Nové soupravy se představily na úzkorozchodné trati Domodossola - Locarno.

Slavnostní představení nových vlakových souprav „Treno Panoramico“ s komponenty ze Škodovky se uskutečnilo na začátku března 2008 v italských městech Domodossola a Santa Maria di Maggiore
Slavnostní představení nových vlakových souprav „Treno Panoramico“ s komponenty ze Škodovky se uskutečnilo na začátku března 2008 v italských městech Domodossola a Santa Maria di Maggiore
Slavnostní představení nových vlakových souprav „Treno Panoramico“ s komponenty ze Škodovky se uskutečnilo na začátku března 2008 v italské Domodossola a Santa Maria di Maggiore. Akce se účastnili čelní představitelé SSIF s.p.a., výrobce vlaků OFV s.p.a., konsorcia Corifer jehož je OFV členem, místního drážního úřadu, zástupců hlavních subdodavatelů, včetně generálního ředitele ŠKODA ELECTRIC a.s. Jaromíra Šilhánka a další odborné veřejnosti.

Dodávky představovaly pro firmy skupiny ŠKODA HOLDING a.s. celkem 21 trakčních (osazených trakčními motory) podvozků, 7 běžných podvozků a 10 sad elektrické trakční výzbroje, vše pro vlakové jednotky EMU (electric municipality units, tj. elektrické jednotky pro příměstský provoz) provozované v horském terénu. Finální montáž souprav EMU prováděl OFV pro konečného zákazníka SSIF se sídlem v Domodossole, který provozuje úzkorozchodnou trať Domodossola-Locarno.

Projekt, na rozdíl od většiny jiných zakázek, trval poměrně dlouho. Počáteční jednání se konala již v roce 2001. Důvodem byla zejména důkladná technická příprava vozidla. „Konečný zákazník nic nechtěl ponechat náhodě a nic neuspěchal. Pod jeho pečlivým dohledem byl během řady jednání připravován každý technický detail. Jednání nakonec vyústila v podepsání kontraktu a realizaci. Během první poloviny roku 2007 byly postupně oživeny všechny trakční výzbroje, v neděli 10. června 2007 byly první dva vlaky připravené k provozu s cestujícími,“ uvedl manažer dodávky elektrovýzbroje Miroslav Jokl ze ŠKODA ELECTRIC.

Vlakové soupravy jezdí na trati, která měří něco přes 50 km, rozchod je 1000 mm, šplhá a klesá po svazích až 60 promile v zatáčkách o nezvykle malém poloměru.

Italský zákazník z SSIF a OFV je spokojen a chválil spolehlivost trakční výzbroje, dynamické vlastnosti vlaku, chod podvozků. Obrovskému zájmu se vlaky těší především ze strany cestujících.

TZ Škoda

Nové soupravy se představily na úzkorozchodné trati Domodossola - Locarno.
Nové soupravy se představily na úzkorozchodné trati Domodossola - Locarno.