Zajímavost ze stránek společnosti TROLIGA BUS: projekt prvního doubledeckeru
Sirius - doubledecker s nádechem londýnského designu. Zdroj www.preos.sk

přinejmenším v poválečné historii výroby autobusů na území České a Slovenské republiky.
přinejmenším v poválečné historii výroby autobusů na území České a Slovenské republiky.
Před časem se ve slovenských médiích objevila informace o nových aktivitách dlouholetého slovenského nástavbáře: BUSmonitor: Na Slovensku ožívá výroba autobusů spojená se jménem Troliga.
Podle vlastních informací BUSportálu vychází slovenský nástavbář konstrukčně z tradice autobusů Karosa. Do vozidel jsou montovány motory kanadskoamerického výrobce Cummins. Tento výrobce je využíván těmi karosáři, kteří nechtějí kupovat celé podvozky tak, jak tje prodává např. Volvo či Scania. Autobusy jsou vybavovány komponentami osvědčených výrobců: ZF, Voight, WABCO, KNORR, V portfoliu karosáře jsou uváděny městské a příměstské autobusy. Výrobce je v podstatě zároveň i dopravcem, proto může být i odběratelem svých vlastních vozidel.
Požádali jsme redakci BUSportálu SK o zjištění podrobností a navázání spolupráce. Zatím jsme alespoň navštívili webové strany karosáře, kde nás zaujal projekt doubledeckeru Sirius:
"Absolútnou novinkou spoločnosti bude konštrukcia dvojpodlažného autobusu Sirius v štíle retro - takzvaného doubledeckera. Autobus je určený na mestskú prepravu osôb. Disponuje celkovo 68 miestami na sedenie a 15 miestami na státie + jedno miesto pre vozíčkára."
Více informací najdete na stranách TROLIGA BUS, spol. s r.o. www.preos.sk

Zajímavost ze stránek společnosti TROLIGA BUS: projekt prvního doubledeckeru
Coach Progress 2005: PRE-OS NOVOPPLAN s motorem Cummins a pokus o spolupráci s dodavatelem celého podvozku - PRE-OS Volvo.