AVIA ASHOK LEYLAND a  KARS představí nový midibus se zajímavým konceptem.
ALMA II. Vizualizace společnosti KARS

Autobus ALMA II s necelými 9 metry a obsaditelností až 45 cestujících rozšiřuje nabídku midibusů v České republice.
Autobus ALMA II s necelými 9 metry a obsaditelností až 45 cestujících rozšiřuje nabídku midibusů v České republice.
Informace k projektu autobusu karosáře KARS na bázi AVIA jsme získali ve spolupráci s MFD:
MFD: Avia chystá autobus.
Autobus může být v různých verzích - pro linkovou i zájezdovou dopravu. Od toho se odvíjí i počet míst. Coach bude mít 30 míst k sezení. V případě varianty s nízkopodlažní zadní částí s vysunovací rampou pro vozík je nízkopodlažní prostor odopovídající cca 3 vozíkům. Pak je obsaditelnost 27 sedících a 18 stojících. Možná je i varianta 30/15. Nákladní podvozek Avie má klasicky motor vepředu, nízkopodlažnost v zadní části vozidla je umožněna vypuštěním vlnovců pérování (měchů).

V druhé polovině května 2009 budou postavené dva autobusy Alma II. Sériová výroba autobusu Alma II se plánuje v 2. polovině roku 2009. V blízké budoucnosti se plánuje rozšíření pohonných jednotek autobusu o elektropohon s dojezdem až 200 – 250 km na jedno dobití baterie podle zahraničních zkušeností AVIA ASHOK LEYLAND MOTORS: v současné době je v Londýně testováno cca 20 nákladních automobilů.
Technické údaje Alma II:
  • Délka/šířka/výška 8 833 / 2340 / 3020
  • Celková hmotnost 9000 kg
  • Motor CUMMINS ISBe 185 (EURO 4), objem 4 500 cm3, max. výkon 185 hp (136kW) při 2 500 ot/min, max. kroutící moment 700 Nm při 1200 – 1700 ot/min, počet válců/ventilů IV/16, vstřikovací systém Common rail Bosch
  • Převodovka ZF 6S 850
  • Vybavení autobusů dle přání zadavatele (DVD, TV, klimatizace, navigace…)

Předchozí model pod názvem ALMA od KARS:
Na lince 411 Pražské integrované dopravy se objevil zajímavý malý autobus ALMA.

AVIA ASHOK LEYLAND a  KARS představí nový midibus se zajímavým konceptem.
2006: ALMA I.