Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál

Nová řada ComfortClass 400 s desítkami novinek měla premiéru před půl rokem na BUSWORLDu v Belgii.
Nová řada ComfortClass 400 s desítkami novinek měla premiéru před půl rokem na BUSWORLDu v Belgii.
Stuttgart, březen 2010 - Nová řada Setra ComfortClass 400 měla světovou premiéru na výstavě Busworld 2009 v Kortrijku. Vývojáři u této konstrukční řady autobusů realizovali v úzké spolupráci s oblastmi designu, výroby a prodeje více než 30 novinek.

Model S 415 GT-HD ComfortClass se 300 prodanými vozy se v roce 2008 zákazníků stal bestsellerem celého programu Setra.
Inovovaný testovací vůz Setra S 415 GT-HD - celkové záběry
Vozy byly opticky lehce změněny a čelní partie má nové rohové boční díly. To, že se jedná spíše o "bodylift" než jen o "facelift", určuje např. bezpečnostní sada.

Vozy S 415 GT, S 416 GT, S 415 GT-HD, S 416 GT-HD a S 417 GT-HD nové řady ComfortClass 400 jsou vybaveny systémem Front Collision Guard (FCG). Ten splňuje požadavky ochrany proti podjetí podle ECE-R 93 a nárazový kyvadlový test, zkušební požadavek na tuhost žebrové struktury podle ECE-R 29. V případě nárazu posune FCG přes modul s integrovanou absorpční strukturou pracoviště řidiče směrem dozadu. Nárazové testy potvrzují vysokou účinnost tohoto bezpečnostního systému, který znamená výrazné zvýšení pasivní bezpečnosti pro řidiče a průvodce.

Oblast před čelní partií vozu je při odbočování osvětlena novým světelným prvkem. Navíc jsou autobusy nové řady ComfortClass 400 vybaveny světelnými a dešťovými senzory, které reagují na příslušné povětrnostní podmínky a v případě potřeby automaticky aktivují světla a stěrače. Nové segmentové přepínání stěračů zajišťuje při nejrychlejším stupni stírání snížení rychlosti stěračů před bodem obratu a tím výrazně snižuje hluky během jízdy. Odpadá také zapuštěné gumové těsnění okolo 3 mm silného tepelně izolačního čelního skla. Tato novinka nejen mění design čelní partie nové řady ComfortClass 400, al taé přispívá k úsporám paliva a snížení aerodynamických hluků.

Obě obrysová světla na horních čelních rohových partiích, osvětlení SPZ a boční potkávací světla jsou provedena v LED technologii a garantují dlouhou životnost.

Pracoviště řidiče je vybaveno multifunkčním volantem s integrovanými funkcemi tlačítek, který lze objednat jako kožené zvláštní provedení také s materiály karbon, javor a kořenové dřevo. Také přístrojovou desku s nově uspořádanými ovládacími tlačítky lze na přání objednat s dřevěným nebo karbonovým designem. Nová přístrojová deska s trojrozměrným designem byla přizpůsobena přístrojové desce řady TopClass 400 a je nyní vybavena barevným displejem, na kterém je kromě jiného zobrazován i stav jednotlivých vík vozu a počítadlo kilometrů s indikací spotřeby paliva.

V prostoru pro cestující výrobce upozorňuje na osvětlení uličky a čtecí lampičky nad jednotlivými sedadly (volitelně rovněž provedeny v kvalitní LED technice). Elektricky výklopné monitory 19" garantují dobrý výhled z každé řady sedadel. Kamera u druhého východu zajišťuje, že má řidič autobusu jasný přehled o dění při vystupování a nastupování.

K odlehčení přispívá hmotnostně optimalizovaná klimatizace ve střešní nástavbě. Ve vozidle je elektronická regulace výšky (ENR), která byla dosud používána pouze u vozidel řady TopClass 400, a optimalizovaná přední náprava. Kola vlečené nápravy u třínápravových typů řady ComfortClass 400 jsou nyní zavěšena jednotlivě. To ušetřilo 150 kilogramů hmotnosti. Všechna tato opatření zajišťují mnohem klidnější jízdu. Navíc nová generace elektronického brzdného systému (EBS-1C) zajišťuje optimální brzdný tlak na jednotlivých nápravách.Díky systému Intarder 3 disponují nabízené motory LA ještě výrazně vyšším brzdným výkonem.

V Kortrijku prezentovaný model S 415 GT-HD je vybaven motorem OM 457 LA o výkonu 315 kW (428 k) a automatizovanou osmistupňovou převodovkou GO 240-8 PowerShift, která byla vyvinuta speciálně pro autobusy, a vyznačuje se kompaktní konstrukcí a nízkou hmotností.

