Debut trolejbusů Solaris v Norsku
Solaris ukázal vizualizaci trolejbusů pro Bergen. V provozu budou na podzim 2020

Deset kloubových trolejbusů Trollino bude v provozu na jediné trolejbusové trati v Norsku, v Bergenu. Elektrická výzbroj do vozidel bude od Škody Electric.
Deset kloubových trolejbusů Trollino bude v provozu na jediné trolejbusové trati v Norsku, v Bergenu. Elektrická výzbroj do vozidel bude od Škody Electric.
Keolis Norge AS objednal pro Bergen 10 kloubových trolejbusů Solaris Trollino 18. Bergen, nazývaný „brána fjordů“ a zapsaný na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO, je jediným městem v Norsku a jedním ze dvou v celé Scandinávii s trolejbusovým systémem. Trollina 18 za 8 milionů EUR dodá polský výrobce v září 2020 a hned budou nasazeny do provozu jedinou linku v Bergenu s délkou 7,5 km.

"Jsem velmi rád, že mohu představit první trolejbusy naší značky v Norsku." To, že se Bergen rozhodl vozidly Solaris provozovat jedinou trolejbusovou linku v zemi, je pro nás skutečně milníkem“ - řekl Sverre Skaar, generální ředitel společnosti Solaris Norge AS, která bude odpovědná za LCC a poprodejní servis v depu v Bergenu.

Kloubové trolejbusy Trollino 18 budou poháněny elektromotorem o výkonu 250 kW. Vozidla budou také vybavena trakčními bateriemi o výkonu 55 kWh, díky nimž bude možné ujet přes 11 kilometrů bez trolejového vedení. Baterie se budou nabíjet "in motion charging". Elektrickou výzbroj do trolejbusů Trollino dodá Škoda Electric.

Díky ergonomickému využití prostoru pro cestující bude ve vozidle umístěno 47 sedadel s bezpečnostními pásy, nízkopodlažně bude k dispozici 10 sedadel. Jedno ze sedadel za kabinou řidiče bude možno sklopit a místo využít například pro vodicího psa nevidomého. Pro invalidní vozíky nebo kočárky budou k dispozici dva prostory s popruhy a skládací rampa umístěná u druhých dveří. Nízkopodlažní trolejbusy budou vybaveny funkcí kneelingu.

K vybavení patří klimatizace pro kabinu řidiče i prostor pro cestující a informační systém se dvěma velkoplošnými obrazovkami a hlasovým oznamováním zastávek, kamerový systém a systém počítání cestujících. Budou mít dechový analyzátor pro kontrolu střízlivosti řidiče před nastartováním vozidla. Trolejbusy budou zatepleny speciálním balíčkem pro skandinávské země, který zvyšuje tepelný komfort cestujících a snižuje spotřebu energie. Zahrnuje mimo jiné dodatečnou izolaci bočních stěn, stropu a podvozku v oblasti podběhů kol a dvojitá boční okna. Vozidla budou také přizpůsobena použití sněhových řetězů.

Polský Solaris dodal do Bergenu zatím dvě vozidla pro místní letiště. Trolejbusy Trollino budou prvními dodanými do Norska, ale ne do Skandinávie. Do švédského města Landskrona, které je druhým městem s trolejbusovým provozem, dodal Solaris pět trolejbusů.

Solaris



Debut trolejbusů Solaris v Norsku
Debut trolejbusů Solaris v Norsku
Debut trolejbusů Solaris v Norsku