Antimonopolní úřad chce zjistit, zda autobusová společnost Student Agency nezneužívá své dominance. Firma nabízí některé jízdenky do svých žlutých autobusů za podnákladové ceny, například i za korunu. Takové jednání může poškozovat trh.
Antimonopolní úřad chce zjistit, zda autobusová společnost Student Agency nezneužívá své dominance. Firma nabízí některé jízdenky do svých žlutých autobusů za podnákladové ceny, například i za korunu. Takové jednání může poškozovat trh.
novinky.cz - 21.5. 2007 - BRNO - Kvůli vlakové konkurenci se firma rozhodla prvním deseti cestujícím z každého autobusu na trase Ostrava-Praha a zpět zaručit jízdenku za jednu korunu. Běžná cena je přitom 290 Kč. "Na této trase zatím nedokážeme konkurovat vlakům," uvedl majitel firmy Radim Jančura.

Stejné podmínky platí u Student Agency i pro linku Brno-Ostrava a zpět. Od pondělka platí výhoda jen pro prvních pět zákazníků. Zvýhodněnou cenu firma nabízí také na trase z Karlových Varů do Prahy a zpět, sleva je ale v tomto případě dočasná, podotkl Jančura. Ve všech případech jsou ale linky ziskové, ujistil.

Podnákladové ceny podle předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martina Peciny škodí soutěži na trhu a mohou zlikvidovat konkurenci. Později, až bude mít daná firma monopol, může ceny znovu zvednout, a doplatí na to zákazníci, popsal Pecina jednu z metod zneužívání dominance.

Více na http://www.novinky.cz/ekonomika/antimonopolni-urad-proveri-jizdne-za-korunu-u-student-agency_115453_g1drn.html