Autobusová doprava Petr Stibor -  StiBus a jeho Karosa GT 11
Ford Transit a GT 11 StiBusu. Foto StiBus

inspirovala BUSportál aneb příběh jednoho PF. Se StiBusem si můžete aktuálně zajet z Týna nad Vltavou na lyže na Šumavu.
Reklama
inspirovala BUSportál aneb příběh jednoho PF. Se StiBusem si můžete aktuálně zajet z Týna nad Vltavou na lyže na Šumavu.
Během vánočního týdne přišlo do redakce BUSportálu PF dopravní společnosti, kterou jsme neznali, s milým vzkazem. Podívali jsme se na webové strany StiBusu a potěšilo, že společnost svoje služby nabízí s využitím vozidla Karosa GT 11. Ta spolu s vyšším autokarem HD 12 byla zajímavým vykročením Karosy na začátku 90. let do segmentu dálkových autobusů vozidly s nadčasovým designem. GT 11 z malé série je vozidlo dosud velmi oblíbené. Vzpomněli jsme si, že Československý Dopravák se GT 11 podrobně věnoval a o materiál z roku 2009 jsme kolegy poprosili. Můžete se na něj těšit v nejbližších dnech.

Dnes se budeme věnovat dopravci Autobusová doprava Petr Stibor – StiBus. Informace nám poskytl Petr Stibor, živnostník a student dopravní fakulty ČVUT v Praze z Týna nad Vltavou. "Založením StiBusu jsem obnovil rodinnou tradici, pradědeček Václav Mašek provozoval dopravu ve Mšeně u Mělníka. V létě roku 2010 jsem založil koncesovanou živnost. Pro zahájení provozu jsem si po dlouhých peripetiích a jednání s bankami pomocí studentského úvěru koupil Karosu GT 11, LC 937.1040 v.č. 009. V prosinci 2010 jsem vozový park rozšířil o minibus Ford Transit pro 16 osob, " říká Petr Stibor. Vzhledem k tomu, že má hodně autentických materiálů z provozu dopravy – fotografie, jízdní řády, koncese, jízdenky, můžeme se těšit i na zajímavý retromateriál.

StiBus poskytuje zejména služby v nepravidelné vnitrostátní a mezinárodní dopravě, ale má oprávnění na všechny druhy silniční dopravy. Aktuálně StiBus poskytuje dopravu lyžařům do oblasti nedaleké Šumavy. " Za tímto účelem jsem zřídil na stránkách speciální prostředí, abych byl potencionálním zákazníkům co nejblíže. Zákazník zadá požadavek, že by chtěl jet ve vybraný termín na jeden ze dvou areálů, který nabízím, a já se mu ozvu s cenovou nabídkou," vysvětluje Petr Stibor, který se snaží vyjít ve smyslu hesla „Náš zákazník, náš pán“ vycházet klientům maximálně vstříc.

Informace Petra Stibora o voze Karosa Karosa GT 11, LC 937.1040, v.č. 009, r.v. 1995

Původními majiteli vozidla bylo ČSAD PRAHA VRŠOVICE a.s. /Connex Praha/ (nyní) VEOLIA TRANSPORT Praha s.r.o a následně Ján Kypús s.r.o., Karviná. Pod "Vršovicemi" jezdil pravidelné mezinárodní linku Praha – Zagreb či Praha – Bardějov, před prodejem dalšímu majiteli obsluhoval vnitrostátní dálkové linky. Měl tam prý svého řidiče, který s ním byl údajně tak spokojen, že před prodejem vyžadoval provedení GO a následné zanechání pro jízdy pod hlavičkou firmy – marně. Druhý vlastník jej využíval pouze na zájezdy a provedl na něm celkovou GO.
Když mi bylo 10 let, tak jsem tento autobus poprvé viděl na nádraží v Českých Budějovicích. Obhlížel jsem ho a nějak jsem nevěřil, že je to Karosa. Když jsem se rozhodoval pro nákup autobusu, shodou okolností se objevilo toto modré GT v nabídce na prodej. Byl to týž vůz, který jsem tehdy jako malý kluk okukoval. Již několik let před tím jsem kontaktoval Karosu se žádostí o více informací o tomto typu, a tehdy mi vážený pan Víšo zaslal dostupné materiály, takže když jsem stál před koupí mého GT, věděl jsem, co kupuji. Nebyla to pro mě obyčejná Karosa, ale Karosa s historií, na které jsem vyrůstal. Kromě „citové záležitosti“ byly pro mě rozhodující i technické a designové vlastnosti toho typu. Zákazník tento typ vnímá skrze neokoukaná čela jako něco jiného než ty „staré Karosy – řady 700". Přitom je to standardní Karosa, na kterou seženu za rozumnou cenu kdekoliv cokoliv. Vzhledem k tomu, že byla GT nabízena jako luxusní varianta k řadě 700, je interiér na velice dobré úrovni a zákazníci si ho chválí. S autobusem jsem spokojený a doufám, že i on se mnou jako novým vlastníkem.
Petr Stibor u vozu kromě nadčasového designu, levného servisu a náhradních dílů kladně hodnotí i plnou výbavu a komfort pro cestující. Nevýhodou je malá kapacita zavazadlových prostorů, mlžení předního skla – při velké vlhkosti ventilátory nestíhají - a slabší výkon motoru.

Autobusová doprava Petr Stibor -  StiBus a jeho Karosa GT 11
''ČSAD Vršovice'' - Foto Jiří Dohnal
Autobusová doprava Petr Stibor -  StiBus a jeho Karosa GT 11
''Connex Praha'' - Zdroj: Wikipedie
Autobusová doprava Petr Stibor -  StiBus a jeho Karosa GT 11
Foto StiBus
Autobusová doprava Petr Stibor -  StiBus a jeho Karosa GT 11
Foto StiBus
Autobusová doprava Petr Stibor -  StiBus a jeho Karosa GT 11
Foto StiBus
Autobusová doprava Petr Stibor -  StiBus a jeho Karosa GT 11
Foto StiBus
Autobusová doprava Petr Stibor -  StiBus a jeho Karosa GT 11