Trolejbus Škoda 26 Tr Solaris pro Jihlavu vyjel na zkušební jízdy po Plzni.
Trolejbus vyrobila Škoda Electric ve spolupráci s Solaris Bus & Coach. Nově 3.7.2009 TISKOVÁ ZPRÁVA ŠEL: Podrobnosti o trolejbusu. 4 vozy ŠKODA 26Tr Solaris také pro město Teplice.
Pátek, 03. červenec 2009, dabra
22. června jsme na BUSportálu uveřejnily tyto záběry. S přehledem vyhrály červnový TOP BUSportálu. Trolejbus jsme zachytili také na Rendez-vous u andělíčka - Škoda 26 a 24 Tr.

Přidáváme právě došlou tiskovou zprávu ŠEL.
Škodovácké trolejbusy testují ve spolupráci s výrobcem piloti PMDP.
Škodovák 2/2009:
ŠKODA 26Tr (prvních 23 takových vozů začne vozit cestující v Jihlavě) má odlišnou koncepci v porovnání s 24 Tr – například nerezovou karosérii, trakční motor je umístněný před zadní nápravou, jiná je filozofie řešení interieru.

Tisková zpráva ŠEL: ŠKODA ELECTRIC v Plzni testuje nový trolejbus

PLZEŇ, 3. 7. 2009 – Nový typ trolejbusu značky Škoda začal v těchto dnech jezdit ve zkušebním provozu v Plzni, domovském městě výrobce ŠKODA ELECTRIC, a. s. V ulicích se objevil vůz ŠKODA 26Tr Solaris, určený pro města Jihlava a Teplice. Nové řešení dvanáctimetrového trolejbusu zahrnuje novou karosérii, uspořádání interiéru a použití nového trakčního motoru.

„V současné době pracujeme na dokončení typových zkoušek, zahájili jsme zkušební provoz bez cestujících. Schválením nového typu trolejbusu rozšíří Škodovka své výrobkové portfolio v oboru trolejbusů,“ uvedl ředitel divize Pohony a trolejbusy ŠKODA ELECTRIC Karel Majer.

Výběrové řízení na dodávku 23 kusů plně nízkopodlažních dvanáctimetrových trolejbusů vyhlásil Dopravní podnik města Jihlavy na podzim roku 2008. ŠKODA ELECTRIC požadované trolejbusy nabídla a toto výběrové řízení vyhrála. „Trolejbusy budou dodávány průběžně, a to až do roku 2011. V letošním roce dodáme prvních osm kusů,“ vysvětlil obchodní manažer ŠKODA ELECTRIC Radek Kapr. Plzeňská firma ještě v letošním roce dodá čtyři vozidla typu ŠKODA 26Tr Solaris také pro město Teplice.

Nový trolejbus se může pochlubit hned několika novými technickými řešeními. „Díky odlišné konstrukci podvozkové části bylo například možné použít menší trakční motor o dostatečném výkonu 160 kW a mohli jsme lépe uspořádat interiér,“ sděluje Radek Kapr.
Trolejbus 26Tr je vozidlo s moderními konstrukčními prvky a výzbrojí. Jde o nízkopodlažní vozidlo se třemi dvoudílnými dveřmi s možností ovládání cestujícími ve stanici. Podlaha vozu má protismykové provedení. Vůz je vybaven na přání zákazníka výklopnou nájezdovou plošinou u prostředních dveří pro osoby se sníženou pohyblivostí, popřípadě pro nájezd kočárku a vozíku. Skloněním pravé strany vozidla ve stanici (tzv. kneelingem) se sníží nástupní hrana podlahy, což zvyšuje pohodlí při nastupování a vystupování. Pomocí instalovaného akustického a vizuálního informačního systému získávají cestující základní informace během provozu.
Dvoupedálové ovládání vozu, stavitelný sloupek volantu, anatomické sedadlo a výkonné hydraulické servořízení s posilovačem umožňuje pohodlné ovládání řidičem. Pohon vozu řídí mikropočítačový řídicí regulátor. Řídicí regulátor je vybaven zařízením pro záznam poruch a mimořádných stavů pohonu a lze jím nastavit optimální jízdní parametry trolejbusu.
Pomocné pohony zajišťují chod ventilátoru trakčního motoru, ventilátorů trakčních a pomocných měničů, kompresoru a hydrogenerátoru. Motory pomocných pohonů napájí a dobíjejí akumulátorové baterie s tranzistorovými měniči, s galvanickým oddělením od vstupního napětí. Veškerá elektrická výzbroj, připojená na obvody trakčního napětí, má dvojitou nebo zvýšenou izolaci. Trolejbus je vybaven signalizací přítomnosti nebezpečného dotykového napětí na karoserii.
Hydraulický rozvod posilovače řízení trolejbusu má dva nezávislé hydrogenerátory. Jeden je připojen na trakční motor a zajišťuje posilovací účinek servořízení za jízdy, druhý je poháněn pomocným stáloběžným motorem a zlepšuje ovládání servořízení při stání vozidla, při jeho pohybu malými rychlostmi (dobrzďování při zastavování, rozjezd vozidla) a při couvání.

Trolejbus 26Tr:

  • Plně nízkopodlažní 12m trolejbus
  • Asynchronní pohon – výkon 160 kW
  • Vzduchová brzda ABS/ASR
  • Dvouokruhové topení
  • Zvýšený počet 9 míst v nízkopodlažní části
  • Obsaditelnost 102 cestujících z toho 34 sedících
  • Karoserie Solaris Bus & Coach S.A.