18. a 19.6. se v Solenicích uskutečnilo pravidelné pracovní setkání dopravců

středočeské asociace ADSSS s reprezentací kraje, Ministerstva dopravy, Magistrátu hl.m.Prahy, ROPID a Policie ČR.
středočeské asociace ADSSS s reprezentací kraje, Ministerstva dopravy, Magistrátu hl.m.Prahy, ROPID a Policie ČR.
Náměstek hejtmana Středočeského kraje pro dopravu Robin Povšík seznámil s úmyslem uzavřít smlouvu na dopravní obslužnost s ČD až do roku 2019. Počet autobusových dopravců v kraji (přes 30) považuje za zbytečně vysoký. Kraj si je vědom závažnosti situace v souvislosti s platností předpisu 1370 EU od prosince 2009. Výběrová řízení budou transparentní. Proces integrace se bude dále rozvíjet. Robin Povšík dále uvedl, že spuštění středočeského žákovského jízdného zdarma je připraveno, měnily se pouze prováděcí podrobnosti záměru. Zajímavá je podpora kraje alternativnímu pohonu ED95 (etanol) ve spolupráci s dopravcem Arriva Transcentrumbus a výrobcem autobusů Scania, který se na etanol specializuje. Etanol by měl regionálně na čerpacích stanicích nahradit na stojanech Speciál 91, ev. se počítá s mobilními stojany. Tomuto tématu se budeme v budoucnu určitě věnovat.

Prezident ADSSS František Neterda se zmínil o tom, že by bylo logické rozšíření uvažovaného šrotovného pro osobní automobily i na autobusy. Podpora ze strany státu jde letos opačným směrem, z původních 370,5 milionu Kč zůstalo pouze 200 milionů. (BUSportál k tomu dodává, že krize by měla být spíše popudem pro stát k posílení a zkvalitnění veřejné dopravy než naopak. Problém je asi v tom, že z prodejů užitkových vozidel neplyne žádná DPH do státní pokladny jako u osobních vozů pro soukromou potřebu, což šrotovné vrací zpět do rozpočtu.)

Ludomír Landa z ČSAD MHD Kladno a Bohumír Bartušek z ČSAD SVT Praha seznámili s postupem v problematice ochrany osobních údajů v souvislosti s bezkontaktními čipovými kartami.

Reprezentace Ministerstva dopravy diskutovala s dopravci o momentální situaci v přípravě tolik potřebného Zákona o službách ve veřejné dopravě.

Magistrát hl.m.Prahy se zaměřil na situaci pražských komunikací zejména v souvislosti s projektem Blanka a oblastí Dejvic, což se dotýká právě mnoha dopravců obsluhující Prahu a okolí v této části. Vyhlásil také mimořádné termíny změn jízdních řádů.

Zástupce ROPID uvedl informace o OPENCARD s tím, že související služby by se měly rozšířit i do okolí Prahy. Dopravce určitě zaujal úmysl ROPID objednávat obsluhu linek PID jinými dopravci než je Dopravní podnik hl.m.Prahy.

Zástupci Policie ČR seznámili se zatím příznivým vývojem v oblasti nehod ve srovnatelných položkách v porovnání s minulostí. Zdůraznili málo zveřejňovaný aspekt veřejné dopravy z hlediska její vysoké bezpečnosti v porovnání s individuální.
S ADSSS se rozloučil (odchod do důchodu) dlouholetý ředitel společnosti Transcentrumbus (Arriva) František Čáslava, který představil svého nástupce, Martina Bělovského - toho v čele Osnado (Arriva) vystřídal Milan Kovář.

Program jednání zpestřili tentokrát zástupci dvou výrobců autobusů - tuzemské společnosti TEDOM a maďarsko-švédského výrobce Volvo AlfaBusz. K autobusům se vrátíme dalšími záběry samostatně. Informaci o možnosti pořízení plnicí stanice na CNG přinesli zástupci společnosti Tvaja CNG.

18. a 19.6. se v Solenicích uskutečnilo pravidelné pracovní setkání dopravců
18. a 19.6. se v Solenicích uskutečnilo pravidelné pracovní setkání dopravců
18. a 19.6. se v Solenicích uskutečnilo pravidelné pracovní setkání dopravců
18. a 19.6. se v Solenicích uskutečnilo pravidelné pracovní setkání dopravců
18. a 19.6. se v Solenicích uskutečnilo pravidelné pracovní setkání dopravců
18. a 19.6. se v Solenicích uskutečnilo pravidelné pracovní setkání dopravců
18. a 19.6. se v Solenicích uskutečnilo pravidelné pracovní setkání dopravců
18. a 19.6. se v Solenicích uskutečnilo pravidelné pracovní setkání dopravců
18. a 19.6. se v Solenicích uskutečnilo pravidelné pracovní setkání dopravců
18. a 19.6. se v Solenicích uskutečnilo pravidelné pracovní setkání dopravců