V souvislosti s návrhem změn povrchové dopravy k otevření linky metra C do Letňan se na ROPID obracejí cestující s obavami z velkého počtu zrušených autobusových linek. K termínu 10.5.2008 opravdu dojde ke zrušení části autobusových linek, které jsou ovšem ve většině případů v přímém souběhu s novým úsekem metra.
Reklama
V souvislosti s návrhem změn povrchové dopravy k otevření linky metra C do Letňan se na ROPID obracejí cestující s obavami z velkého počtu zrušených autobusových linek. K termínu 10.5.2008 opravdu dojde ke zrušení části autobusových linek, které jsou ovšem ve většině případů v přímém souběhu s novým úsekem metra.
„Neznamená to však, že dojde ke zhoršení dopravní obslužnosti. V mnoha úsecích je tomu právě naopak. Zachovány jsou totiž páteřní linky s krátkým intervalem a na části z nich se intervaly podstatně zkracují“, uvedl Pavel Procházka, vedoucí odboru plánování organizace ROPID. Například linka 195 ze Zahradního Města do Letňan pojede ve špičkách v polovičním intervalu, neboť na ní budou převedeny všechny spoje zrušené linky 145. V Bohnicích, kam již nepojede linka 186, bude naoplátku jezdit linka 102 ke stanici metra Kobylisy dvakrát častěji než dnes a navíc bude jezdit přes přestupní terminál stanice metra společně s ostatními bohnickými linkami, takže cestující se již nebudou muset rozmýšlet, který výstup ze stanice metra zvolí. Dalším příkladem je prosecká zastávka Českolipská, v jejímž okolí se nachází nová bytová zástavba. Zde budou sice zrušeny linky 145 a 156, ale přibude nově linka 210 a v konečném důsledku se bude přes tuto zastávku jezdit stejně často, o víkendu dokonce dvakrát častěji. Na metro B se odtud lidé dostanou oproti dnešku i v pracovní dny dopoledne díky posílení linky 134.

Takových úseků, které nejsou v přímém souběhu s novým metrem a kde došlo k posílení i přes snížení počtu linek, je mnoho. Častěji se dostanou na metro lidé například z Čakovic, Kbel, Miškovic i třeba z Bohnic, kde neustále roste počet přepravených osob. „Zachování páteřních linek s krátkým intervalem je cesta, jak nabídnout atraktivnější autobusovou dopravu a zároveň zefektivnit její provoz“ uvedl Pavel Procházka, vedoucí odboru plánování ROPID. Nově začneme linkou 102 obsluhovat po dohodě s městskou částí Praha 8 také oblast Slovanky a Mazanky, kde budou zřízeny dvě nové zastávky. Méně linek znamená sjednocení nástupních bodů a také snazší koordinaci jízdních řádů. Některá přímá spojení, zajišťovaná dnes linkami s dlouhými intervaly, budou paradoxně rychlejší s přestupem, neboť interval a přestupní doba budou v součtu kratší, než čekání na přímou linku s dlouhým intervalem. Jako příklad je možné uvést linku 175 ze zastávky Šimůnkova, kterou nahradí kapacitní linka 136. Přestup na metro na Střížkově bude i přes zdánlivou zajížďku výhodnější, než současné přímé spojení linkou 175 s dlouhým intervalem z Kobylis. Navíc přestup ve stanici Střížkov bude pro cestující díky malé hloubce mnohem pohodlnější než v Kobylisích s hloubkou 38 metrů pod povrchem.

Provoz linek PID v oblasti Severního Města budeme ve druhém pololetí 2008 průběžně vyhodnocovat přepravními průzkumy a na jejich základě upravíme případné nedostatky v jízdních řádech.
TZ ROPID
Podrobné informace ke změnám a mapa PID po zprovoznění linky metra "C" Ládví - Letňany.