Vracíme se do závodu EvoBus v Holýšově záběry z výroby
Polotovar ''Citaro''

a dalšími informacemi.
a dalšími informacemi.
Do Holýšova jsme se vydali 24.1.2011, kdy byla slavnostně zahájena výstavba další haly v holýšovském výrobním závodě na výrobu komponent pro autobusy skupiny Daimler:
Holýšovská výroba komponent pro autobusy Mercedes-Benz a Setra se rozšíří ...
Rekapitulace historie aktivit v Holýšově:
  • Duben 1998: Založení EvoBus Bohemia s.r.o.
  • Květen 1999 Převzetí produkce SVA Holýšov
  • Červenec 2001 Položení základního kamene nového závodu (na zelené louce)
  • Prosinec 2001 Stěhování do nového závodu
  • 2001 - 2004 postupné rozšířování výroby
  • 2004 Oficielní otevření výrobního závodu
  • Přesunutí výroby segmentů pro městské autobusy Citaro z Turecka do Holýšova
  • 2011 Zahájení stavby nové haly

Automobilový průmysl v Holýšově má dlouholetou tradici. Ostatně se tu svého času vyráběly i autobusy Škoda 706 RTO. Na konci 50. let byly ve Státní výrobnách autodílů (SVA) Holýšov prováděny generální opravy autobusů Škoda 706 RO, při kterých byly na původní podvozek stavěny karoserie RTO vyrobené v Holýšově. SVA Holýšov následně stavěl vlastní autobusy 706 RTO na nových podvozcích LIAZ.

Současná autobusová výroba je v závodě EvoBus orientována na výrobu komponent, především svařenců, částí podvozků a rámů autobusů skupiny Daimler. Polotovary jsou přepravovány kamiony do německých továren, kde se dosestaví a karosují. Práci holýšovských nalezneme ve vozidlech Setra a Mercedes-Benz, zde zejména u klasického modelu městského autobusu Citaro v mnoha modifikacích včetně CapaCity, hybridu a CNG varianty a také u autokaru Travego. Tyto vozy jsou poptávány zejména v západní části Evropy. Komponenty pro autobusy Intouro a Conecto, které se objevují na českých silnicích zejména u skupiny ICOM Transport, však v Holýšově vyrobeny nejsou, autobusy jsou výrobkem kompletní výrobní kapacity v tureckém závodě Mercedes-Benz v Hosdere.

V rámci zahájení výstavby nové haly bylo možno si projít stávající výrobní prostory. Dostali jsme se sem po několika letech. Průvodce výrobou Daniel Havlíček BUSportálu potvrdil, že starší strojové vybavení, které bylo možno vidět před lety, bylo převážně nahrazeno moderní technikou. Zrychlení výroby umožňují laserová zařízení, v současnosti přibude nový špičkový 3D laser. Měřící centrum je schopno zkontrolovat přesnost svařenců s požadovanou přesností. Kromě ručního svařování jsou využíváni i svařovací roboti, v náběhu je už páté a šesté robotické pracoviště. Během prohlídky jsme mohli vidět i část prototypu vozu nové řady v zájezdovém segmentu.

Pracoviště jsou řízena skupinově. Kádr stálých zaměstnanců je dlouhodobě stabilní, výkyv výroby je plně pokryt využitím agenturních zaměstnanců, u kterých je ovšem vyžadována potřebná kvalifikace a kteří procházejí příslušným proškolováním.

Jak je ve skupině Daimler obvyklé, není možno ve výrobě fotografovat. Děkujeme společnosti EvoBus za poskytnutí záběrů z výroby.
Dagmar Braunová

Vracíme se do závodu EvoBus v Holýšově záběry z výroby
Příprava dílů
Vracíme se do závodu EvoBus v Holýšově záběry z výroby
Fosfátování
Vracíme se do závodu EvoBus v Holýšově záběry z výroby
Svařování
Vracíme se do závodu EvoBus v Holýšově záběry z výroby
Svařování
Vracíme se do závodu EvoBus v Holýšově záběry z výroby
Svařovací robot
Vracíme se do závodu EvoBus v Holýšově záběry z výroby
Expedice
Vracíme se do závodu EvoBus v Holýšově záběry z výroby
Měření
Vracíme se do závodu EvoBus v Holýšově záběry z výroby
EvoBus Holýšov - celkový pohled © BUSportál