Autobusy SOR Economic nebudou podléhat systému elektronického mýtného.
Srovnávací tabulka.

Firma SOR Libchavy spol. s r.o., český výrobce autobusů, se rozhodla vyjít dopravcům vstříc a nabídnout autobusy, které nebudou podléhat systému elektronického mýtného, tedy autobusy, jejichž nejvyšší povolená hmotnost je méně než 12 tun.
Firma SOR Libchavy spol. s r.o., český výrobce autobusů, se rozhodla vyjít dopravcům vstříc a nabídnout autobusy, které nebudou podléhat systému elektronického mýtného, tedy autobusy, jejichž nejvyšší povolená hmotnost je méně než 12 tun.
Od 1. ledna 2007 bude na českých dálnicích a rychlostních silnicích zaveden systém elektronického mýtného (od 1. července 2007 bude zaveden i na silnicích I. třídy). 5. prosince 2006 Poslanecká sněmovna zamítla návrh na udělení výjimky pro autobusy, které v závazku veřejné služby zajišťují základní dopravní obslužnost území. Všechny autobusy o nejvyšší povolené hmotnosti nad 12t tedy budou muset od 1.1.2007 platit na dálnicích a rychlostních silnicích (od 1.7.2007 i na silnicích I. třídy) stejnou částku jako nákladní vozidla, v závislosti na počtu náprav a na emisní třídě vozidla.

Firma SOR Libchavy spol. s r.o., český výrobce autobusů, se rozhodla vyjít dopravcům vstříc a nabídnout autobusy, které nebudou podléhat systému elektronického mýtného, tedy autobusy, jejichž nejvyšší povolená hmotnost je méně než 12 tun. Autobusy ponesou označení „Economic“

Jedná se o autobusy délkové řady 9.5 m, konkrétně o úpravu již dobře známého meziměstského autobusu C 9.5 (celková obsaditelnost 58 míst, z toho 38 sedících a 20 stojících) a C 9.5 Turist (celková obsaditelnost 42 míst, z toho 35 sedících a 7 stojících), dále se jedná o turistický autobus LH 9.5 (33 míst k sezení).

Vozy verze Economic jsou stejné konstrukce jako standardní autobusy, objem zavazadlového prostoru je zachován – upravena je pouze obsaditelnost, viz Srovnávací tabulka.

Hlavní přednosti autobusů SOR

Nízká pohotovostní hmotnost. Pohotovostní hmotnost vozů SOR je průměrně o 2t nižší než u konkurenčních vozů srovnatelného typu.

Nízká průměrná spotřeba paliva - cca o 14,5 % nižší než u konkurenčních vozů stejné řady po celou dobu životnosti vozidla (1t = o cca 7,25 % nižší spotřeba) - potvrzená objektivními srovnáními teoretickými i skutečnými ze statistik z provozu.

Vyšší měrný výkon vozů – s ohledem na nižší pohotovostní i celkovou hmotnost vozů SOR oproti konkurenčním vozům je měrný výkon vozidel (i přes případný nižší jmenovitý výkon motoru) vyšší.

Použití pneumatik 19,5“ - dává oproti 22,5“ při stejné životnosti hlavní výhody v menších výkrojích kol do karosérie a vhodnějším uspořádání sedadel nad nimi i nižší pořizovací náklady při obnově.

Logické a efektivní využití prostoru a uspořádání interiéru vozu včetně pracoviště řidiče.
Autobusy v provedení EURO 4 budou vybaveny modernizovanou palubní deskou s digitálním displejem zobrazujícím data sběrnice CAN, efektivnějším systémem chlazení motoru přeskupením agregátů v zadní části autobusu a zástavbou výkonnějšího chladiče a zvýšením podílu nerezových materiálů na skeletu autobusu.
TZ SOR Libchavy