Mercedes uvádí kloubový ebus eCitaro G

S novým plně elektrickým článkovým autobusem rozšiřuje Mercedes-Benz řadu městských autobusů Citaro. Brzy bude k dispozici i s polovodičovými bateriemi.
S novým plně elektrickým článkovým autobusem rozšiřuje Mercedes-Benz řadu městských autobusů Citaro. Brzy bude k dispozici i s polovodičovými bateriemi.
Daimler má podle svých slov na eCitaro G již 60 potvrzených objednávek do několika měst, první dodávky začnou ještě letos. V závislosti na modelu pojme třínápravový kloubový elektrický autobus až 146 cestujících, což je podle výrobce za „ideální pro provoz na velmi frekventovaných linkách s velkým počtem cestujících“.

eCitaro G využívá baterie dvanáctimetrového sólo autobusu. Do konce roku však Daimler předpokládá přechod na novou generaci NMC článků, které zvýší kapacitu z 292 na 396 kWh. Odpovídajícím způsobem má být rozšířen i dojezd.

„Jsem velmi rád, že se naše Mercedes-Benz eCitaro od uvedení na trh velmi dobře prosadilo. Ukazuje to, že jsme na správné cestě a nabízíme produkty, které naši zákazníci chtějí. S kloubovou variantou eCitaro neustále pokračujeme v elektrifikaci městských autobusů: eCitaro G bude na požádání vybaveno inovativními polovodičovými bateriemi. Tím nastavujeme směr udržitelné a efektivní osobní dopravy v městských centrech,“ říká Till Oberwörder, ředitel Daimler Buses.

eCitaro G bude uvedeno na trh s variantou NMC lithium-iontových baterií, které se v sólo eCitaro osvědčily. S přechodem na novou generaci baterií NMC se zvýší i dojezd vozu. Jako druhá možná technologie budou inovativní polovodičové baterie. Jejich bonusem je vysoká hustota energie a mimořádně dlouhá životnost. Chemicky to jsou lithium-polymerové baterie známé jako solid-state baterie (obvykle je tekutý elektrolyt v pevné formě). Pro tento typ baterií se také nepoužívají suroviny jako kobalt, nikl a mangan. Se sedmi bateriemi eCitaro G dosahuje celkové kapacity 441 kWh.

Vzhledem k tomu, že použití polovodičových baterií je omezeno pro rychlé průběžné nabíjení během přestávek podél trasy nebo v depu, technologie pokrývá jiné provozní účely než lithium-iontové baterie (NMC). Mercedes-Benz sleduje dvojí strategii a nabízí eCitaro G s volbou obou bateriových technologií.

Uvedením eCitaro G Daimler Buses pokračuje ve svém plánu zavádět elektromobilitu do městských autobusů. Jedním z cílů je zodpovědným způsobem utvářet a rozvíjet budoucnost globální (autobusové) mobility. Další krok již výrobce oznámil: od roku 2022 se dojezd eCitaro a eCitaro G ještě zvýší s palivovým článkem jako "prodlužovačem" dojezdu. Tato technologie eliminuje potřebu průběžného nabíjení a komplexní infrastruktury.

Daimler Buses


Mercedes uvádí kloubový ebus eCitaro G
Mercedes uvádí kloubový ebus eCitaro G
Mercedes uvádí kloubový ebus eCitaro G