Zlatá medaile 2010  Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně pro TriHyBus
© Jarmila Chromá

TriHyBus se letos prezentuje v Evropě jako strojírenský výrobek už podruhé.
TriHyBus se letos prezentuje v Evropě jako strojírenský výrobek už podruhé.
V pondělí 13.9.2010 byl na brněnském výstavišti zahájen celý komplex specializovaných veletrhů strojírenského a technologického zaměření, kterým vévodí 52. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu. Celkem v Brně vystavuje 1600 firem z 26 zemí. Do soutěže o Zlatou medaili MSV 2010 je přihlášen i TriHyBus - trojitě hybridní vodíkový autobus, který na veletrhu prezentuje Ústav jaderného výzkumu Řež.
Jak uvádí www.bvv.cz, první ocenění Zlatá medaile 2010 za nejlepší energeticky efektivní inovační exponát patří Ústavu jaderného výzkumu Řež za TriHyBus – trojitě hybridní vodíkový autobus. Devítičlenná hodnotitelská komise v tomto případě ocenila městský autobus s unikátním elektrickým trojitě hybridním pohonem, který je napájen z vodíkového palivového článku, baterií a ultrakapacitorů.
TriHyBusem, který dopravní společnost Veolia Transport Praha už několik měsíců odzkušuje v provozu v Neratovicích, se mohou také několikrát denně (do čtvrtka) svézt návštěvníci veletrhů v rámci jeho nasazení jako shuttle busu. MSV 2010 v Brně potrvá do 17. září.
Jarmila Chromá

Zeptali jsme se na účast TriHyBusu při strojírenském veletrhu v Brně
Pozn. BUSportálu: Situace okolo TriHyBusu je trošku zvláštní - jeho prezentace na strojírenských veletrzích (jarní v Hannoveru a podzimní v Brně) evokuje stav v minulosti, kdy vozidla byla součástí nomenklatury strojírenských veletrhů a neexistovaly vyprofilované výstavy vozidel - navíc ještě rozdělené na osobní a užitkové vozy. O samostatném veletrhu autobusů BUSWORLD a výstavách městské dopravy UITP nemluvě. Např. německý výrobce autobusů na vodíkové palivové články, Mercedes-Benz, umisťuje svoje exponáty včetně hybridní varianty na takto zaměřených veletrzích. Každopádně v Hannoveru byl TriHyBus na cenu veletrhu Hermes nominován a v Brně Zlatou medaili získal a jako vozidlo byl jistě mezi strojírenskými exponáty nepřehlédnutelný. Zatímco na blížícím se IAA v Hannoveru jeho neúčast znát nebude, to, že nebyl na veletrhu Autotec, jen dokresluje rozpačitost tohoto ročníku.

Zlatá medaile 2010  Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně pro TriHyBus
Za volantem TriHyBusu Martin Thon, řidič Velia Transport Praha, provoz Neratovice © Jarmila Chromá
Zlatá medaile 2010  Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně pro TriHyBus
© Jarmila Chromá
Zlatá medaile 2010  Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně pro TriHyBus
© Jarmila Chromá
Zlatá medaile 2010  Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně pro TriHyBus
© Jarmila Chromá