IAA Hannover: Premiéra třínápravového autokaru Scania Touring 6x2*4
© BUSportál

Dvounápravový autokar jsme mohli vidět před necelým rokem na Busworldu.
Dvounápravový autokar jsme mohli vidět před necelým rokem na Busworldu.
Kromě autokaru Scania Touring představila společnost i autobus Scania OmniCity, nové motory spalující plyn pro užitková vozidla i autobusy a inovovanou technologii hnacích řetězců.

Úplnou novinkou v řadě Scania Touring je třínápravový autokar Scania Touring HD o délce 13,7 m poháněný motorem 440 k (323 kW/2.300 Nm) s převodovkou Scania Opticruise. Třídu Touring staví Scania ve spolupráci s čínským výrobcem autobusů Higer, dvounápravová verze se představila v Kortrijku. (Dvounápravový autokar bude v dohledné době předán českému dopravci.)
BUSportál CZ na veletrhu BUSWORLD 2009: Autokar Scania Touring
Kompletní produktovou podporu, servis a zásobování náhradními díly zajišťuje celosvětová síť Scania. Vystaven byl také nízkopodlažní městský autobus Scania OmniCity s pětiválcem 280 k (206 kW) a nastavitelnou přístrojovou deskou.

Scania Touring HD 6x2*4 13.7 – první vlastní autokar Scania

  • motor Scania EGR, plně samočinné řazení Opticruise
  • k dispozici motory 12.7-litrů (400 nebo 440 k)
  • v nabídce též Scania Touring ve verzi 12 m 4x2
  • délka 13.700 mm
  • podvozek Scania 6x2*4 s řízenou zadní nápravou
  • výška 3.800 mm
  • počet sedadel 57 + 1 + 1
  • konfigurace dveří 1 - 1 - 0
  • interiér Grey Classic, potahy sedadel s kůží, zelená verze
  • vybavení: kuchyňka Frenzel, ložnice řidiče, DVD se dvěma LCD monitory (17 palců), CD changer, xenonové světlomety
  • motor řadový šestiválec 12.700 cm3, Euro 5, vstřikování paliva Scania XPI, přeplňování Scania VGT, způsob spalování Scania EGR (bez AdBlue a jiných aditiv a filtrů)
  • největší výkon 294 kW (440 k)/1.900 min-1
  • největší točivý moment 2.100 Nm/1.000 - 1.300 min-1
  • převodovka dvanáctistupňová s plně samočinným řazením Scania Opticruise retarder Scania

Scania OmniCity 4x2 – nízkopodlažní autobus pro plynulý nástup a výstup cestujících, EEV

  • široké dveře pro snadný a rychlý pohyb cestujících
  • nastavitelná přístrojová deska splňující požadavky VDV
  • ergonomie Scania
  • karoserie Scania z lehkých slitin a nízkou podlahou v celé délce
  • široce přizpůsobitelné uspořádání interiéru
  • motory Scania EGR 230 nebo 280 k
  • samočinná převodovka
  • specifikován i pro spalování stoprocentní bionafty
  • plynové motory 270 a 305 k a etanolový 270 k, plnící EEV
  • k dispozici také britská dvoupodlažní verze
Z TZ Scania

IAA Hannover: Premiéra třínápravového autokaru Scania Touring 6x2*4
© BUSportál
IAA Hannover: Premiéra třínápravového autokaru Scania Touring 6x2*4
© BUSportál
IAA Hannover: Premiéra třínápravového autokaru Scania Touring 6x2*4
© BUSportál
IAA Hannover: Premiéra třínápravového autokaru Scania Touring 6x2*4
© BUSportál
IAA Hannover: Premiéra třínápravového autokaru Scania Touring 6x2*4
© BUSportál
IAA Hannover: Premiéra třínápravového autokaru Scania Touring 6x2*4
© BUSportál
IAA Hannover: Premiéra třínápravového autokaru Scania Touring 6x2*4
© BUSportál
IAA Hannover: Premiéra třínápravového autokaru Scania Touring 6x2*4
© BUSportál
IAA Hannover: Premiéra třínápravového autokaru Scania Touring 6x2*4
© BUSportál
IAA Hannover: Premiéra třínápravového autokaru Scania Touring 6x2*4
© BUSportál
IAA Hannover: Premiéra třínápravového autokaru Scania Touring 6x2*4
© BUSportál
IAA Hannover: Premiéra třínápravového autokaru Scania Touring 6x2*4
© BUSportál
IAA Hannover: Premiéra třínápravového autokaru Scania Touring 6x2*4
© BUSportál
IAA Hannover: Premiéra třínápravového autokaru Scania Touring 6x2*4
© BUSportál