V roce 2010 firma Solaris Bus & Coach vyrobila a prodala nejvíce vozidel
Mohli jste také vidět na BUSportálu v roce 2010

ve své historii, zahájila sériovou výrobu tramvají a pro jubilejní rok 2011 chystá elektrobus.
ve své historii, zahájila sériovou výrobu tramvají a pro jubilejní rok 2011 chystá elektrobus.
Solaris je jeden z mála výrobců vozidel, který v posledních dvou letech oznámil růst prodeje. V roce 2009 společnost prodala 1114 vozidel a v minulém roce 1120 vozidel. Výrobce získávánové zákazníky, ale především vozidla kupují jejich stávající uživatelé.

Solaris další rok v řadě zaujal pozici lídra autobusového trhu doma v Polsku. Firma dodala polským odběratelům celkem 407 autobusů a trolejbusů, čímž dosáhla podílu na celkovém trhu 36,6%. V segmentu nízkopodlažních a LE autobusů vzrůstá podíl na 55%. V uplynulém roce bylo nejvíce Solarisů dodáno do Warszawy (58), Białegostoku (48) a Poznaně (28). K těmto zákazníků se připojili dopravci z Konina, Leszna, Łomianek, Łowicza, Mielce, Świnoujśca a Toruně. Na konci uplynulého roku dosáhl počet autobusů Solaris v Polsku 3000 kusů, které byly dodány do 103 firem veřejné dopravy. Navíc v roce 2010 započala firma modelem InterUrbino prodej v segmentu meziměstských autobusů. První exemplář tohoto vozidla byl zakoupen firmou Link Bus ze Zabierzowa. Autobus obsluhuje trasu Krakow – Wroclaw.

Renomé vozidel značky Solaris na zahraničních trzích se odráží v prodejních výsledcích. V minulém roce bylo exportováno 713 vozidel, nejvíce 224 vozidel do Švédska modely Solaris Urbino 12 a 15 LE, ve verzi poháněné bioplynem.

Solaris má nezvykle silnou pozici na německém trhu, kde již několik let zaujímá třetí místo s 10% podílem v segmentu městských autobusů. V roce 2010 bylo německým zákazníkům dodáno 197 vozidel, v tom první trolejbusy Solaris Trollino pro město Eberswalde.

Vedle upevnění své pozice na současných exportních trzích Solaris v roce 2010 získal zákazníky v zemích, ve kterých dosud vozidla neprodal. Do hlavního města Bulharska Sofie, ve spolupráci s firmou Škoda Electric, dodal 30 trolejbusů, rovněž ve Španělsku prodal první autobus. Solaris Alpino 8,9 LE vozí cestující v Gironě. V posledních dnech minulého roku Solaris vyhrál také soutěž na dodávku šesti autobusů Solaris Urbino 12 CNG pro město Novi Sad v Srbsku.

Dosud nejvzdálenějším místem, kde jezdily autobusy značky Solaris, byl Dubaj ve Sjednocených Arabských Emirátech. Od podzimu uplynulého roku došlo ke změně. Šest Solarisů Urbino posílilo flotilu dopravce z ostrovu Reunion v Indickém oceánu.Premiéry roku 2010

V minulém roce Solaris Bus & Coach S.A. prezentoval dvě nová řešení v oblasti hybridních vozidel. Prvním z nich je Solaris Urbino 18 se sériovým hybridním systémem, zkonstruovaný ve spolupráci s německou firmou Vossloh Kiepe. Druhou hybridní novinkou je Solaris Urbino 18 s paralelním hybridním systémem firmy Voith. Oba autobusy, které jsou v současnosti ve fázi testů, již v příštím roce budou v nabídce poznaňského výrobce.

V uplynulém roce Solaris zahájil sériovou výrobu tramvají Tramino. V této chvíli je ve výrobě 45 tramvají pro MPK Poznaň. První kusy budou předány zákazníkovi v polovině roku.

V roce 2010 firma zvýšila zaměstnanost ze 1562 zaměstnanců na 1966. Růst zaměstnanosti je svázán hlavně s zahájením výroby kolejových vozidel. Rekordní výsledek prodeje umožnil společnosti dosažení příjmů na úrovni 1,3 miliardy zlotých, které ve srovnání s rokem 2009 byly vyšší o 125 mln. Zlotých.
Plány na rok 2011
Přesně 22. března 2011 uplyne patnáct let od chvíle zahájení produkce v bolechovské továrně. Tehdy továrna zaměstnávala 36 osob. Dnes společnost zaměstnává v Polsku a v celé Evropě více než 2000 osob a Solaris je jedním z čelních výrobců vozidel městské dopravy na našem kontinentu. Firmai v roce jubilea představí premiérové vozidla. Bude jím autobus s elektrickým pohonem, který bude prezentován v polovině tohoto roku.

Souběžně s projektem elektrického autobusu firma zahájila vývojové práce na konstrukci „lehkého městského autobusu”. – „Moderní materiály a zároveň metody jejich spojování otvírají před výrobci zcela nové možnosti v oblasti konstrukce a stavby karoserie vozidel, tzv. autobusových skeletů. Proto v roce 2014 plánujeme zahájení výroby lehkých autobusových konstrukcí, které v kombinaci s elektrickým pohonem otevřou nový rozměr v městské dopravě”. - hovoří o inovačním projektu Krzysztof Olszewski.

Z TI Solaris Bus & Coach

V roce 2010 firma Solaris Bus & Coach vyrobila a prodala nejvíce vozidel
V roce 2010 firma Solaris Bus & Coach vyrobila a prodala nejvíce vozidel