Teplice plánují 100% elektrickou MHD
Karoserie jednoho z nových teplických trolejbusů 32 Tr byla zachycena při manipulací k nakládací rampě Škody Electric.

Rozšíření a modernizace trolejbusových tratí a další nové trolejbusy Škoda 32 Tr s bateriovým pohonem, vše v roce 2020. Plně udržitelná doprava je v plánu v roce 2023.
Rozšíření a modernizace trolejbusových tratí a další nové trolejbusy Škoda 32 Tr s bateriovým pohonem, vše v roce 2020. Plně udržitelná doprava je v plánu v roce 2023.
Zastupitelé Teplic odsouhlasili rozšíření trolejbusových tratí do míst, kde zatím jezdí autobusy. Nově trolejbusy busou zajíždět například na sídliště Luna a Závětří.

Záměr postavit troleje v dalších ulicích vznikl v roce 2017. Po schválení zastupitelstvem začátkem ledna 2020 mohou stavební práce letos začít. Celkem jde o výstavbu 91 nových trakčních sloupů. V rámci optimalizace celé trakční sítě město upraví stávající infrastrukturu i pro bateriové trolejbusy.

Strategický plán města z roku 2017 plánuje převést do roku 2023 celou městskou dopravu na elektrický pohon. Teplice začaly s obnovou trolejbusů v roce 2018. V září začala Arriva City provozovat pět nových parciálních trolejbusů Škoda 30 Tr.

Po další loňské premiérové dodávce dvou trolejbusů Škoda 32 Tr a jednoho kloubového vozu Škoda 33 Tr se cestující na nové trolejbusy mohou těšit i v letošním roce. V první polovině roku do tohoto lázeňského města zamíří pět nových trolejbusů Škoda 32 Tr. Od vozů dodaných v roce 2019 se budou odlišovat trakčními bateriemi, které umožní provoz trolejbusů i v úsecích bez trolejového vedení. Ve Škodě Electric výroba těchto trolejbusů v současnosti začíná. Výrobcem podvozku a karoserie je společnost SOR Libchavy.


Teplice plánují 100% elektrickou MHD
Trolejbus Škoda Tr 32 pro Teplice na zkušební jízdě v Plzni. Foto Zdeněk Kresa
Teplice plánují 100% elektrickou MHD
Prototyp trolejbusu Škoda 33 Tr pro Teplice. Foto Zdeněk Kresa