OASA: Autokar se špatnou mediální pověstí, ale velkou výdrží.

Autokary Oasa většinou potkáváme na silnicích v pohybu, kde jsou nefotografovatelné. Jeden jsme zachytili na Florenci. Přidali jsme rok staré záběry z Týnce na d Sázavou ...
Autokary Oasa většinou potkáváme na silnicích v pohybu, kde jsou nefotografovatelné. Jeden jsme zachytili na Florenci. Přidali jsme rok staré záběry z Týnce na d Sázavou ...
a Plzně. Původně jsme materiál pořídili pouze pro spřáteleného oasomila, ale nakonec jsme se rozhodli vzpomínku Oase věnovat i na BUSportálu.

Citujeme z www.liaztrucks.com:
Oasa HD 12 byl luxusní dálkový autokar vyráběný ve třech modifikacích v letech 1991-1994. Byl ve standardně vybaven klimatizací, anatomickými sedadly s posuvem do uličky, toaletou s umývárnou, šatnou, chladničkou, ložnicí pro řidiče, velkým zavazadlovým prostorem a bočními vlepovanými dvojitými skly. Na přání zákazníka mohl být autokar dále vybaven minibarem s tekoucí vodou, videopřehrávačem, mikrovlnou troubou, kávovarem, systémy ABS/ASR, retardérem Voith a pneumatikami Michelin. Barevné provedení interiéru bylo též na přání zákazníka.


Vozidlo bylo vyráběno v Čáslavi. Nástavbáře můšeme nyní najít ve společnosti KARS.

Citujeme z IVECO CR
Autobus OASA 901 byl výrobně úspěšný a na základě tohoto úspěchu došlo v Čáslavi k nešťastnému rozhodnutí o výrobě nového luxusního autokaru, který nahradí model 901. Autobus OASA 903 měl zcela novou karoserii umístěnou na podvozek MAN 16.360 HOCL. Vozidlo bylo velice zajímavé, v roce 1992 se vyrobily tři kusy a v roce 1993 se realizovalo dalších sedm kusů a tím produkce skončila pro nezájem ze strany dopravců. Nezájem byl způsobený vysokou cenou autobusu a dovozem levnějších ojetých zahraničních autobusů. Čáslav pak chtěla zachránit situaci návratem k tuzemskému podvozku i agregátům a tak vznikla OASA 901.10 za použití mírně upravené karoserie z modelu OASA 903.
Dvanáctimetrový autobus pro 49 sedících cestujících byl sice levnější, neboť většina dílů byla tuzemských (motor Liaz M 640 S, převodovka Praga 8 PS 120 atd.), ale na záchranu výroby dálkových autobusů v Čáslavi bylo již pozdě. V roce 1994 se vyrobily dva kusy původního autobusu OASA 901 a jeden kus OASA 901.10. To byl také jediný vyrobený autobus tohoto modelu a poslední autobus vyrobený v Čáslavi.

OASA: Autokar se špatnou mediální pověstí, ale velkou výdrží.
OASA: Autokar se špatnou mediální pověstí, ale velkou výdrží.
OASA: Autokar se špatnou mediální pověstí, ale velkou výdrží.
OASA: Autokar se špatnou mediální pověstí, ale velkou výdrží.
OASA: Autokar se špatnou mediální pověstí, ale velkou výdrží.