Výkon třínápravového modelu S 416 GT-HD je se stejnou kombinací pohonu 335 kW (456 k).

Řada ComfortClass 400

Modely S 415 GT a S 415 GT-HD měří 12 200 mm, S 416 GT je dlouhý 13 040 mm, S 416 GT-HD 13 020 mm a model S 417 GT-HD mé délku 14 050 mm. Model S 419 GT-HD měří 14 960 mm. Tento koncept délek realizovaný u autobusů kombinované zájezdové a příležitostné dopravy zajišťuje více místa v interiéru výrazně a zřetelně vyšší hospodárnost a komfort. Konstrukce svařované karoserie ze svařovaných žeber autobusu propůjčuje vysokou torzní tuhost. Konstrukce svařované karoserie je stejně jako u zájezdových autobusů řady TopClass 400 chráněna katoforézním ponorným lakováním. V přední části jsou vozy o 60 mm delší než předchozí modely. O dalších 140 mm byla prodloužena oblast pracoviště řidiče. Také přední oblast nástupu byla díky prodloužení přední části vozidla rozšířena o 70 mm. Díky tomuto délkovému konceptu se zlepšuje nastupování a vystupování pasažérů v přední části vozu. Dalších 70 mm se konstruktérům podařilo transformovat do ještě velkorysejšího rozdělení pravé řady sedadel před zadním východem. Navzdory novým délkám se podařilo zvětšit i nájezdový úhel na hodnotu 7,65°, což je výrazné pozitivum zejména při jízdách na úzkých komunikací v průsmycích nebo při najíždění do zastávek.

Technická data a výbava vozu Setra S 415 GT-HD

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Délka/Šířka/Výška 12 200 mm/2 550 mm/3 620 mm
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rozvor 6 080 mm
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Převisy 2 820 mm vpředu/3 300 mm vzadu
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poloměr otáčení 21 070 mm
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objem palivové nádrže cca 490 litrů
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objem nádrže na AdBlue cca 59 litrů
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Objem zavazadlového prostoru cca 9,6 m3, s WC cca -1,2 m3
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Přípustná celková hmotnost 18 000 kg
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Motor a podvozek
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Motor OM 457 LA, 335 kW (456 k), R6, Euro 5
Celkový zdvihový objem 11 976 cm3
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Převodovka šestistupňová mechanická převodovka GO 230;
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Přední náprava Samostatné zavěšení kol s trojúhelníkovými rameny
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hnací náprava MB H06 hmotnostně a hlukově optimalizovaná
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Převodka řízení ZF-Servocom zabudována naležato uprostřed vozu
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brzdový systém:
Stlačený vzduch, kotoučová brzda Knorr SN 7000
Elektronický brzdný systém (EBS)
Brzdový asistent (BAS)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bezpečnostní a asistenční systémy:
Elektronický stabilizační systém (ESP), brzdový asistent (BA)
Asistent jízdního pruhu (SPA)
Tempomat s regulací odstupu s Active Brake Assist (ART, ABA)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
49 samostatných sedadel
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mimořádná výbava m.j.:
Zvedací a spouštěcí zařízení
Elektronická regulace výšky vozu
Kožený volant a přístrojová deska s karbonovým dekorem
Nouzové zrcátko oboustranně použitelné
Centrální zamykání pro víka zavazadlového prostoru
Požární signalizační zařízení v motorovém prostoru
Požární signalizační zařízení v zástavbovém prostoru předehřívacího zařízení
Požární signalizační zařízení v zavazadlovém prostoru
Satelitní navigační systém
Střešní klimatizace 32 kW s klimaautomatikou
Konvektorové topení
Hlásič kouře v kabině WC
Palubní kuchyňka – kávovar na 40 šálků, ohřívač párků 8,5 litrů
Rádio Coach 2000 Professional Line II, přehrávač DVD
Přípojka na iPod pro audiozařízení
Ploché displeje 19“, vpředu elektricky sklopný, před prostředním východem zabudovaný napevno
Couvací kamera s čistícím zařízením
Panoramatická kamera přepínatelná na monitor
Nabíjecí pracovní svítilna LED s nabíječkou v el. schránce nad zadní nápravou
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kola z lehké slitiny Alcoa, Durabright
TZ Daimler
BUSWORLD 2009: Daimler Buses: Tradice, kvalita, spolehlivost, ohleduplnost k životnímu prostředí a bezpečnost spojená se značkami Setra a Mercedes-Benz.

Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
Porovnání generací © BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál
Testovací vůz Setra S 415 GT-HD se zastavil na konci dubna  v České republice
© BUSportál