Výtopna Zdice: Posledním přírůstkem je autobus  Robur LO 3000.

Midibus byl získán jako provozní s platnými doklady na autobus od hasičů Oprechtice (okr. Frýdek-Místek), kde sloužil pod přezdívkou „Čenda“.
Midibus byl získán jako provozní s platnými doklady na autobus od hasičů Oprechtice (okr. Frýdek-Místek), kde sloužil pod přezdívkou „Čenda“.
O aktivitách nadšenců Výtopny Zdice jste se již na těchto stránkách několikrát mohli seznámit. I když jejich záběr je poněkud širší – železnice a ostatní užitková auta – nezůstávají pozadu ani autobusy a vše kolem přepravy osob veřejnou silniční dopravou.

Posledním přírůstkem letošního roku o prázdninách byl autobus značky Robur LO 3000 z poloviny sedmdesátých let. Byl získán jako provozní s platnými doklady na autobus od hasičů Oprechtice (okr. Frýdek-Místek), kde sloužil pod přezdívkou „Čenda“. Poprvé byl „Čenda“ prezentován jako nový přírůstek při oslavách 80. let od položení základního kamene Výtopny Zdice. Bude ho možné spatřit i při okružní vyjížďce z VÝTOPNY ZDICE hlavně v okolí českého krasu (Berounsko – Křivoklátsko).

I když zatím zůstává v hasičském zbarvení, časem se plánuje jeho oprava do podoby, v jaké sloužil pod vlajkou ČSAD. Jeho součastný interiér je dosti neoriginální, v minulých letech prošel generální opravou a původní lavicové sedačky byly zaměněny za sedačky z autobusu ŠD. Kromě ještě několika detailů byla změněna i vizáž kolem přední masky, kde byla zaměněna původní kulatá světla za oválná z Avie. Proto bude snahou opět tyto „drobnosti“ dát do původního stavu.
"Výtopna Zdice se obrací na čtenáře BUSportálu s prosbou, zda byste nenašli nějaké věci na tento původem východoněmecký autobus Robur, aby se mohla plánovaná oprava co nejvíce přiblížit původnímu vzhledu. Hledáme nejen technické příručky či literaturu o voze, náhradní díly, ale i dobové fotografie z provozu autobusů u ČSAD či další relikvie z dob socialismu či první republiky pro rozšíření naší expozice. Kontaktní mail je: saxi-doprava@seznam.cz, nebo telefon: 777 209 817 či se můžete přímo podívat na stránky: www.saxi.cz."
Výtopna Zdice má již pro letošek zavřeno. Otevřeno až příští rok 2009 opět první víkend v dubnu od 10 – 17 hodin a pak každý první víkend v měsíci do konce sezóny (řijna).
Robur LO 3000
Výrobce: WEB Robur Werke Zittau – NDR* *NDR (Německá demokratická republika, dnes severní část dnešního sjednoceného Německa)
Rok výroby: 1975
Motor: čtyřtaktní, obsahu 3 345 cm3,
Převodové ústrojí: Mechanická pětistupňová převodovka s řazením na podlaze
Vlastní životopis: Tento autobus byl z tehdejšího NDR dovezen do bývalého Československa, kde zatím neznámo kde plnil své „autobusové“ poslání, posléze po rekonstrukci (dodány jiné světla, sedačky a pod) sloužil u hasičů Frýdek-Místek, potom u SDH Oprechtice.
Stav a výhled: jedná se o provozní exponát, který časem přijde po důkladné rekonstrukci uvést do stavu tzv. po vyrobení.

Záběry z oslav 80 let Výtopny Zdice.
Našel se Karlštejnbus. (přestavba ROBUR)

Výtopna Zdice: Posledním přírůstkem je autobus  Robur LO 3000.
Výtopna Zdice: Posledním přírůstkem je autobus  Robur LO 3000.
Jiný minibus ROBUR se pravidelně objevuje na veteránské přehlídce Zlatý bažant - snímek z letošního ročníku.
Výtopna Zdice: Posledním přírůstkem je autobus  Robur LO 3000.
BUSportál zachytil ve Výtopně Zdice v srpnu.
Výtopna Zdice: Posledním přírůstkem je autobus  Robur LO 3000.
Karlštejnbus je také ROBUR.