Univerzita Pardubice připravuje dopravní odborníky.

17.1.2006 v 10:00 zve Dopravní fakulta Jana Pernera na Den otevřených dveří do auly Arnošta z Pardubic.
17.1.2006 v 10:00 zve Dopravní fakulta Jana Pernera na Den otevřených dveří do auly Arnošta z Pardubic.
Už dávno neplatí, že vysokoškolské vzdělání v dopravním oboru lze získat pouze v Žilině, kam se tento obor soustředil před rokem 1989 v rámci Československa. Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice už léta připravuje kvalifikované dopravní odborníky. Pro BUSportál Ludvík Prouza, proděkan DFJP UPa. Dopravní fakulta Jana Pernera zahájila svoji činnost 1. dubna 1993. Vývoj událostí ve společnosti a vznik samostatné České republiky v roce 1993 se staly základním podnětem pro vznik fakulty. Tehdejší Vysoká škola chemicko-technologická a město Pardubice nabídly a v krátké době také zajistily potřebné podmínky pro existenci nové fakulty, nesoucí jméno význačného železničního stavitele dráhy Olomouc – Praha, inženýra Jana Pernera *) V současné době je DFJP fakultou ekonomicko-technologického a technického zaměření s téměř 1700 studenty. Její absolventi jsou připraveni kvalifikovaně navrhovat a provozovat informační a elektrotechnické systémy v oblasti dopravy a spojů, organizovat a řídit technologické procesy v dopravních a poštovních provozech, efektivně komunikovat se zákazníky i nadřízenými orgány. Absolventi mohou provádět akviziční, přepravně-obchodní a spediční činnost i zabezpečovat provoz, údržbu a obnovu dopravních prostředků a dopravní infrastruktury.

Dopravní fakulta Jana Pernera připravuje studenty v souladu s Boloňskou deklarací v akreditovaném strukturovaném studiu. To zahrnuje tříleté bakalářské studium oboru Dopravní technologie a spoje (titul Bc.), dvouleté navazující magisterské studium oboru Dopravní inženýrství a spoje (titul Ing.) a tříleté doktorské studium (titul Ph.D.). Fakulta má také akreditaci pro habilitace nových docentů a jmenovací řízení nových profesorů. Bakalářský studijní program, akreditovaný v prezenční (denní) a kombinované (dálkové) formě, se dělí na následující obory: Aplikovaná informatika v dopravě (pouze prezenční forma studia), Dopravní management, marketing a logistika, Management, marketing a logistika ve spojích, Technologie a řízení dopravy, zaměření Technologie a řízení dopravních systémů, Logistické technologie (pouze prezenční forma studia), Dopravní prostředky, zaměření Silniční vozidla, resp. Kolejová vozidla, Dopravní infrastruktura, zaměření Dopravní cesta, resp. Elektrotechnická zařízení v dopravě, Provozní spolehlivost dopravních prostředků a infrastruktury, zaměření Provozní spolehlivost dopravních prostředků, resp. Provozní spolehlivost dopravní infrastruktury, resp. Ochrana životního prostředí v dopravě. Stejné obory obsahuje i navazující magisterský program. Jeho nejúspěšnější absolventi pokračují v doktorském studijním programu.

Absolventy DFJP zaměstnávají na různých úrovních své organizační struktury soukromé i státní dopravní společnosti a podniky, výrobní, stavební a obchodní firmy, výzkumné a projektové organizace, státní správa a školství. K významným odběratelům patří České dráhy, Škoda auto, Siemens kolejová vozidla, Česká pošta, VÚŽ, AŽD, městské dopravní podniky a další. S absolventy DFJP se můžeme setkat na všech úrovních státní správy i v podnikatelském sektoru. Nesetkáme se s nimi naopak v evidenci Úřadů práce.

Dne 17. 1. 2006 od 10:00 hodin pořádá DFJP Den otevřených dveří, kde se zájemci mohou seznámit s prostředím fakulty a dozvědí se podrobnější informace o studiu a o přijímacím řízení do všech úrovní studia. Přijímací zkoušky do bakalářského studia proběhnou ve dnech 13. až 15. června 2006. Podmínkou účasti na zkouškách je složená maturitní zkouška. Přijímací zkouška se skládá z testu z matematiky a písemné zkoušky z fyziky. Ukázky najdou uchazeči na webových stránkách fakulty ve Zprávě o přijímacím řízení. Obě části zkoušky jsou hodnoceny v rozmezí 0 až 100 bodů, podle součtu bodů je určeno pořadí pro přijetí. Přijato ke studiu bývá cca 95% uchazečů, kteří se dostavili ke zkoušce. Přijímací zkoušky do navazujícího magisterského studia budou 14. září 2006. Mimofakultní uchazeči se podrobí přijímací zkoušce z povinných předmětů státní bakalářské zkoušky oboru, do kterého se hlásí. Dalšími kriterii jsou studijní průměr, úroveň obhajoby bakalářské práce a jazykové znalosti.

Dopravní fakulta Jana Pernera poskytuje tradičně kvalitní vzdělání v moderním studijním prostředí Univerzity Pardubice. Studenti navštěvují přednášky v nových posluchárnách vybavených soudobou audiovizuální technikou, zručnost získávají v nepřetržitě budovaných laboratořích. Je jim k dispozici bohatě zásobená knihovna i počítačová učebna. Studenti ze vzdálenějších lokalit mají možnost ubytování na kolejích, Pardubice a okolí poskytují také řadu příležitostí k bydlení na privátě pro jednotlivce i skupiny studentů. Nově rekonstruovaná menza umožňuje každodenně výběr z několika hodnotných a chutných jídel. V univerzitním campusu a jeho blízkosti jsou soustředěna také sportoviště a tělocvičny pro udržování fyzické kondice studentů. Nedaleko se nachází pardubická obchodní zóna.

DFJP
Studentská 95
532 10 Pardubice

Tel. (prezenční studium) 466 036 096
Tel. (kombinované studium) 466 036 098
Fax 466 036 094

www.upce.cz
*) Inženýr Jan Perner , projektant prvních železničních tratí v Rakousku a v Rusku, se narodil 7. září 1815 v Bratčicích u Čáslavě. Vzdělání získal na pražské Týnské hlavní škole, kterou navštěvoval v letech 1827 až 1830, a poté na Pražském technickém učilišti při univerzitě. Tam ho zastihly a nadchly zprávy o stavbách nových silnic, mostů, prvních železných drah v Evropě, o zavádění veřejného osvětlení a o parních strojích. Po prvních zkušenostech získaných na stavbě dráhy z Petrohradu do Carského Sela a Pavlovska byla Ing. Pernerovi svěřena výstavba trati Vídeň-Praha, konkrétně nejprve úseku z Olomouce do Prahy. Trať byla vybudována v letech 1842 až 1844, kdy po ní 20. srpna slavnostně projel první vlak, vedený samotným Pernerem jako strojvůdcem. Z dobře vykonané práce se Ing. Perner mohl těšit jen něco víc než rok. Když se 9. září 1845 vracel z inspekční cesty na Moravu, vystoupil v choceňském tunelu na schůdky vagónu a vyklonil se, aby si při pohledu zpět prohlédl portál tunelu. Při tom byl zezadu do hlavy zasažen sloupem vrat nádraží v Chocni a zranění pak v Pardubicích 11. září podlehl.

Univerzita Pardubice připravuje dopravní odborníky.
Moderní prostory fakulty hostí i mezinárodní konference. INFOTRANS 2004 navštívila i redakce BUSportálu.