ROPID: První postřehy z terénu po otevření nových stanic metra.
Foto BUSportál (jahak).

Ve čtvrtek 8. května 2008 byl slavnostně otevřen nový úsek metra Ládví – Letňany. Zhruba od 16 hodin byl nový úsek otevřen široké veřejnosti, která si mohla v klidu svátečního dne tři nové stanice prohlédnout.
Ve čtvrtek 8. května 2008 byl slavnostně otevřen nový úsek metra Ládví – Letňany. Zhruba od 16 hodin byl nový úsek otevřen široké veřejnosti, která si mohla v klidu svátečního dne tři nové stanice prohlédnout.
Ve vestibulu stanice Letňany byl připraven informační stánek Pražské integrované dopravy, kde si mohli cestující vyzvednout oblastní jízdní řád výměnou za vyplnění krátké ankety. Ve stánku byly k dispozici další informační materiály a samozřejmě i pracovníci organizace ROPID pro případné dotazy zájemců. Již od prvních okamžiků od otevření nového úseku metra byl o služby infostánku mimořádný zájem. Stánek byl v provozu i následující den, nicméně díky neutuchajícímu náporu cestujících byl celý náklad knižních jízdních řádů v počtu 5000 kusů již v pátek odpoledne zcela rozebrán. Výměnou za tyto publikace jsme obdrželi necelých 5000 vyplněných anketních lístků, ve kterých se cestující vyjadřovali k jednotlivým otázkám ohledně provozu Pražské integrované dopravy a mohli zde písemně vyjádřit svůj pohled na provedené změny v povrchové dopravě. Anketní lístky nyní postupně vyhodnocujeme a získané poznatky využijeme pro další zlepšení kvality služeb Pražské integrované dopravy.

Již od prvních dnů začali pracovníci ROPIDu sledovat provoz na změněných linkách. Protože byly změny v povrchové dopravě díky prodloužení metra poměrně razantní, lze předpokládat, že bude trvat delší dobu, než si pravidelní cestující najdou spojení, které jim bude nejvíce vyhovovat a zvyknou si na nový model dopravy. „Podle předchozích zkušeností z obdobně výrazných změn se ukazuje, že po prvotním tápání a vyzkoušení různých možností, které nabízejí nově vedené linky, se dopravní chování cestujících postupně ustálí“, říká Martin Jareš, vedoucí odboru plánování ROPID.

Aby získal ROPID objektivní údaje o využití jednotlivých linek, počká s provedením komplexního a podrobného vyhodnocení na období po skončení letních prázdnin.

Nicméně již v prvních dnech po změně je možné sledovat vedle zvyšujícího se využití nového úseku metra také zvýšený zájem zejména po páteřních linkách s krátkým intervalem. Cestující si také poměrně rychle zvykají na zcela nová nabízená spojení, jako je například vedení linky 110 v úseku Letňany – Hloubětín nebo posílení relace Kobylisy – Čimice linkou 183. Linka 183 také oproti původní lince 181 nabízí výrazně kratší spojení na trase Kobylisy – Prosek – Hostivař. Pozitivní ohlasy jsme obdrželi také na sjednocení nástupu do linek 102 a 144 pro bohnické cestující od metra Kobylisy do zastávek Dunajecká a Na Pazderce včetně podstatného zlepšení vzájemné koordinace těchto linek a také na celkové zpřehlednění linkového vedení. „Cestující tak na zastávce nemusí zdlouhavě hledat spojení v mnoha jízdních řádech“ doplňuje Martin Jareš.

TZ ROPID

ROPID: První postřehy z terénu po otevření nových stanic metra.
Foto BUSportál (jahak).
ROPID: První postřehy z terénu po otevření nových stanic metra.
Foto BUSportál (jahak).