Další trolejbusy s elektrovýzbrojí Škoda a karosérií Solaris -  pro Jihlavu.
Pardubický 15 metrový Škoda 28 Tr Solaris. Foto Martin Janda.

23 klasických krátkých trolejbusů s označením Škoda 26 Tr Solaris nahradí postupně 23 starých vozů. Jihlava bude mít tak v roce 2011 plně bezbariérovou trolejbusovou dopravu.
23 klasických krátkých trolejbusů s označením Škoda 26 Tr Solaris nahradí postupně 23 starých vozů. Jihlava bude mít tak v roce 2011 plně bezbariérovou trolejbusovou dopravu.
(Od našeho jihlavského zpravodaje) - Dodávky budou rozloženy na podzim 2009 - osm kusů, v roce 2010 pět a v roce 2011 deset kusů. Vozy bude vyrábět Škoda Electric (jediný zájemce, přihlášený do výběrového řízení). Vozy s karosérií Solaris ponesou označení Škoda 26 Tr Solaris. Vše je dotováno regionálním operačním programem NUTS 2 Jihovýchod.

Informaci BUSportálu potvrdil Karel Majer ze Škoda Electric s tím, že výroba bude probíhat v Plzni. Také přislíbil BUSportálu další informace během 14 dnů.
Doplňujeme přehled označení škodováckých trolejbusů, dodávaných na český trh:
  • Škoda 24 Tr Irisbus - klasický krátký trolejbus s karosérií Citelis, vyrobenou v Itálii a dokončenou ve Vysokém Mýtě.
  • Škoda 25 Tr Irisbus - kloubový trolejbus s karosérií Citelis, vyrobenou v Itálii a dokončenou ve Vysokém Mýtě.
  • Škoda 26 Tr Solaris - klasický krátký trolejbus s karosérií Solaris, vyrobenou v Polsku - od podzimu 2009 budou první v Jihlavě.
  • Škoda 28 Tr Solaris - třínápravový 15 m trolejbus s karosérií Solaris, vyrobenou v Polsku - od loňského podzimu 4 v Pardubicích.
Pokud dojde k výrobě kloubového trolejbusu s karosérií Solaris, bude to Škoda 27 Tr Solaris.

Další trolejbusy s elektrovýzbrojí Škoda a karosérií Solaris -  pro Jihlavu.
První 15 metrový Škoda 28 Tr Solaris těsně před dokončením ve Škoda Electric v létě 2008. Foto BUSportál.