ŠKODA ELECTRIC dodá pohony pro nové římské kloubové trolejbusy BredaMenarinibus.
BUSportál v této souvislosti zpracoval záběry malých vozidel - elektrobusu Zeus (na obrázku) a midibusu Vivacity CNG z dílny společnosti BredaMenarinibus na UITP. Viz odkaz na konci TZ.

Škodovka v plzeňském závodě do 45 karosérií dodaných z Itálie zastaví kompletní elektrický pohon, diesel-generátor, klimatizaci vozidla a superkapacitory.
Škodovka v plzeňském závodě do 45 karosérií dodaných z Itálie zastaví kompletní elektrický pohon, diesel-generátor, klimatizaci vozidla a superkapacitory.
PLZEŇ, 19. 6. 2009 – Významnou zakázku na náročném západoevropském trhu získala společnost ŠKODA ELECTRIC, a. s. Tato dceřiná společnost ŠKODA HOLDING, a. s., se bude zásadním způsobem podílet na realizaci dodávky 45 trolejbusů pro město Řím. Zakázka byla podepsána v druhém červnovém týdnu.

V roce 2008 proběhlo v Římě výběrové řízení na výstavbu nových trolejbusových tratí a na dodávku 45 kloubových nízkopodlažních trolejbusů. Jako dodavatel trolejbusů byla vybrána italská společnost BredaMenarinibus, významný italský výrobce autobusů, součást koncernu Finmeccanica. Kompletní elektrický pohon do těchto trolejbusů pak dodá ŠKODA ELECTRIC, která s firmou BredaMenarinibus zahájila přípravy na společnou účast v tomto projektu již před dvěma roky.

Dodávka ze Škodovky v celkovém objemu téměř 600 milionů Kč zahrnuje kompletní elektrický pohon, dále diesel-generátor (o výkonu 175 kW) umožňující jízdu mimo trolejové vedení, klimatizaci vozidla a rovněž tzv. superkapacitory (systém kondenzátorů, v nichž se během brzdění akumuluje energie, která je pak využívána při rozjezdu vozidla).

„Kompletní trolejbusy poputují do Říma přímo z našeho plzeňského závodu,“ uvedl Karel Majer, člen představenstva ŠKODA ELECTRIC a. s, a ředitel divize Pohony a Trolejbusy této společnosti. ŠKODA ELECTRIC má totiž na starosti také kompletní zástavbu pohonu do karoserií, které se za tímto účelem přepraví z Bologně (sídlo firmy BredaMenarinibus) do Plzně.

ŠKODA ELECTRIC zajistí i servis, a to nejen klasické garanční opravy. „Po dobu minimálně 2 let výrobce poskytne kompletní péči o dodané trolejbusy - tedy organizaci a provádění údržby a oprav, úklid vozidel, či přistavení vozidel k provozu na tratích. Úkolem provozovatele tudíž zůstává „pouze“ samotná přeprava cestujících,“ uvedl sales area manager ŠKODA ELECTRIC Petr Kasenčák. První prototyp trolejbusu pro Řím bude ve ŠKODA ELECTRIC hotov přibližně do konce roku 2009, sériové dodávky pak začnou v polovině roku 2010 a budou dokončeny v prvním čtvrtletí 2011.

TZ Škoda
UITP Vienna: Bredamenarinibus: elektrobus ZEUS a CNG midibus Vivacity.