(na zemní plyn), ke kterému došlo v sobotu 26. května v Bratislavě, firma Solaris Bus & Coach prohlašuje 31.5.2007:
(na zemní plyn), ke kterému došlo v sobotu 26. května v Bratislavě, firma Solaris Bus & Coach prohlašuje 31.5.2007:
PROHLÁŠENÍ
Bolechowo, 31.05.2007 V souvislosti s požárem v komoře motoru autobusu Solaris Urbino 15 CNG na zemní plyn, ke kterému došlo v sobotu 26. května v Bratislavě, firma Solaris Bus & Coach prohlašuje:

Okamžitě po události, s cílem zjištění příčin požáru, byla na místo vyslána skupina skládající se ze zástupců servisu a technické kanceláře firmy Solaris.

Do okamžiku vyjasnění příčiny události firma Solaris spolu s dopravcem z Bratislavy rozhodla o vyřazení všech 22 autobusů z provozu. V současné době je prováděna kontrola vozidel, podrobně je prověřována plynová instalace.s cílem provedení podrobných prohlídek vozidel se zvláštním zřetelem na plynovou instalaci. Po ubezpečení, že všechna zařízení pracují správně, vrátí se autobusy do provozu.

Dnes, shodně s předpisy slovenského práva, byla v Bratislavě povolána komise, skládající se ze zástupců policie, inspekce veřejné dopravy a také zástupce výrobce vozidel. Cílem práce komise je zjištění příčiny vzniku požáru. Okamžitě po ukončení práce komise bude firma Solaris informovat o výsledcích kontroly.

Firma Solaris Bus & Coach S.A zahájila výrobu autobusů, poháněných stlačeným zemním plynem (CNG), v roce 2004. Premiérový autobus Solaris Urbino CNG byl vyznamenán čestným uznáním výstavy veřejné dopravy Transexpo v Kielcích. Do konce května tohoto roku společnost prodala 44 vozidel poháněných zemním plynem.

- v Polsku 21 ks typu Solaris Urbino 12 CNG,: 8 ks v Radomi, 9 ks v Rzeszově a 4 ks v Zamoscu
- na Slovensku je to 23 ks Solaris Urbino 15: 1 ks v Košicích a 22 ks v Bratislavě

Společně všechna vozidla již ujela více než 2 milióny kilometrů. Událost z Bratislavy je první havárie toho typu v plynových autobusech značky Solaris. V průměru mají tyto autobusy z Bratislavy, které byly dodány zákazníkovi v květnu 2006, ujeto více než 60 000 km

Všechny autobusy, vyrobené firmou Solaris Bus & Coach, mají zákonem vyžadované homologace a atesty. Autobusy pro Bratislavu mají rovněž homologace platné v celé Evropské Unii a také homologaci slovenskou. Navíc byly autobusy na zemní plyn, v tom i autobusy pro Bratislavu, před předáním zákazníkovi prověřeny a dány do provozu Dopravním úřadem technického dozoru. Tato instituce je oprávněna k provádění podrobných kontrol všech vozidel poháněných zemním plynem.

Každý autobus, vyjíždějící z výroby ve firmě Solaris, je vybaven podrobnou instrukcí pro obsluhu a udržování vozidla, obsahující také podrobný plán prohlídek. Každé vozidlo vyjíždějící z výroby absolvuje tzv. nulovou prohlídku. Další prohlídky musí být provedeny při proběhu 30 000 a 60 000 kilometrů.

Navíc Solaris, na vlastní náklady, provádí školení k tématu obsluhy vozidel poháněných zemním plynem. Takové školení bylo provedeno rovněž v Bratislavě.

„Není žádný důvod pochybovat o bezpečnosti autobusů značky Solaris. Do doby vyjasnění příčin požáru v Bratislavě nelze hovořit o něčí vině. Ubezpečuji všechny cestující našich autobusů, že se mohou cítit bezpečně. Současně jak v etapě projektování, tak i výroby, je pro nás bezpečnost cestujících i řidičů nejvyšší prioritou. Vedle toho, že nejsou jakékoliv předpoklady k tomu, aby v ostatních autobusech poháněných CNG vyvstaly technické problémy, rozhodli jsme k provedení podrobné kontroly všech námi vyrobených autobusů poháněných zemním plynem, jezdících jak v Polsku tak i v zahraničí.” – řekl Krzysztof Olszewský, předseda představenstva Solaris Bus & Coach S.A.