Back to better mobility v Plzni

Plzeňské městské dopravní podniky se připojují k mezinárodní kampani UITP #BetterMobility, která reaguje na současný výrazný pokles cestujících a apeluje na obnovení důvěry v lepší veřejnou dopravu. 
Plzeňské městské dopravní podniky se připojují k mezinárodní kampani UITP #BetterMobility, která reaguje na současný výrazný pokles cestujících a apeluje na obnovení důvěry v lepší veřejnou dopravu. 
Sektor veřejné dopravy na celosvětové úrovni odpovídá na výrazný pokles cestujících způsobený koronavirovými omezeními společnou kampaní. Jejím cílem není vrátit stav veřejné dopravy do stavu před epidemií, ale využít nastalou situaci jako příležitost přebudovat mobilitu k lepšímu a vrátit města lidem. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) se k výzvě přidávají.

„Po uvolnění omezeného pohybu osob se ulice Plzně bohužel rychle vrátily zpět k dopravním zácpám. Rádi jsme se proto nyní připojili k dalším členům Mezinárodní unie veřejné dopravy (UITP), kteří společně zahajují celosvětovou kampaň s názvem Back to better mobility, jejímž cílem je učinit systémy veřejné dopravy středobodem plánů obnovy,“ říká Roman Zarzycký, 1. náměstek primátora a předseda představenstva PMDP, a doplňuje: „Jsem přesvědčen, že podpora mobility vede k lepšímu životu ve městě.“

Veřejná doprava jako páteř městské mobility je zásadní pro budování fungujících měst přátelských pro život a pro boj s klimatickými změnami, pomáhá předejít „návratu“ ke znečištěnému ovzduší, vybízí ke zdravému a aktivnímu životnímu stylu a podporuje místní ekonomiku. Všechny tyto výzvy nelze naplnit, pokud veřejná doprava nedostane jasnou prioritu jakožto životně důležitý pilíř hospodářské, sociální a ekologické obnovy, a to jak v krátkodobém, tak i v dlouhodobém horizontu.

„V Plzni se počet cestujících pomalu navyšuje, v současné době se pohybujeme okolo 170 tis. přepravených osob denně. Věřím, že většina cestujících se brzy vrátí ke svým cestovním návykům, i vzhledem k tomu, že od 1. července nejsou nuceni mít zakrytá ústa a nos,“ popisuje Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP.

Plzeňská městská veřejná doprava je tvořena ze dvou třetin prostředky e-mobility, tedy tramvajemi a trolejbusy. Pokud lidé budou více využívat právě městskou veřejnou dopravu, pomohou tak ke zlepšení ovzduší, odlehčí dopravní situaci na našich silnicích a celkově bude pohyb po městě jednodušší.

"Více než 90% světové populace žije v oblastech, kde znečištění ovzduší překračuje bezpečnou úroveň. To má za následek osm milionů předčasných úmrtí ročně. Navíc je na silnicích každoročně zraněno asi 50 milionů lidí, což stojí vlády až 3% HDP. Náš způsob života a následné dopady na klima mají přímý dopad na životy občanů. Přidáme-li dopady COVID-19 máme katastrofální krizi. Zdravotní situace vedla k rozsáhlému poklesu cestování veřejnou dopravou a s očekávaným 10% poklesem HDP musíme nyní jednat, abychom zabránili sociální a ekonomické vlně tsunami, jejíž křivku by bylo obtížné vyrovnat," uvádí UITP.

Kampaň "Města pro lidi: Veřejná doprava pro lepší život" má přispět k obnovení důvěry v odvětví veřejné dopravy, ta musí být inovativní a poskytovat kvalitní služby. Jedná se o obnovený závazek řešit klimatickou krizi.


Back to better mobility v Plzni