Z konference  o reklamě na dopravních prostředcích  MOBILBOARD:
LCD obrazovka v autobuse MHD

Stanovisko Ministerstva dopravy a TÜV SÜD Czech k provozování reklamy na oknech drážních vozidel. Právní aspekty reklamy v MHD. Vysoká efektivita reklamy na LCD obrazovkách v dopravních prostředcích.
Reklama
Stanovisko Ministerstva dopravy a TÜV SÜD Czech k provozování reklamy na oknech drážních vozidel. Právní aspekty reklamy v MHD. Vysoká efektivita reklamy na LCD obrazovkách v dopravních prostředcích.
Společnost MOBILBORAD připravila pro své obchodní partnery – dopravce z Česka a Slovenska odbornou konferenci o reklamě na dopravních prostředcích, která se konala 21.10 2010 v Olomouci. Každoročně je tato akce pořádána v jiném městě a zaměřuje se na novinky v dopravním outdooru. Letošními tématy byly Legislativa a právní aspekty reklamy na dopravních prostředcích a LCD obrazovky – poznatky a výsledky po roce fungování prodejní sítě

Události a novinky v Mobilboardu za r. 2010 shrnula Radmila Pospíšilová. Pokles výdajů reklamních investic do sekce OOH(Out-of-home) se zatím v letošním roce zastavil, outdoor zaznamenává spíše nárůst (důvodem jsou zřejmě letošní volební kampaně). MOBILBOARD uvedl na Slovensku tento rok na trh nový reklamní formát na autobusech příměstské dopravy MB Poster A2. Oboustranný rám pro plakát A2 pokrývá 500 linek po celém Slovensku. Reklama na vozech MHD je stále více omezována – mimo zakázané plochy pro polep reklamou (loga dopravců, tarify, piktogramy, vstup-výstup atd.) se nově objevují označení financování vozu z prostředků EU, která jsou nejednotná svou velikostí a umístěním. Další omezení ploch pro reklamu jsou například ze strany organizátorů dopravy (pražský ROPID povoluje polep reklamou pouze na 30% okenních ploch autobusů). MOBILBOARD dodržuje legislativu – vyrábí reklamu z atestovaných materiálů a dodržuje podmínky pro montáž, které jsou součástí „Rozhodnutí“ k Atestu 8SD.

Jan Zapletal z odboru drah, železniční a kombinované dopravy Ministerstva dopravy (MD) se věnoval legislativě reklamy na vozech MHD (tramvaje, autobusy, trolejbusy) v souvislosti s výkladem Drážního zákona ve vztahu s Vyhláškou o schvalování technické způsobilosti a provozu vozidel na pozemních komunikacích. Stanoviskem MD k provozování reklamy na drážních vozidlech je, že úprava zasklení oken nepatří mezi změny, jejichž podstatou je zásah do konstrukce vozidla znamenající odchylku od schváleného typu. Provozování reklamy na oknech drážních vozidel je tedy možné za podmínek dodržení obecných požadavků stanovených právními předpisy (např. zajištění bezpečnosti) a vzhledem k odkazu na vyhlášku o schvalování technické způsobilosti též v ní obsažené podmínky.

Bohuslav Kovanda, vedoucí střediska národního schvalování TÜV SÜD Czech uvedl v souvislosti se schvalováním doplňků vozidel, že pro dodržení legislativy dle Vyhlášky MD ČR 341/2002 Sb., příloha č. 15, je třeba pro reklamu používat materiály a zařízení vlastnící ATEST 8SD nebo materiály s homologační značkou E v rámci EU. Použití nouzových východů nebrání reklama na oknech – reklama na oknech nalepená okenní perforovanou folií s laminací nebrání při rozbití okna - viz. fotografie.

Dana Ondrejová, advokátka a odborná asistentka na katedře obchodního práva Právnické fakulty Masarykovy univerzity upozornila na právní aspekty reklamy v MHD. Při provozování reklamy je nutno dbát na obecní restrikce a etický kodex reklamy. Za šíření reklamy odpovídá společně a nerozdílně zpracovatel a zadavatel.

Petra Duchková ze společnosti MOBILBOARD shrnula poznatky a výsledky po roce fungování prodejní sítě LCD obrazovek, kterých je na vozech hromadné dopravy již téměř 1200 v 18 lokalitách v Česku včetně dálkových autobusů Student Agency, 90 obrazovek ve dvou městech je zatím na Slovensku. Prodej z jednoho místa prostřednictvím prodejní sítě MOBILBOARD, kdy se k dopravcům dostávají i celorepublikové zakázky, se osvědčil. Společnost MOBILBOARD jako jediný profesionální provozovatel reklamy na MHD investovala do výzkumu efektivity reklamy v LCD obrazovkách – výzkum dokázal velmi vysokou sledovanost. Reklamu v LCD obrazovce vidělo více jak 50% dotázaných cestujících. LCD obrazovka v dopravním prostředku je po televizi druhé nejefektivnější reklamní médium. Cestující, kteří znali "slepý motiv" kampaně, přiřadili tuto reklamu ve více než polovině případů právě k LCD obrazovkám v dopravním prostředku.

TZ MOBILBOARD

Z konference  o reklamě na dopravních prostředcích  MOBILBOARD:
Reklama na oknech nalepená okenní perforovanou folií s laminací nebrání při rozbití okna
Z konference  o reklamě na dopravních prostředcích  MOBILBOARD:
Součástí programu byla i projížďka historickou tramvají