Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.

V zákaznickém centru probíhá servis autobusů z provozu i předávání nových vozů dopravcům. SOR v roce 2009.
V zákaznickém centru probíhá servis autobusů z provozu i předávání nových vozů dopravcům. SOR v roce 2009.
Záběry jsou ze 3. června 2009. BUSportál výstup ze SORu čtenářům už delší dobu dluží. Slibovali jsme už 3.6.2009: Na návštěvě ve společnosti SOR Libchavy. Nové zákaznické centrum ... , ale záplava dalších událostí, cest a informací materiál poněkud odsunula, např. UITP ve Vídni:
UITP Vienna: Česká autobusová účast: SOR a TEDOM.
Dlužné fotografie a informace přinášíme v jednom materiálu - začínáme záběry ze servisního centra, pak jsou pohledy do interiéru nové haly, z prostoru před halou záběr na testovací automat na pohyb kloubu a z původních prostor pár pohledů na rozpracovaný kloubový autobus. Předposlední záběr je typický pro umístění libchavského areálu - autobusy v sousedství ovcí a koní. Pštrosy jsme nezastihli. Úplně poslední záběr je obrázek trolejbusu s výzbrojí Cegelec z DOD v Ostravě, který se na stranách BUSportálu ještě neobjevil.

Dynamicky se rozvíjející druhý největší výrobce autobusů v Česku SOR Libchavy plánuje naplnit na konci roku 2009 sumu 3200 vyrobených autobusů v historii firmy. Společnost se vyznačuje velice širokým portfoliem autobusů, které jde už do desítek typů, letos přibylo už krátké 8,5 m LE vozidlo, o které požádali dopravci. Dále přibude prototyp plynového kloubového autobusu NBG 18, třínápravový CN13 pro 115 osob 13,3 m s řízenou poslední a hnanou prostřední nápravou. Co se týče vybavení vozidel, od EURO 5 se bude montovat nová převodovka ZF 1010B0 s poloautomatem, výrazně širší bude vybavení brzdových systémů i na základě testování spolu s výrobcem WABCO na polárním kruhu letos v zimě (EBS, ESC, ROP).
Zimní testování systémů EBS a ESC autobusu SOR C 9,5 nedaleko polárního kruhu.
I dieselové autobusy budou jako CNG vozidla vybavovány automatickým hasicím zařízením s rozvodem chladícího média. Dopravce by mohl zajímat i systém sledování až 8 parametrů autobusu včetně spotřeby Way Logger pro GPS sledování vozidel od vozů EURO 4. Společnost nadále využívá motory Iveco, od 1.10. už s normou EURO 5. Současně dozná změny faceliftované čelo vozidla.

V SORu se rozhodují pro použití konkrétního materiálu (nerez ocel, plast, plechy) podle namáhání konkrétní části vozidla. To je vyhodnocováno na základě poznatků z rozebrání autobusu po dlouholetém provozu.

Co se týká pražské zakázky, hybridní vozidla budou paralelní s přímým mechanickým spojením spalovacího motoru s nápravou, použita bude technologie Allison. Klíčový pro tento systém je řídící systém, aby optimálně fungoval slabší spalovací motor hybridu.

V oblasti elektrické trakce vyrobil SOR dva trolejbusy typu LE - se zástavbou Czetro a převodovkou a se zástavbou Cegelec, které jsou testovány v Ostravě. Do konce roku by se měl objevit i celonízkopodlažní trolejbus. V krátkodobém výhledu je i elektrobus na bázi BN 10,5 a 12.

Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Kloubové variace.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Nová hala v areálu závodu.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.
Foto Michal Váňa.
Vracíme se do  společnosti SOR Libchavy. Servisní centrum a nová hala.