Autobusy s věkovým  průměrem 6.5  let provozuje společnost ČSAD AUTOBUSY

České Budějovice a.s. V letošním roce přibude do vozového parku dalších 13 autobusů. Změna ve vedení společnosti od 1.1.2010.
Reklama
České Budějovice a.s. V letošním roce přibude do vozového parku dalších 13 autobusů. Změna ve vedení společnosti od 1.1.2010.
Aktuálně: Po dlouholetém vedení společnosti (po 43 letech v ČSAD a nástupnické společnosti) se rozhodl generální ředitel Jiří Polák odejít do důchodu ke konci letošního roku. Na místo generálního ředitele společnosti nastoupí od ledna 2010 na základě schválení dozorčí rady ze dne 24.09.2009 dosavadní obchodní ředitel Vladimír Homola, který pracuje u společnosti 14 let a funkci obchodního ředitele převezme dosavadní referent pravidelné dopravy Karel Coufal.

Akciová společnost ČSAD AUTOBUSY České Budějovice se rozhodla pro pokračování obnovy vozidel i v současné těžké hospodářské situaci, kdy za prvních 7 měsíců roku 2009 poklesly tržby v pravidelné autobusové dopravě o 11%. Začátkem září převzali zástupci společnosti nový nízkopodlažní autobus Irisbus Crossway LE, který bude nasazen pro přepravu cestujících v MHD v Písku. Společnost disponuje celkem se 176 autobusy s průměrným stářím 6,57 roku. Do konce roku 2009 bude pořízen ještě autobus Mercedes-Benz Citaro. Aby se dosažené průměrné stáří vozidel udrželo v současné úrovni, je nákup autobusů plánován i do příštího roku. Díky cíleným investicím do luxusních zájezdových autobusů Scania (5 Scania Irizar "i4" a 2 Irizar PB v nejvyšší výbavě) narostl objem zájezdové dopravy o 6.5 %. Novější autobusy obecně znamenají pokles provozních nákladů a nákladů na údržbu.

Letos dopravce vyřadí a převážně sešrotuje 11 vozidel. Ve vozovém parku společnosti ČSAD AUTOBUSY ČESKÉ BUDĚJOVICE nenajdete od roku 2010 už ani jednu "hranatou Karosu" řady 7, popř. 8, vyřazovat se budou už i vozy řady 9. Ve vozovém parku v současnosti nalezneme např. autobusy MAN různých typů, Crosswaye, SORy, univerzální Scanie Irizar "i4" 13 m a 2 třínápravové Scanie Irizar PB (13 a 14 m) pro zájezdovou dopravu, oblíbené jsou i osvědčené tři třínápravové autokary Bova Futura. Do oblasti Milevska přibude nízkopodlažní midibus Kutsenitz na podvozku Mercedes-Benz.
Nově zakoupené autobusy v letech 2003 - 2009
2003 16
2004 15
2005 16
2006 16
2007 17
2008 12
2009 (reálný předpoklad) 13
Za volanty autobusů jezdí kvalitní řidiči, kteří mj. procházejí opakovaným školením techniky jízdy pro hospodárnou spotřebu. Např. do vozů Crossway se připojuje měřič spotřeby (zapůjčený Iveco CR), a tak řidič může okamžitě vyhodnotit a zlepšit svoji techniku jízdy. Zkvalitnění řidičů je i pozitivním důsledkem razantního zvýšení počtu řidičů na pracovním trhu, kde jsou k dispozici "kompletní" řidiči autobusů.

Zvýšení tržeb v nepravidelné autobusové dopravě, dodržování výrazných úsporných opatření a nižší cena nafty vytváří předpoklad pro dobrý hospodářský výsledek i v nepříznívých podmínkách. V oblasti infrastruktury byla ukončena rekonstrukce a modernizace autobusového nádraží v Prachaticích. (Na návštěvě v ČSAD AUTOBUSY České Budějovice. Autobusové nádraží v Prachaticích.) a pro příští rok se plánuje rekonstrukce autobusového nádraží také v oblasti Písek a Vimperk.

"I přes nepříznivý vývoj hospodářství v celé ČR věříme, že budeme nadále poskytovat stále se zlepšující služby. Doufáme, že nebudeme nuceni omezit provoz autobusů, protože schválením „šrotovného“ může bohužel dojít k dalšímu přesunu cestujících z autobusů do osobních automobilů. Je nám líto, že státní dopravní politika ani politici nepomáhají opačnému trendu, tzn. přesunu z individuální dopravy na hromadnou. Konkrétně je tu nevyjasněný zákon o veřejné dopravě, nevyjasněná pravidla dotací, finanční příspěvky zaměstnavatelům na dopravu atd., " říká generální ředitel Jiří Polák.
ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a.s.: Ohlédnutí za rokem 2008

TI ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a.s. a Dagmar Braunová. Fotografie autobusů: pořízené BUSportálem v Prachaticích a z archivu ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a.s.

Autobusy s věkovým  průměrem 6.5  let provozuje společnost ČSAD AUTOBUSY
Autobusy s věkovým  průměrem 6.5  let provozuje společnost ČSAD AUTOBUSY
Autobusy s věkovým  průměrem 6.5  let provozuje společnost ČSAD AUTOBUSY
Autobusy s věkovým  průměrem 6.5  let provozuje společnost ČSAD AUTOBUSY
Autobusy s věkovým  průměrem 6.5  let provozuje společnost ČSAD AUTOBUSY
Autobusy s věkovým  průměrem 6.5  let provozuje společnost ČSAD AUTOBUSY
Autobusy s věkovým  průměrem 6.5  let provozuje společnost ČSAD AUTOBUSY
Autobusy s věkovým  průměrem 6.5  let provozuje společnost ČSAD AUTOBUSY
Autobusy s věkovým  průměrem 6.5  let provozuje společnost ČSAD AUTOBUSY
Autobusy s věkovým  průměrem 6.5  let provozuje společnost ČSAD AUTOBUSY