklarovali podporu prodeje připravovanými školeními techniků, reflektováním přání zákazníků a cenovou politikou. Ačkoli byl v rámci prezentace představen i klasický dvanáctimetrový linkový vůz Alyos, byla zmíněna zejména předpokládaná poptávka po malokapacitních vozidlech.
Z prezentace tureckých autobusů BMC v Loděnici - úvodní záběry
Turecký výrobce BMC pořádal - pokud je BUSportálu známo - takto oficiální představení své produkce v takovém rozsahu České republice poprvé. Autobusy BMC však na českém trhu úplnou novinkou nejsou. Několik kusů (3 v roce 2009 a 1 v roce 2010) bylo prodáno prostřednictvím prodejce Buzola Bus Design, který je zároveň prodejcem i turecké značky Otokar a karosářem minibusů.
Dagmar Braunová

Jak uvádí tisková zpráva, historie společnosti BMC - British Motor Company - sahá až do Anglie, kde byla založena z britského know - how a kapitálu. BMC na samotném začátku své existence v roce 1966 vyráběla nákladní vozidla pro anglické značky Austin a Morris, ve stejném roce zahájila jako první turecká splečnost výrobu motorů.V následujícím období začala výrobu vojenské techniky a generátorů. Od roku 1986 v BMC kompletují dieselové motory kanadsko-amerického výrobce Cummins. Od roku 1986 společnost vyrobila více jak 50 000 motorů CUMMINS v licenčním systému. V roce 1989 se 100% vlastníkem BMC stala turecká investiční společnost Cukurova Group. BMC má závody v Keni, Malajsii, Iránu a Pákistanu. Výrobce má vlastní designérské středisko. V roce 1990 začala spolupráce s designerským studiem Pininfarina Italia. V roce 1992 byl vybudovaný samostatný závod na výrobu autobusů a v dnešní době BMC vyváží svoje produkty do více než 70 zemí světa. V Evropě jsou odběratelé zejména v Británii, Španělsku, Francii, Itálii a Rumunsku. Výrobní základna je v 3 miliónovém městě Izmir a celková rozloha dvou závodů je přes 250 000 m2. Produkty BMC splňují kritéria certifikace a homologace autobusů pro trh Evropské unie, kompletní modelová řada autobusů má tzv. globální Evropskou homologaci COC.

Více informací na www.bmc-czech.cz


BMC: Hawk, Midilux a Alyos - fotografie z prezentace v Loděnici
Z prezentace autobusů BMC: Malokapacitní autokar Midilux © BUSportál
BMC: Hawk, Midilux a Alyos - fotografie z prezentace v Loděnici
Z prezentace autobusů BMC: Standardní 12 m linkový Alyos © BUSportál