Dopravci PID  se představili 22.3.2010 v Letňanech
Za fotografie děkujeme © (pan)

Nabízejí kvalitní cestování v mnoha typech autobusů..
Reklama
Nabízejí kvalitní cestování v mnoha typech autobusů..
Autobusoví dopravci zařazení v Pražské integrované dopravě se snaží o zlepšení životního prostředí v Praze a zlepšení kultury cestování. V loňském roce obnovili vozový park 49 novými autobusy. Z celkového počtu cca 500 autobusů provozovaných na linkách PID těmito čtrnácti dopravci se tedy jedná přibližně o 9%. Obnovou vozového parku vzrostl také podíl nízkopodlažních a kloubových autobusů, a to i na regionálních spojích.

„Veškerou obnovu financují soukromí dopravci výhradně ze svého přiměřeného zisku a nedostávají na ni od hlavního města Prahy žádnou speciální dotaci. Tím jednoznačně dokazují, že i za nižší provozní dotaci od hlavního města dokážou zajistit Pražanům i Středočechům kvalitní a ekologické cestování moderními vozidly,“ zdůrazňuje primátor hl. m. Prahy Pavel Bém. (Pozn. BUSportálu: Některá vozidla dostávají dotaci z programu MD, ten zahrnuje i městské DP. Dotace letos a pravděpodobně i napřesrok ve výši 200 mil. Kč jsou rozdělovány podle určitých kritérií, hradí jen část ceny a nejsou nárokové. Vzhledem k výši podpory počet takto dotovaných vozidel klesl a bude patrně stagnovat.)

Od letošního roku musejí splnit všichni dopravci zařazení do PID náročné standardy kvality, které popisují, jak mají být autobusy vybaveny, které kvalitativní požadavky mají splňovat řidiči a také určují minimální podíl nízkopodlažních vozidel nebo maximální stáří vozového parku. „Jednotné standardy kvality jsou základním kamenem spolehlivého a kvalitního dopravního systému. Teprve určitá úroveň kvality poskytovaných služeb se může stát vstupenkou do hlavního města pro soukromé dopravce, což platí zejména pro připravovaná výběrová řízení podle platné evropské legislativy,“ říká Radovan Šteiner, radní hlavního města Prahy pro dopravu.

Povinné vybavení autobusů na linkách PID se skládá z následujících položek:
  • místo pro kočárek (invalidu v nízkopodlažním vozidle)
  • sledování polohy vozidla pomocí GPS
  • informační a odbavovací systém
    • hlásič zastávek
    • digitální informační panely
    • zobrazovač času a pásma
    • označovače
    • výňatek z tarifu a smluvních přepravních podmínek PID a další pokyny pro cestující
    • zařízení pro výdej a kontrolu jízdenek)
  • vybavení pro zrakově postižené cestující
  • evidenční čísla a logo PID
  • prostor na zavazadla u příměstských linek

Od června 2010 budou autobusy všech dopravců PID vybaveny zařízením pro automatické sledování aktuální polohy pomocí GPS (v tuto chvíli je takto vybaveno přes 50% vozidel), což umožní nejen informovat cestující o aktuálním zpoždění a řešit jejich případné stížnosti, ale také lépe sledovat pohyb vozidel po síti. Tím budeme mít všechny autobusy pod kontrolou.

„Při obnově vozového parku jednotlivých dopravců klade ROPID důraz na různorodost vozidel z hlediska kapacity. Proto dopravci pořizují více kloubových i nízkokapacitních autobusů, abychom dokázali pružněji reagovat na měnící se poptávku cestujících na jednotlivých linkách,“ vysvětluje změny v požadavcích na dopravce Pavel Procházka, pověřený řízením organizace ROPID.

Z TZ ROPID
Pozn. BUSportálu: Zajímavé je v kontextu této akce načasování tohoto materiálu:

BUSmonitor: Středočechy svezou autobusy z Prahy alias Pražské autobusy i do středních Čech


K autobusové přehlídce v Letňanech se díky dalším informacím i záběrům spolupracovníka (pan) ještě vrátíme.

Dopravci PID  se představili 22.3.2010 v Letňanech
© (pan)
Dopravci PID  se představili 22.3.2010 v Letňanech
© (pan)
Dopravci PID  se představili 22.3.2010 v Letňanech
Zdroj: ROPID