Historické užitkové automobily se těší stále větší oblibě.

Vlastimil Tělupil pro BUSportál.
Vlastimil Tělupil pro BUSportál.
Na našich silnicích se od skončení II. světové války vystřídala celá řada typů nákladních automobilů a a autobusů, vyrobených v tehdejším Československu, ale i v zemích bývalé RVHP. Některé se jen tak "mihnuly" jako např. Carpati, autobusy TV 71 - ve zkušebním provozu sice jezdily, ale do sériové výroby nedostaly. Stejně tak prototypy kloubových autobusů Škoda RTO-K, ŠM 16.5, osobní návěs NO 80. Krátce se sériově vyráběly autobusy Tatra 500 HB a tahač návěsů Praga S5T-2TN s trambusovou kabinou.

Na velkou řadu typů nákladních automobilů a autobusů, které jezdily na našich silnicích, se už zapomnělo. Je dobře, že i dnes jsou fandové, kteří zachraňují nákladní automobily a autobusy. Některé na svoje zachránce teprve čekají. Historie užitkových vozidel poválečného Československa spjatá s podniky ČSAD si zaslouží stále doplňovat.
Vlastimil Tělupil

Historické užitkové automobily se těší stále větší oblibě.
Historické užitkové automobily se těší stále větší oblibě.
Historické užitkové automobily se těší stále větší oblibě.
Historické užitkové automobily se těší stále větší oblibě.
Historické užitkové automobily se těší stále větší oblibě.
Historické užitkové automobily se těší stále větší oblibě.
Historické užitkové automobily se těší stále větší oblibě.
Historické užitkové automobily se těší stále větší oblibě.
Historické užitkové automobily se těší stále větší oblibě.
Historické užitkové automobily se těší stále větší oblibě.
Historické užitkové automobily se těší stále větší oblibě.
Historické užitkové automobily se těší stále větší oblibě.
Historické užitkové automobily se těší stále větší oblibě.