Vracíme se ještě k autobusu Škoda 706 RO.

Po výměně neopravitelných karosérií RO na RTO jezdily ještě generálkované autobusy pod označením Škoda 706 RTOP. Úprava caravan. Z archivu Vlastimila Tělupila.
Po výměně neopravitelných karosérií RO na RTO jezdily ještě generálkované autobusy pod označením Škoda 706 RTOP. Úprava caravan. Z archivu Vlastimila Tělupila.
Podle statistických údajů bylo v letech 1947-1957 vyrobeno 13000 autobusů Škoda 706 RO v provedení CAR, MTZ a LUX. Některé z těchto autobusů měly velmi zajímavé osudy i díky tomu, že v rámci GO se měnily neopravitelné karoserie RO za RTO. Tyto autobusy měly označení Škoda 706 RTOP. Jedním z nich je i autobus Škoda 706 RTO LUX na obrázku. Původně byl vyroben v roce 1955 jako městský autobus Škoda 706 RO MTZ a jezdil v DP Žilina. Při GO v roce 1964 dostal karoserii Škoda 706 RTO LUX, v roce 1968 nejnovější provedení karoserie Škoda 706 RTO LUX, nové nápravy, nový motor a z původního autobusu zůstaly snad úplné jen doklady. Dalo by se diskutovat o tom, nakolik byla tato obnova vozového parku autobusů ekonomická.
Dalším zajímavým využitím vyřazeného autobusu Škoda 706 RO je caravan. Podle SPZ byl tento autobus registrován v Praze, i když samotný snímek jsem získal z Německa.
Autobus Škoda 706 RO přivítali silniční dopravci v nelehké situaci v poválečném období

Vracíme se ještě k autobusu Škoda 706 RO.