včetně zlepšení dopravní obslužnosti Borských polí. Definitivní rozhodnutí o prodloužení tramvaje k univerzitě by mělo padnout do konce února.
včetně zlepšení dopravní obslužnosti Borských polí. Definitivní rozhodnutí o prodloužení tramvaje k univerzitě by mělo padnout do konce února.
Na programu jednání byla diskuse k projektům zahrnutým do Integrovaného plánu rozvoje města Plzně, které univerzita na žádost města zpracovala: Plzeň – univerzitní město 2015 a Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015.

V souvislosti se získáním čtyř projektů z evropských strukturálních fondů vznikne v univerzitním kampusu na Borských polích v následujících letech přes tisíc nových pracovních míst. Třetinu z těchto zaměstnanců by podle předpokladů měli tvořit zahraniční odborníci. Plzeň tak vybuduje nejvýznamnější centrum nového výzkumu v Čechách. Zajištění dopravní obslužnosti areálu univerzity je tedy kritickou otázkou, a to jak v rámci MHD, tak i navazující příměstské dopravy. „V souladu s územním plánem je nezbytné dokončit výstavbu tramvajové trati na Borská pole,“ uvedl František Ježek. „Současně je potřeba vybudovat v rámci výstavby přivaděče dálnice D5 příslušný sjezd směrem k univerzitě, a to i pro příměstské autobusy ze směru od Klatov. Jejich zastávka v ulici Univerzitní výrazně ulehčí provozu MHD,“ upozornil prorektor.

Primátor Martin Baxa ubezpečil představitele univerzity, že tramvajová trať na Borská pole má jeho plnou podporu. Projekt je připravený po technické i finanční stránce, stojí nyní už pouze na politické shodě v rámci Rady města Plzně. Definitivní rozhodnutí o prodloužení tramvaje k univerzitě by mělo padnout do konce února, kdy koalice předloží programové prohlášení.

Z TZ Západočeské univerzity v Plzni